ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Kiderült, mit hoz 2017 a Mercedes-Benznél

Mercedes pickup és más ínyencségek

2 órája – Autósvilág hírei

Többek között kupé E-osztály, roadster GT és pickup jön 2017-ben Mercedes-Benz emblémával. Azokon túl, amikről már eddig is tudtunk.


Piaci körkép: átnéztük, mit kap, aki nem villogni, inkább jól járni akar első autójával

Ésszerű első autót 1 millióig

5 órája – Használtautó

Egyik fő szempont, hogy 1 millióba beleférjen minden költséggel együtt, aztán 5 ajtónál ne legyen kevesebb rajta, és legyen klímája. Elég bőséges a választék, és van egy komoly befutó.


Felfelé licitálnak a vevők a Porsche 911 R árára

Túl olcsó új autó? A Porsche 911 R ilyen

15 órája – Autósvilág hírei

Évek óta emelkedő tendenciát mutat a veterán Porsche modellek ára, ám úgy tűnik, hogy néhány újdonság is bekerült az emelkedő árspirálba.


Használtautó.hu

PEUGEOT 307 1.6 Presence

PEUGEOT 307 1.6 Presence

Ár: 1.149.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN XSARA PICASSO 1.6 HDi Exclusive

CITROEN XSARA PICASSO...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S 500 L 4Matic 7G-TRONIC AMG csomaggal

MERCEDES-BENZ S 500 L...

Ár: 28.800.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 316i

BMW 316i

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FIAT ALBEA 1.2 Dynamic Klíma!! Megkímélt állaopt!

FIAT ALBEA 1.2 Dynamic...

Ár: 499.999 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész