ALFA ROMEO

ALFA ROMEO 33

ALFA ROMEO
33

bővebben ›

ALFA ROMEO 75

ALFA ROMEO
75

bővebben ›

ALFA ROMEO 145

ALFA ROMEO
145

bővebben ›

ALFA ROMEO 146

ALFA ROMEO
146

bővebben ›

ALFA ROMEO 147

ALFA ROMEO
147

bővebben ›

ALFA ROMEO 155

ALFA ROMEO
155

bővebben ›

ALFA ROMEO 156

ALFA ROMEO
156

bővebben ›

ALFA ROMEO 159

ALFA ROMEO
159

bővebben ›

ALFA ROMEO 164

ALFA ROMEO
164

bővebben ›

ALFA ROMEO 166

ALFA ROMEO
166

bővebben ›

ALFA ROMEO BRERA

ALFA ROMEO
BRERA

bővebben ›

ALFA ROMEO GIULIETTA

ALFA ROMEO
GIULIETTA

bővebben ›

ALFA ROMEO GT

ALFA ROMEO
GT

bővebben ›

ALFA ROMEO GTV

ALFA ROMEO
GTV

bővebben ›

ALFA ROMEO MITO

ALFA ROMEO
MITO

bővebben ›

ALFA ROMEO SPIDER

ALFA ROMEO
SPIDER

2 generáció

tovább »

ALFA ROMEO márka rövid története

A francia Darracq autókat Olaszországban gyártó SAID nevezetű vállalkozás tulajdonosai 1910-ben saját tervezésű autójuk gyártására új céget jegyeztetettek be, ezzel megszületett az A.L.F.A. (Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) - és a 24 HP. 1915-ig készítettek is néhány száz autót (köztük dupla vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, dupla gyújtógyertyás versenyautót!), ám ekkor háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo volt a vezetője. Az új tulajdonos a háború után az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, az Alfákat a húszas években a legsikeresebb versenyautók között találjuk. Romeo nyugdíjba vonulása után a cég egyre nagyobb pénzügyi nehézségekkel küzd, végül 1933-ra állami tulajdonba kerül, és egyúttal Mussolini Olaszországának egyik védjegyévé teszik. A világszínvonalú luxus- és versenyautók mintegy dekorációként tovább készülnek ugyan, de a termelés javát repülőgépmotorok és más hadi megrendelések adják. A háború után a szétbombázott portelloi gyár lassan éledezett, gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyeri a 158 Alfettával. A versenyautókat Orazio Satta Puliga tervezi, aki később az Alfa igazgatója, majd elnökeként új irányt mutat a márka fejlődésének. Puliga felismeri, a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de az éledező középosztály számára is megfizethető igényesebb (csak később találták ki a marketingesek a prémium kifejezést) autókra. Bemutatják tehát a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját, a Giuliettát, amelyben bemutatkozott Satta egyik fő műve, a versenytechnikát szériaautóban kínáló, az Alfa védjegyévé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor. A hatvanas években hiába készülnek mára legendás modellek, mint a Giulia vagy a Spider, újabb gazdasági nehézségek után 1986-ban az Alfát is bekebelezi a Fiat. A műszakilag igényes, de problémás minőségű Alfasud/33, és a transaxle (motor elöl váltó hátul) építésű modellek (Alfetta, GTV, 75) után alapvetően nemesített Fiat technikára épülő típusokkal viszi tovább a sportos hagyományokat az Alfa.

Név:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1910
Cégnév:Alfa Romeo Automobiles S.p.A.
Székhely:Milánó; Olaszország
Első autó:A.L.F.A. 24 HP; 1910
Jelmondat:Cuore Sportivo – sportszív. A Fiathoz tartozó márka igényesebb, sportos és látványos autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

A BMW 2-es Active Tourerből is lesz konnektoros változat

Újabb plug-in hibridet mutatott be a BMW

36 perce – Autósvilág hírei

A BMW újabb hibrid modellről rántotta le a leplet, a 2-es Active Tourer egyelőre prototípusként szeli a teszt kilométereket.


Piaci körkép: prémium kompaktok 2,5 millió forintig

Ne legyen túl öreg, legyen kompakt és német prémium

3 órája – Használtautó

Te mit vennél egy új alap kisautó árából? Van, aki csakis valami használt prémiumot. Mit tud ennyiért egy használt német prémiumkompakt?


Csak a benzin ára nő szerdán, a dízelé nem változik

Drágul a benzin, a gázolaj ára egyelőre marad

13 órája – Autósvilág hírei

A forint gyengülése és a bizonytalan nemzetközi gazdasági környezet szerdától már az üzemanyagáraknál is megmutatkozik, egyelőre csak a benzinnél.


Használtautó.hu

AUDI A2 1.4

AUDI A2 1.4

Ár: 850.000 Ft

Évjárat: 2000 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

LADA NIVA 21214 Zalaegerszeg 42.000km!!!

LADA NIVA 21214 Zalaeg...

Ár: 789.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Benzin

BMW X6 3.5i (Automata)

BMW X6 3.5i (Automata)

Ár: 8.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 8

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CLIO 1.4 RN

RENAULT CLIO 1.4 RN

Ár: 70.000 Ft

Évjárat: 1991 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CLIO

RENAULT CLIO

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: coupe

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész