ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A Cadillac bemutatta az ATS kupé európai változatát

Itt a Cadillac ATS Coupe, de minek?

42 perce – Autósvilág hírei

Dízelváltozatok és rendes dílerhálózat nélkül akar betörni a Cadillac Európába. Opelek mellé, benzines turbóval jön az ATS kupé.


Opel visszahívás: az assistance viszi szervizbe az érintett autókat

Baj lehet kormánnyal: 8000 Adamot és Corsát hív vissza az Opel

4 órája – Autósvilág hírei

Vélhetően nincs sok hazai érintett, ugyanis idén május után értékesített kisautóit hívja vissza az Opel.


DTM Zandvoort: Audi-részsiker, BMW-csapatgyőzelem

Rocky megszívta, Ekström behúzta Videó

18 órája – Autósvilág hírei

Szinte hihetetlen, de a tavalyi háromból két bajnoki címet megszerző Audi idén először nyert DTM-futamot. Utolsó előtti nekifutásra.


Használtautó.hu

MAZDA 3 1.6 TE SEDAN

MAZDA 3 1.6 TE SEDAN

Ár: 1.340.000 Ft

Évjárat: 2004 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

HYUNDAI I20 1.4 CRDi LP Comfort KM:27.500!!! UJSZERÜ!

HYUNDAI I20 1.4 CRDi L...

Ár: 2.499.900 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Trend benzin/gáz

FORD FOCUS 1.6 Trend b...

Ár: 660.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA H 1.7 CDTI Cosmo

OPEL ASTRA H 1.7 CDTI...

Ár: 1.849.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 140 Classic Megkímélt szép állapot

MERCEDES-BENZ A 140 Cl...

Ár: 799.999 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész