A Volkswagen ráerősít a hibridek gyártására

2020-ig húsz plug-in hibridet akar a Volkswagen-csoport

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyilván a dízelbotrány miatt kerültek előtérbe a hibridek. A Volkswagen most két ilyet gyárt, de az évtized végéig húszat fog.


Jelenleg a nemrég tesztelt Golf GTE-n és (spoiler veszély!) az épp nálunk lévő Passat GTE-n kívül nincs más hibridautója a Volkswagennek. Ezek viszont már egész tisztességes távot meg tudnak tenni akkumulátorról és mindkettő a hálózatból is tölthető, azaz plug-in hibrid. Már írtunk a hamarosan megjelenő nyolcas Golfról, amiben a németek felelevenítik a régebbi mild hibrid, avagy félhibrid hajtásrendszereket, de készül a VW konszern ennél nagyobb újdonsággal is. Matthias Müller, a cég vezérigazgatója egy brüsszeli fórumon beszélt a cég jövőbeli terveiről. A dízelbotrány miatt átnyergelnek a hibridekre és 2020-ig a VW csoport márkái (a SEAT, a Skoda, az Audi és persze a Volkswagen) nagyjából húsz plug-in hibridet fognak kihozni.
Hirdetés

Müller szerint a dízelbotrány okozta károkat átfordítva arra tudják használni, hogy teljesen átformálják a kínálatot és a márka identitását. A jelszó most a fenntarthatóság. A cég szerint a teljesen elektromos autó, mint az e-Golf a korlátozott használhatóságuk miatt csak a távolabbi jövőben jelenthetnek átfogó megoldást. Addig a tölthető hibridek ötvözik a legjobban a zöld autózást és a hosszútávú, gondtalan autózást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    “Matthias Müller, a cég vezérigazgatója egy brüsszeli fórumon beszélt a cég jövőbeli terveiről”
    [b]“A jelszó most a fenntarthatóság”
    “A jelszó most a fenntarthatóság”
    “A jelszó most a fenntarthatóság”[/b]

    A mai napra ennél megrázóbb és nagyobb lejáratás már nem is kell a VW-nek. Eddig ezt nem tudták? Eddig nagy ívben tojtak rá? Gerinces hozzáállás! 🙁

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Nagyon helyes, erőltessék csak, így talán olcsóbbá és elérhetőbbé válhat a technológia. Más kérdés, hogy a VW szerintem túlbonyolítja: minek TSI és DSG mellé? Szívómotor és a Toyota-féle bolygóműves erőátvitel sokkal egyszerűbb és emiatt tartósabb is.

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    A dízel-hibrid nem halt ki, 2018-tól a Renault tervezi a bevezetését. A PSA is csak azért áll le, mivel drága a technológia. A VW-nak jó benzinmotorjai vannak, így meg van az esélyük arra jó hibrideket készítsenek.

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Nem jó szó rá az hogy több meghibásodási lehetőséggel rendelkezik, főleg azért nem mert pont hogy kiforrott amit eddig csináltak persze ha japán gyártót nézünk.
    A dízel az aminek a javítás és alkatrészköltsége mindenképp meg tud ugrani, hibrid benzinesben viszont még nincs turbo a japánoknál ahol van az meg nem kiforrott technika még.
    Millio km-eket lenyomnak hibridekkel és alacsony szervizköltséggel, szint nem romlik el, ami meg igen annak az alkatrészköltsége sem magas már. (én ugyan tudok nagyobb hibás priusról de az is amerikában történt, és nem biztos hogy nem törött autó nem megfelelő javításából eredt)
    Az alacsony károsanyag kibocsátásban komoly tényező egy hibrid benzin, de eddig lomhasága volt számottevő egy turbodízelhez képest mindenképp, és szívó benzines hibrid nélküli társaihoz képest sem volt igazán harmonkius minden szempontból a váltója miatt, eddig, de most az új prius ezt a problémát is át fogja lépni.

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Szerintem a jelenlegi hibridekkel nem lehet minden motortípust kiváltani.
    Ha te sokat utazol hosszabb távokon, akkor a jelenlegi viszonyok között nem éri meg a hibrid, hanem dízel kell.
    Annak viszont, aki naponta csak városban, és ott is rövid távokon rohangál (ráadásul sok hidegindítással), annak a hibrid lenne a megoldás – ha értelmes áron hozzá lehetne jutni. Nem egyszerű…
    A tiszta elektromos is jó lenne utóbbira, de ezek egyelőre még drágábbak, illetve többségükben a töltés sem megoldott (pl. garázs nélküli töltés).

    Pl. Prius III., a legnagyobb hidegben, 2-8 km-es távokon sem eszik 6 liternél többet, ráadásul olyan a motor-fék konstrukció, hogy jóformán nem kopnak.

    (Persze mellette említeni kellene a környezetvédelmet, nagy tömegben mi lesz a használt akksikkal, stb.)

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Ez egy olyan dolog, amit itt Kelet-Európában talán sosem fognak megérteni. A környezettudatosság témakörét. A hibrid erre van kihegyezve. Errefelé megragadnak a fogyasztásnál, meg a “bonyolultabb, biztos rosszabb is” elméletüknél:)
    A több meghibásodási lehetőség nem igaz, bár attól is függ, melyik gyártótól vennél ilyet, mert már sokan kínálnak. Dízel-hibrid is van, bár ha jól emlékszem, a PSA leállítja a további fejlesztésüket, és el fognak tűnni – ők voltak a dízel-hibrid úttörői. Priust pl. nyugodtan vehetnél, számtalan írás, teszt bizonyítja, hogy nagyon egyben van, kiforrott és a fenntartása sem drága. Már hozogatják őket be az országba, de sajnos lopják is őket. Talán a legegyértelműbb választás, ha hibridet keres az ember. De gondolom, nem tetszik, ugye?:)
    Néhány év múlva már könnyebb lesz dönteni, jobban elterjednek, lejjebb megy az áruk, és sokkal több gyártó, több típushoz fog kínálni ilyen rendszert. Pont az előbb csodálkoztam, hogy Skodából is lesz ilyen:)

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Lehet tályékozatlan vagyok. Nekem mint fogyasztó,miért kellene hibrid autót vennem?
    Én ugy látom hogy egy hibrid autó drágább,több meghibásodási lehetőséggel rendlkezik…stb.
    De valahogy nem látom az előnyét. Amivel kevesebbet fogyaszt az nem annyival számottevő.

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    “Ez egy nagyon érdekes dolog, de pl nem azonosítják az Audival, hiába egy cég, ez az amerikai agyalágyultság.”

    Nekem erről rögtön ez a cikk ugrott be, elő is halásztam:

    [url]http://www.autoblog.hu/hirek/az_amerikaiak_hulyek_az_automarkakhoz/[/url]

    Érdemes lenne ezt elvégeztetni itthon is, biztos lenne, aki kínainak mondaná a Hyundait, amerikainak a Land Rovert és olasznak a Seatot:)

    A “szerénységgel” erre a cikkre utaltam, talán olvastad Te is:

    [url]http://www.autopro.hu/gyartok/Matthias-Muller-nem-akarunk-tobbe-mindenaron-vilagelsok-lenni/17376/[/url]

    Persze, itt jön az, hogy az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó. De a megalomán Winterkorn után mindenképp szokatlan német szájból ilyesmit hallani:)

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Ez egy nagyon érdekes dolog, de pl nem azonosítják az Audival, hiába egy cég, ez az amerikai agyalágyultság.
    Bár tény hogy most a dízelbotrány hatására az Audi is kap.
    Sajnos egy dologban nem értek veled egyet, abban hogy ők szemléletet váltottak, majd ha a kivagyiság is megszűnik létezni a vállalatnál és átmennek szerénybe akkor majd elhiszem hogy szemléletet váltottak.
    Eddig is próbálkoztak hibriddel, a tudásuk nagyon gyengén muzsikált ebben az irányban, de persze biztos átcsábítottak pár Toyotás mérnököt azóta.
    Ahogy a sok bevándorló révén is megkapták a nagy pofonokat, a botrány is hatott és fog is még.
    Nagyjából az igazi német kihalófélben van arrafelé, amióta a német állampolgár bevándorló lebegteti a német útlevelét.
    Das ló.asz. :))))

  • 2017.10.28. at 08:53
    Permalink

    Az a problémám, hogy ehhez a szemléletváltáshoz a dízelbotrány kellett. Olyan ez, mint amikor a rossz kisfiú kap egy fülest, aztán a vöröslő arcát fogva megígéri az édesanyjának, hogy többet nem tesz rossz fát a tűzre:)

    Jönnek a hibrid Skodák is? Ez nagyon kemény…Anno de nagy szó volt a szoci márkáknál, ha végre-valahára kijöttek dízelmotorral(Felicia, Aleko), most pedig két kövér évtized után hibrid-Skodákról beszélnek. Gondoltuk volna anno a 120-asban ülve?:)

    Nem kizárt, hogy a Dacia is kihozhat majd alternatív hajtású modelleket. Akkor már tényleg a földön koppan az állunk:)

    A VW-re visszatérve: lehet, hogy ez a szerénység(ami a németektől meglehetősen idegen) fogja meghozni a sikert. Azonban egy dologra mindenképpen fordítsanak nagyobb figyelmet: Amerikában a VW-nek állítólag a mexikói gyártás miatt van elég rossz híre. Hiába tehát a nagy igyekezet környezettudatosság-fronton, ha a minőség kívánnivalót hagy maga után.

Vélemény, hozzászólás?