ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Közel az új Swift érkezése, az indiai gyártósorról érkezett egy friss fotó az autóról

Álca nélkül kapták le az új Suzuki Swiftet

9 órája – Autósvilág hírei

Viszonylag korán lebukott a formaterv levédetésének fotóival, az autót viszont még csak álcázva láttuk. Most itt az első fotó az új Swiftről!


Új, már turbós modellt kap a Ferrari Challenge

Bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

12 órája – Sztori

Versenyautó készült a Ferrari 488 GTB V8-ból. A Ferrari Challenge első turbós pályaautója lesz, ezzel történelmet ír a friss olasz.


Duplacsuklós busszal készül a Volvo, 30 méteres és 300 utast szállít majd

A világ legnagyobb busza egy Volvo lesz

15 órája – Autósvilág hírei

Bemutatta friss fejlesztésű busz alvázát a Volvo. Hamarosan elkészül rá a felépítmény is, amiben 300 utas fér majd el. Hatalmas szerelvény, nem belvárosi közlekedésre való.


Használtautó.hu

SUZUKI GRAND VITARA 1.6. MO-i. szervízkönyv. 4x4

SUZUKI GRAND VITARA 1....

Ár: 2.440.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

OPEL INSIGNIA 1.6 Turbo. MO-i. szervízkönyv

OPEL INSIGNIA 1.6 Turb...

Ár: 3.300.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MAZDA PREMACY 2.0 GT FRISS VIZSGA. SOK EXTRA

MAZDA PREMACY 2.0 GT F...

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

AUDI A4 1.9 TDI

AUDI A4 1.9 TDI

Ár: 820.000 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN MULTIVAN 2.5 TDI aut. tempomat

VOLKSWAGEN MULTIVAN 2....

Ár: 5.190.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész