ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A Jaguar-Land Rover új motorgyárat avatott Angliában

A királynő áldásával nyitotta meg új motorgyárát a Jaguar Videó

13 órája – Autósvilág hírei

A Jaguar dübörög. Elsősorban magához képest. A Jaguar és a Land Rover szépen magára talált, ennek eredménye az új motorgyár.


20 éves az Audi A4-es

20 éves az eddigi legsikeresebb Audi, az A4-es

16 órája – Autósvilág hírei

A 80-ast váltó A4-es nagyon nagy durranás volt 20 éve, a jövőre bemutatkozó ötödiket is annak ígérik. Közben elfogyott belőlük hatmillió.


A guminyomásszenzor kötelező, a téli gumi erősen ajánlott

Holnaptól kötelező a guminyomás-szenzor az új autóknál

20 órája – Autósvilág hírei

A téli gumi még mindig nem előírás, de erősen ajánlott, a guminyomás-szenzor pedig november 1-től minden új autónál kötelező tétel.


Használtautó.hu

RENAULT LAGUNA 2.2 TD RT

RENAULT LAGUNA 2.2 TD RT

Ár: 190.000 Ft

Évjárat: 1997 / 9

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA 1.6 16V Comfort

OPEL ZAFIRA 1.6 16V Co...

Ár: 978.000 Ft

Évjárat: 1999 / 12

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

BMW 316i

BMW 316i

Ár: 280.000 Ft

Évjárat: 1994 / 10

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ghia

FORD FOCUS 1.8 TDCi Ghia

Ár: 760.000 Ft

Évjárat: 2001 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 525d (Automata) TETŐ+DISTRONIC+HEAD UP

BMW 525d (Automata) TE...

Ár: 7.290.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész