ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Egy év alatt elkelt 100 ezer új S-osztályos Mercedes-Benz

Viszik, mint a cukrot az új Mercedes S-osztályt

60 perce – Autósvilág hírei

Na persze nem itthon, leginkább Kínában és az USA-ban megy a bálnamerci. A Mercedes-Benz eladásai újabb rekordhoz közelednek.


Turbós lesz a legtöbb Porsche 911-es a modellfrissítéssel

A turbóval nyer, vagy veszít majd a Porsche 911-es?

17 órája – Autósvilág hírei

Zuffenhausenben már készítik a Porsche 911-es ráncfelvarrását. Nem csak a lökhárító változik, az alapmodellek is turbófeltöltést kapnak.


Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Egy öregúr háromszor megtette a Föld-Hold távot Mercijével Videó

20 órája – Sztori

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 215 országot járt be 1988-as 300 GD terepjárójával.


Használtautó.hu

PEUGEOT 207 1.6 Sporty

PEUGEOT 207 1.6 Sporty

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MITSUBISHI OUTLANDER 2.0 DI-D Intense Plus

MITSUBISHI OUTLANDER 2...

Ár: 4.499.000 Ft

Évjárat: 2009 / 8

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

RENAULT CLIO 1.2 16V Expression

RENAULT CLIO 1.2 16V E...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ W 123 230CE

MERCEDES-BENZ W 123 230CE

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 1977 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E 300 TD Avantgarde (Automata)

MERCEDES-BENZ E 300 TD...

Ár: 575.000 Ft

Évjárat: 1998 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész