ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A Porsche múzeumának időszakos kiállítása régi prototípusokról lebbenti fel a fátylat

A Porsche majdnem megcsinálta 30 éve a Mazda MX-5-öt

4 órája – Sztori

MX-5 kaliberű olcsó sportkocsi 1984-ből, nagy négyajtós, mint a Panamera, csak 1991-ből. Ilyen csodák is láthatóak a Porsche múzeumában.


Párizsban debütál, decembertől lesz kapható a Mercedes Benz V 250 BlueTEC 4Matic

Jön az összkerekes Mercedes V-osztály

7 órája – Autósvilág hírei

Eddig kizárólag hátsókerékhajtással lehetett rendelni a Mercedes-Benz V-osztályt, év végétől a csúcsverzió 4Maticként is kapható lesz.


Csak szolidan: Volkswagen Polo GTI facelift

Új motort és új kézi váltót is kapott a VW Polo GTI

10 órája – Autósvilág hírei

Párizsban mutatkozik be a frissített Volkswagen Polo GTI, a kis hot hatch 1.8-as turbómotorja 192 lóerővel szaggatja az aszfaltot.


Használtautó.hu

LANCIA YPSILON Y 1.2 LS

LANCIA YPSILON Y 1.2 LS

Ár: 290.000 Ft

Évjárat: 1999 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO KALOS 1.2 S SZERVÍZKÖNYVES

DAEWOO KALOS 1.2 S SZE...

Ár: 595.000 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 3-AS SOROZAT 318i TETŐABLAK.EREDETI ÁLLAPOT!!!

BMW 3-AS SOROZAT 318i...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 318 390L

BMW 318 390L

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2008 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

FORD S-MAX 2.0 TDCi Business Powershift // NAVI - 19.000 KM

FORD S-MAX 2.0 TDCi Bu...

Ár: 7.380.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész