ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Húsvét után tovább drágulhat a benzin és a gázolaj

Még a nyuszi is üzemanyagár-emelést hoz

2 órája – Autósvilág hírei

Ajánlott a hétvége autózásai után tankolni, a jövő héten ugyanis sanszosan drágulni fognak az üzemanyagok.


800 lóerős is lehet a Panoz Esperante jubileumi kiadása

Így ünnepel a Panoz

18 órája – Autósvilág hírei

A gyártóként kicsi, de autóit saját versenypályáján tesztelő Panoz ezzel a piros Esperante Spyderrel ünnepli negyedszázados fennállását.


A Volvo gyerekülése könnyedén hordozható, parancsra magától felfújódik

Táskába hajtogatható gyerekülés a Volvótól

20 órája – Autósvilág hírei

A gyerekszállítás sokszor nehézkes problémájára ajánl frappáns megoldást a Volvo. Egyelőre sajnos csak koncepcióként.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD Impression

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB MultiAir Distinctive Napfénytetős

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 6.775.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 146 1.6

ALFA ROMEO 146 1.6

Ár: 220.000 Ft

Évjárat: 1995 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 159 2.4 JTDm 20V Distinctive (Automata) KITÜNŐ ÁLLAPOT

ALFA ROMEO 159 2.4 JTD...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 1.8 16V T. Spark

ALFA ROMEO 156 1.8 16V...

Ár: 395.000 Ft

Évjárat: 1999 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

ALFA ROMEO GIULIETTA / váltó

ALFA ROMEO GIULIETTA /...

Ár: Érdeklődjön

Alfa Romeo Giulietta 2, 0 16v mjet váltó eladó.

ALFA ROMEO 147 / mélynyomó

ALFA ROMEO 147 / MÉLYN...

Ár: Érdeklődjön

Alfa Romeo 147 gyári Bose mélynyomó erősítővel eladó.

Falken Ziex nyári 225/50 R17 93 W TL / Gyári alufelni 17x7,5

FALKEN ZIEX NYÁRI 225/...

Ár: 52500 Ft

Alfa 159-re Új gyári 17es alufelni szett+ Új Falken nyári gumi eladó.

Még több alkatrész