Könnyebb és gyorsabb az új Ferrari 458 Speciale

0-200 km/óra: 9 másodperc alatt - ezt tudja a Ferrari 458 Speciale

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár már minden figyelem a Ferrari legújabb szupersport-kocsijaira irányul, a 458-as még mindig a kínálatban van. A Ferrari "tömegmodellje" a Frankfurti Autószalonra különkiadást kap, hogy továbbra is fenntartsa a népszerű modell iránti keresletet.


A Ferrari 458 Speciale koncepció a jövő Ferrari sportkocsijaiban helyet kapó technikai fejlesztéseket mutatja be. Aerodinamikai megoldásait a következő generációs maranellói sportkocsikban is tetten érhetjük.
Középre épített motorja szerencsére továbbra is az a 4,5 literes V8-as, amely kétszer is elnyerte az Év Legjobb Motorja címet. A 605 lóerős erőforrás a legerősebb szívómotor a piacon (maximális teljesítménye percenként 9000-es fordulatszámon jelentkezik, legnagyobb forgatónyomatéka 540 newtonméter (mely 6000-es percenkénti fordulatnál mutatja meg magát), literteljesítménye 135 lóerő/liter. A 458 Speciale tömeg/lóerő aránya is kiemelkedő, minden kilogrammjára 2,13 lóerő jut. Az 1290 kilogrammos 458 Speciale nagyon gyors, 3 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre a 200 kilométer/órás sprintet 9,1 másodperc alatt teljesíti, a fioranói versenypályán 1 perc 23,5 másodperces a körideje.
A karosszériát a Pininfarina segítségével szabták át még kisebb légellenállást érve el, első és hátsó légterelő elemei állíthatóak a minél jobb leszorítóerő érdekében. Az eredmény a Ferrari történetének legjobb aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező sportkocsija lett.
Hirdetés

Új technológiákat is bevezettek a 458 Specialében, az egyik ilyen az úgynevezett SSC, amely segít mérsékelni az oldalirányú kicsúszásokat, így még biztonságosabban lehet ezzel a Ferrarival a határokon autózni. A fedélzeti számítógép a nyomatékáthelyezéssel tartja kordában, illetve íven a kocsit, e technológiával F1-es fejlesztéseket is beépítettek, illetve elektronikus differenciálzárat is alkalmaztak a fejlesztők.
Tapadás nélkül persze nem ér semmit a sportkocsi, a Speciale útfogásáról (elöl 245/35 ZR 20 91 Y, hátul 305/30 ZR 20 103 Y méretű) Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsok gondoskodnak, amelyek a tapasztalatok szerint már az első versenykörön is megfelelő tapadást adnak, sőt több egymást követő gyors kört is könnyedén kibírnak. A gumik is közrejátszanak abban, hogy a Ferrari 458 Speciale a legmagasabb oldalgyorsulási értékekkel rendelkezik a valaha megépített utcai használatú Ferrarik közül. Ez 1,33 g. A kocsi leggyorsabb válaszideje 0,06 másodperc.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?