Németországban is jön az autópályadíj
2016-tól Németországban is fizethetünk az autópályákért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elmondhatjuk, hogy hazánk Németország előtt jár, s a germánok kullognak utánunk. Bár több az autópályájuk, ők csak jövőre teszik fizetőssé.
A törvény alapján a Németországban üzemben tartott személygépkocsik és lakóautók tulajdonosainak nem jelent új terhet a díj, mert ugyan automatikusan éves matricát kell váltaniuk, de ennek összegével megegyező kedvezményt kapnak a gépjárműadóból. Az úgynevezett infrastrukturális járulék így csak a külföldieknek plusz teher. A kormány számításai szerint évente több mint félmilliárd euró bevétel keletkezik a járulék révén.
A külföldi autósok 5 napra 5 euróért, 10 napra 10 euróért, 2 hónapra 22 euróért vásárolhatnak majd autópálya-matricát. Az éves díjat a kocsi környezetvédelmi besorolása alapján állapítják meg. Bár a 10 napos matrica ára a hazainál hajszálnyit magasabb, mivel van 5 napos jogosultság is, elmondhatjuk, hogy az átutazás díja kedvezőbb, mint hazánk esetén. Ugyanakkor mindenképp új, de eddig szinte csak Németország területén nem alkalmazott terhet ró a pályadíj a látogató autósokra.
Staulandban fizetni?
Bár miért adják ingyen ha máshol fizetni kell?
Ha most ezekkel a kolbászból a kerítés dolgokkal azt akarjátok érzékeltetni hogy ott is fizetni kell dolgokért?Igen kell! Csak ne felejtsük el mennyiből!
“És ott adót sem fizetnek És a benzin is ingyen van, meg a lakás is. Sőt, fizetnek érte, ha használod az utakat. A kerítés meg? Kimondottan kolbászból fonják.”
Ez, nagyon jóóóóó!!!!
És ott adót sem fizetnek És a benzin is ingyen van, meg a lakás is. Sőt, fizetnek érte, ha használod az utakat. A kerítés meg? Kimondottan kolbászból fonják.
A párhuzamot én is nagyon rossz néven venném a két ország közt. Kedvelem Németországot, de nagyon nem szeretném, ha bárki egy kalap alá akarna venni velük.
Lám lám a Németek! A cikkírónak üzenem hogy nem járunk Németország előtt autópályadíjban.És miért nem? Azért mert ott az állam a saját polgárai mellett áll! Nem kell egy német állampolgárságú embernek fizetni a saját országában lévő útért.Itt meg kifejezetten a mi sarcolásunkra találták ki.Mint ahogy bármi mást is! Szerintem ne húzzunk párhuzamot a két ország között!!!
Ott, ahol te is írtad:
“levonják az adóból”
Miki, azért voltak már Merkelnek is kemény csatái, ezért én pl. kimondottan tisztelem őt, ahogy minden bátor politikust.
A fogadkozás, meg a fogadás pedig nem rokonértelmű szavak.
Lehet nem kéne fogadkoznod… Merkel asszonyság nem szokott ” harcosan,magyar módra ” fejjel menni a falnak.A németek is fizetik , és levonhatják az adóból / és még egyéb adót is fizetnek / Hol itt a diszkkrimináció ?
Korábban az a hír járta, hogy 88 erka lesz az éves díj. Na abból lenne nagy hisztéria… 😀
Ez meg, a másik dolog.
Nálunk meg sokkal olcsóbbak a lakások, a fodrász, a fogorvos, a biztosítás, a közszolgáltatások és még számos dolog.
Teljesen rossz irányból közelítesz.
Azért várjuk meg ennek a végét. Ez diszkriminatív és az EU alaptéziseinek mond ellent. Komoly összegben fogadnék, hogy ebben a formájában nem fog átmenni és innen már csak egy lépés lesz, hogy generálisan bevezetik.
Pontosan,a cikkből kimarad,hogy a német kormány ezt kifejezetten a külföldi autósokra veti ki. A németeknek is meg kell venniük ezt,ugyanakkor eltörlik (minimálisra csökkentik) a KFZ-Steuert (kb.magyar súlyadónak felel meg,tehát amit az államnak fizetsz a kocsid után,németeknél környezetvédelmi besorolás alapján megy). Így a németek a pénztárcájukon kb.semmit nem éreznek majd,csak az eddigi KFZ-Steuer helyett autópálya matricát vesznek.
na fasza…akkor már oda is fizetni kell majd….bár brutális, hogy ott ilyen 1500-2000 eur az átlagfizu és 5 eur a díj 5 napra…itthon meg kb 400 eur és nincs 5 napos csak 10..de az 10 eur 😀 ráadásul az úthálózat is egy “HANGYÁNYIT” kisebb…
Ja és hányszorosa is ott az átlagfizetés az itthonihoz képest? Arról nem is beszélve, hogy csak a külföldieknek kellesz fizetni érte ténylegesen. Mekkora pénzt le lehetne már akasztani, ha rendesen a németeknek is meg kellene venni. De ott a kormány nem kapzsi ennyire.
Ugyananyi pénzért, mennyivel is több autópályát használhatunk, mint itthon?