ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A Q2 és a Q4 nevek hiányában TT lesz a legújabb Audi crossover

A TT sorozat részeként jöhet az Audi első crossover modellje

41 perce – Autósvilág hírei

Az olaszok keresztülhúzták az Audi számítását, nem adják a Q2 és Q4 neveket. A kisebb modell Q1, a nagyobb meg TT néven jöhet.


Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex: 3,1 l/100 km fogyasztással

Íme a legtakarékosabb Opel, az új Corsa EcoFlex

4 órája – Autósvilág hírei

Nem a csöppnyi Adam, hanem az egyel nagyobb Corsa az Opel legtakarékosabb autója, energiafogyasztása még a konnektorból tölthető Amperáénál is szerényebb.


Olyan a villanyautó ma, mint 20 évvel ezelőtt az internet

Helló holnap! A BMW Super Bowl hirdetése Videó

6 órája – Autósvilág hírei

A BMW üzenete szerint a ma még sokaknak felfoghatatlan villanyautózás 10-20 év múlva az életünk része lesz.


Használtautó.hu

AUDI A4 Avant 2.0 TDI Navi! Bőr! 32.483.KM!

AUDI A4 Avant 2.0 TDI...

Ár: 7.599.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

RENAULT TWINGO 1.2 Privilege

RENAULT TWINGO 1.2 Pri...

Ár: 490.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF III 1.9 TDI CL FRISS MŰSZAKI TELETANKOLVA

VOLKSWAGEN GOLF III 1....

Ár: 469.000 Ft

Évjárat: 1994 / 8

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN POLO IV 1.4 75 16V Comfortline

VOLKSWAGEN POLO IV 1.4...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2004 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.2 12V Euro

SKODA FABIA 1.2 12V Euro

Ár: 829.000 Ft

Évjárat: 2004 / 6

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész