Ismét a Toyota lett a világelső

2014-ben a Toyota adta el a legtöbb autót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Összesen 10,23 millió autóval megőrizte elsőségét a japán gyártó, megelőzve a Volkswagent és a GM-et.


2013-hoz képest 3 százalékkal több autót, összesen 10,23 millió darabot értékesített a Toyota világszerte 2014-ben. Ezzel első alkalommal sikerült átlépniük a 10 milliós álomhatárt. Az idei évre némi visszaesést prognosztizálnak, számításaik szerint 10,15 millió autó talál majd gazdára 2015-ben. A második helyen 4,2 százalékos növekedéssel a VW csoport végzett, összesen 10,14 millió autóval, mellyel ők is átlépték a 10 milliós mérföldkövet.
Hirdetés

Az elemzők becslése alapján az idei év a Volkswagené lehet, a németek jelenleg (még) nem számolnak a csökkenő eladásokkal. A harmadik helyen végző General Motors 2 százalékos növekedéssel, 9,92 millió eladott autóval zárta a tavalyi évet. Érdekesség, hogy közel 80 évig a GM tartotta az első helyet. 2008-ban a Toyota átvette a koronát 2010-ig, 2011-ben ismét a GM végzett az élen, 2012-től pedig újból a japánoké a töretlen elsőség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    menőmanó írta: 21 órája
    “2012-2013.-ban 40-50%-al adtak el kevesebb járművet, mint az azt megelőző években a konfliktus miatt”

    Rosszul jött a Japán ellenes kampány az biztos, de ez az elmaradás legfeljebb a tervezett 2012-13-as eladáshoz viszonyítva lehetséges. A Toyota eladásai Kínában: 2010:772 ezer,2011: 805 ezer, 2012:754 ezer,2013 862 ezer. (helyi gyártás, az import pár tízezerrel változtathat). A tény előző évihez viszonyítva a visszaesés nincs 10%.
    A két tervezett gyár egyébként nem csökkenti a Toyota lemaradását: a jelenlegi 1 millióról kb 1,5 millióra nő a kapacitás. Közben a GM 4 új gyárat épít, kínai kapacitása 5 millióra nő. A VW 3 új gyárat épít, amivel a kapacitása 4 (4,5) millióra nő.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Toyota , Daihatsu, Subaru, Isuzu, Lexus, Scion, Hino vs VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Ducati, MAN,Scania,VW néven futó MAN teher, Bentley, Bugatti.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Nem, nem azt akarom írni, hogy ez jó, hanem többre becsülöm ezt a fajta fejlődést, de nagy valószínűséggel ez csak az én felfogásom. Az üzleti élet teljesen mást diktál, ez egyértelmű.
    A kínaiak történelmük és a 2012. évi sziget konfliktus miatt is enyhén szólva rühellik a japánokat. Bojkottálják a terméküket annak ellenére, hogy jók. 2012-2013.-ban 40-50%-al adtak el kevesebb járművet, mint az azt megelőző években a konfliktus miatt. Ezen nagyon nehéz lesz változtatni, így a kínai piac miatt kerülhet hátrányba a Toyota a VW csoporttal szemben, annak ellenére, hogy új üzemek építését tervezik az északi és a déli tartományokban.
    Van kínai ismerősöm, aki kerek perec megmondta, hogy soha nem venne japán autót. Inkább egy kicsit többet jár a kelleténél a szervizbe. Most francia és olasz autója van. 🙂

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Abban tökéletesen igazad van, hogy a VW a hatvanas évek végén a Bogár technikai zsákutcájából vállalat felvásárlásokkal jött ki NSU K70 és Audi 50, ami komoly segítség volt a mai termékskála alapját jelentő Polo-Golf-Passat bevezetéséhez.
    A 160-180 ezres sorozatban egy elavult típust gyártó Skodának a márkanéven kívül nem sok köze van a mai milliós szériában 7 típust gyártó Skodához, mondjuk 20-80%-ban VW. Hasonló a Seat vagy a Bentley is.
    Abban is igazad van, hogy a Toyota egyenlőre kevesebb céget vásárolt fel mint a VW.
    Azt továbbra sem értem, hogy ez miért jó? Az, hogy más módon építi a világelsőséget az nem rosszabb vagy jobb – más. Nem ezért veszti el szerintem azt: hanem azért mert az ilyen adminisztratív segítség valószínűleg csak átmeneti.
    A fő baja Kínában, a világ legnagyobb piacán lesz: itt szintén adminisztratív eszközökkel (25% vám) korlátozzák az import autók forgalmazását. Helyben 2018-ra a VW-nek 4-4,5 milliós gyártókapacitása lesz, a GM-nem 4,5-5 millió. A Toyotának meg 1,5 millió. Ezen nagy ráfordítással is 3-4 év alatt lehet változtatni, ennyi kell mire egy új üzem elindul.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Kedves Witz Úr!
    Örülök annak, hogy konkrétumokat ír. Ha élt Japánban akkor tudja, hogy ügyesen különböző szabályokkal kizárják az import autókat a saját piacukról. Egyrészt a 660 cm3-s Kei Carokkal, ami a piac egyharmada, másrészt egyedülálló biztonsági és környezetvédelmi előírásokkal, ami lényegesen megdrágítja az európai exportot .
    Az, hogy a Japánon kívüli kb 8 millió autó a 3-4 helyre elég természetesen nem jelenti azt, hogy a Toyota rossz, csupán azt, hogy az elsősége -még azt sem állítom, hogy helytelen- adminisztratív intézkedéseknek köszönhető.
    Készséggel elismerem,hogy a világ egyik legjobb autógyára, a TPS rendszer Ford óta az egyik legjelentősebb újítás, hasonlóan a VW platform stratégiájához.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    javítás: Az általad felsorolt márka nevek nagy része egy típust jelöl a Toyotán belül, attól függően melyik földrészen forgalmazzák azt.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Mint már írtam, az általad felsorolt nevek nagy része (tudtommal kivéve: Daihatsu, Hino) a Toyota saját márkája és fejlesztése, tehát nem már régóta működő, de felvásárolt autógyártó cégek mint a VW esetében szinte az összes (Seat, Skoda, Audi, Porsche, stb. stb.).
    Nem mindegy, hogy egy tőkeerős cég felvásárolja a többit szőröstől bőröstől és aztán invesztál bele, vagy saját maga fejleszt ki az alapoktól egy új márkát pl. a Lexust.
    Az általad felsoroltak márka nevek nagy része egy típus jelöl a Toyotán belül, attól függően melyik földrészen forgalmazzák azt.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    “Egyáltalán nem mindegy, hogy hány emblémát takar”
    Toyota,Daihatsu,Hino,Scion,Lexus vs VW,Audi,Skoda, Seat,Porsche -nem látom a nagy különbséget. A MAN,Scania,Bentley,Lamborghini,Ducati a csoport eladásának 1-2 %-a

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Egyáltalán nem mindegy, hogy hány emblémát takar, hiszen a legtöbbet bekebelezték. A cég alapjait nem ők rakták le csak átvették.Nagyon nem mindegy.
    Mi az, hogy egy alkatrészraktárból építkeznek?
    Gondolom nem azt akarod mondani, hogy hasonló alkatrészeket építenek be egy VW-be és egy Porsche-ba esetleg egy Lamborghini-be? 🙂
    Honnan veszed, hogy gyűlölöm a VW-t?
    Az amerikai piacon azért sikeres a Toyota, mert jó kocsikat gyárt, jobbat mint a többiek, pedig nagyon komoly lejárató kampány folyt ellenük. Mégsem értek el vele semmit, mert a tapasztalat számít nem a sok duma. 🙂
    Én sem véletlenül választottam a Toyotát.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    witz írta: 2015. január 24. szombat 20:11 (2 órája)
    “miért nem német v. amerikai terepjárók száguldoznak afrikában.”
    Afrika a világpiac 2%-a.Nagyjából akkora, mint egy közepes kínai tartomány. Kínában a VW 3,5 millió autót ad el – az egész Afrika szőröstől-bőröstől nincs ennek a fele…. Itt a piac növekedése évente 1,5 millió – egy kpl Afrika.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    A japán autók főleg a Mazda nagyon jó irányba tartanak, mert a megbízhatóságra és minőségre mennek. Egy japán autóval sokkal kevesebb baj van és ezt már a németek is észrevették. A német tulajdonosok a japán autókkal a legelégedettebbek egy nem rég kiadott lista alapján. Az első 5-ben nem szerepel német márka és az 5-ből 3 japán. Ez már évek óta így van. Ja és nem csak egy lista szerint. Mondhat bárki bármit, de a japán autóeladásokat egy jó darabig nem fogja megszorítani semmi és senki. A távol keleten is az arabok egyre több toyotát és lexust vesznek. Ők aztán tudják mi a jó nem ülnének akármibe. Tessék lehet hurrogni:)

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Kínában a Toyota meglehetősen gyenge, a VW 3,5 millió eladásával a GM 3 millió feletti eladása lépést tart, de a Toyota ennek harmadát-negyedét adja el.
    Elsőségét kizárólag annak köszönheti,hogy a Japán belső piachoz a VW és a GM nem fér hozzá, így az itt eladott 2,5 millió Toyota (persze Daihatsuval, Hinoval, Lexussal) elég ahhoz, hogy pár százezerrel összességében megelőzze a VW-t és a GM-et.
    Szerintem 15 és talán 16 a VW-é, 17-18 ra jöhet újra a GM, a Toyota gyenge kínai eladásainak köszönhetően lecsúszika harmadik helyre

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Európában egyértelműen a VW csoport az első, csak az utcaképet tekintve számunkra meglepő a cikkben olvasható végeredmény, hiszen a Toyota nincs jelen nagy számban, és a GM is szinte csak az Opellel képviselteti magát. Globálisan nézve más a helyzet. A legnagyobb fogyasztó Amerika, ennek megfelelően döntően befolyásolja a végeredményt. Ott sok hazai GM-et adnak el, ami szintén sok márkát foglal magába, akárcsak a VW csoport. A Toyota elsőségénél nem is az USA-t kell megemlíteni, hanem inkább Ázsiát és Afrikát. Ezt más cikkek is megerősítik. Ezeken a piacokon erős a Toyota, elsősorban azért, mert a helyi úttalaln utakon leginkább terepjáróval közlekednek, és ebben a szegmensben erős a Toyota. Néhány ismerősöm, aki – főleg katonaként – jártak néhányszor a “világ véégn” többször mondták, hogy ha a sivatagban megjelent egy-egy autó, az az esetek 99%-ában (de inkább 101-ben 🙂 egy Toyota terepjáró (vagy pick-up) volt. Ami még nagyban befolyásolja a számokat, az Kína. Úgy tudom, hogy ott mindhárom márka jelen van elég szép eladásokkal. A VW már több autót ad el ott, mint Németországban.
    Azt többször is olvastam már, hogy rövidesen a VW lesz a világelső, ami nyilván be is következik. A Toyota csak úgy tudná megtartani első helyét, ha Európában növelné eladásait.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Ez nem így van, mert a japán autógyártás nem ad el több autót, mint az európai. Az összes japán gyártó és az összes európai gyártó között teljesen világos, hogy merre billen a mérleg. Az, hogy a Toyota a legnagyobb, az nem jelenti azt, amit írtál.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Teljesen mindegy, hogy hány emblémát takar a VW csoport, mert akár egy márkaembléma is lehetne az összesen, tekintve, hogy ugyanabból az alkatrészraktárból építkeznek. Akár úgy is fel lehet ezt fogni, hogy színesebb a modellpalettája, mint a Toyotáé. Ez az érved semmit nem cáfol semmit nem bizonyít, legfeljebb te nyugodtabb vagy tőle, hogy azért belerúgtál ebbe a gyűlölt gyártóba. Azért labdába rúghatnak a Toyota mellett és rúgnak is, és ha egyszer lekörözik, attól a Toyota semmivel nem lesz rosszabb a többi meg jobb. Ezek a darabszámok nem minőségi rangsort jelentenek és sosem fognak azt jelenteni. Nagy szerencséje a Toyotának, hogy erős az amerikai piacon. Jól érzik, hogy mi kell a nagy vízen túl.

  • 2017.10.28. at 22:16
    Permalink

    Sajnos mostanában nem igazán szimpatizálok a Toyota piaci felfogásával, de a teljesítményük dicséretre méltó.
    Nincs még egy autógyár ami általánosságban felvehetné vele a versenyt.
    Hiába előzné le esetleg a VW csoport (kb. 12 “összevásárolt” márkát tömörítenek egybe) az eladott gépjárműveket nézve, összességében szerintem (tulajdonosi háttér, múlt, gazdasági erő, fejlesztések, innováció, stb.) nem rúghat mellette labdába.

Vélemény, hozzászólás?