ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Infógrafikán az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu nyárigumi-tesztjének legfőbb tanulságai

Érdekel, hogy mi minden múlhat egy jó gumin?

36 perce – Autósvilág hírei

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket, infógrafikánkat mindenkinek erősen ajánlott megnéznie!


A Morgan a Plus 8 Speedsterrel ünnepli 100 éves fennállását

372 lóerő a favázon - így ünnepel a Morgan

3 órája – Autósvilág hírei

Jól meg kell munkálni a kőrisfát, hogy a 372 lóerős, 502 Nm nyomatékú BMW V8-as ne tépje szét. A Speedster az eddigi legvadabb Plus 8.


Jól fogy a BMW i3, a BMW növeli a gyártókapacitást

Napi 100 BMW i3 kell a vevőknek, nem készül elég

6 órája – Autósvilág hírei

Majdnem duplázni kellett a kis villanyautó termelését, akkora a kereslet iránta.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD Distinctive BORDÓ BŐR-DIGITKLÍMA

ALFA ROMEO 156 SW 1.9...

Ár: 1.099.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 SW 2.0 16V T. Spark Distinctive Selespeed

ALFA ROMEO 156 SW 2.0...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

ALFA ROMEO 156 2.4 JTD

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2001 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 156 1.6 16V T. Spark Progression

ALFA ROMEO 156 1.6 16V...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 2000

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 2.0 16V T. Spark Distinctive KLÍMA ABS BŐR 4 EL ABLAK

ALFA ROMEO 156 SW 2.0...

Ár: 599.000 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin/Gáz

Még több autó

Eladó alkatrészek

ALFA ROMEO 156 ALFA 156 (932) 1.6 16V T. SPARK (932A4), A... / Lengőkar

ALFA ROMEO 156 ALFA 15...

Ár: 41935 Ft

keresztlengőkar Acél bal-/jobbkormányoshoz

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 150Le / fedélzeti monitor

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD...

Ár: 25000 Ft

Alfa Romeo 166 fedélzeti monitor, kijelző. Telepünkön alkatrészek széles választék...

Barum nyári 225/40 R18 92 Y TL 2014 / Alessio - Alufelni 18x8

BARUM NYÁRI 225/40 R18...

Ár: 59999 Ft

ALFA ROMEO ÚJ FELNI+BARUM GUMIK 225/40R18 ET 35 és ET 25 is van!!Csak a felni 120....

Még több alkatrész