Jön az elektromos mini Toyota, de nem hozzánk

100 példány készül a Toyota iQ elektromos változatából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota bemutatta az iQ elektromos hajtású változatát, de sokan nem örülhetnek neki, mivel a legyártandó 100 példányt Japánban és az USA-ban fogják kiszórni.


Az iQ elektromos változatának detroiti majd genfi bemutatója után a Toyota most félig-meddig piacra dobja az autó végleges változatát. Félig-meddig azért, mert mindössze 100 példány készül a mindennapi városi közlekedésre optimalizált kisautóból, és ez a mennyiség sorozatgyártásnak azért nem nevezhető. Ráadásul a 100 darab konnektorról tölthető eQ-t kizárólag az USA-ban és Japánban fogják csak piacra dobni. A Toyota eredetileg normális darabszámot tervezett legyártani a típusból, de időközben rájöttek, hogy a sima hibrid és plug-in hibrid autóknak egyelőre nagyobb a létjogosultsága, így letettek az EV-k gyártásáról.
Hirdetés
Az autót 47 kW teljesítményű, 163 Nm-es nyomatékot biztosító villanymotorból, a hozzá kapcsolódó 12 kWh-s akkumulátorból, 3 kW-os vízhűtéses akkutöltőből, inverterből, a motor forgási sebességét csökkentő mechanizmusból és regeneratív fékrendszerből álló legújabb generációs Hybrid Synergy Drive rendszer hajtja. Gyorsulása 0-ról 100 km/h-s sebességre 14 másodperc, legnagyobb sebessége 125 km/h, hatótávja pedig 85 km körül alakul. Háromféle üzemmódban használható, D-állásban fogyasztja a legkevesebb energiát, az S-charge biztosítja a legnagyobb teljesítményt, a B-range pedig a hatótáv maximalizálása érdekében a lehető legtöbbet dolgoztatja a regeneratív fékrendszert.
A kompakt lítium-ion akkucsomagot abba az utastér alatti merev rekeszbe helyezték, ahol a hagyományos kivitelű iQ-k a kipufogójukat hordják, így aztán nem csökkentette az eQ nem túl bőséges belső térkínálatát. 1680 mm-es szélessége, 1505 mm-es magassága és 2000 mm-es tengelytávja megegyezik a sima iQ-k vonatkozó adataival, de 135 mm-rel hosszabb azoknál, bár a képek alapján nem tudnánk megmondani, hova rakták a plusz 13,5 centimétert. Fordulóköre viszont nem változott, továbbra is 4,1 méter a sugara. Mivel az elektromos rendszer mindenképp megnöveli a típus tömegét, a karosszéria építésénél több nagyszilárdságú acélt használtak, mint a sorozatgyártású példányokban, így sikerült 125 kg-nál megállítani a hízást. Aerodinamikailag is mindent megtettek, hogy csökkentsék az autó energiaigényét, minimálisra szűkítették a légbeömlő nyílásokat, áttervezték a motorháztetőt, módosították a tető, a C-oszlop és a hátsó kisablak kialakítását. Az autó alját sík lemezzel burkolták, így itt sem keletkezik zavaró, fogyasztást növelő turbulencia. A hűtőrács az elektromos csatlakozó fedelének adta át helyét, a fényszórók burái fekete színezést kaptak, a LED-es nappali fények fekete-fehérben pompáznak. Saját könnyűfém felnikkel szerelik fel az eQ-t, a hátsó rendszámtáblát pedig - a szajkózott energiatakarékosság jelélül - a lökhárítóba integrált LED világítja meg felülről.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?