Visszatérnek a nagy lökettérfogatú Porsche négyhengeresek

2,0 és 2,5 literes motorokat kap a Porsche 718 Boxster és Cayman

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem lesz 1.6-os a Porsche 718 Boxster és Cayman, viszont az új négyhengeresek 2,0 és 2,5 literből gazdálkodnak. 300 és 360 lóerővel jönnek.


Így is lehet downsizingolni. Írtunk a Porsche Boxster és Cayman sorozatának átnevezéséről és átdolgozásáról, de most még újabb infók jöttek. A 718 Boxster és Cayman négyhengeres lesz, ezt eddig is tudtuk, de még kérdés volt a lökettérfogat. A brit Autocar-nak viszont volt lehetősége a még álcázott prototípusokat kipróbálni és meg is tudtak ezt-azt az új motorokról. Ha minden igaz, az új blokk gyári kódja 9A2B4T, ami egy szimplaturbós, kétliteres, boxer négyhengeres 350 Nm nyomatékkal és 300 lóerővel.
Hirdetés

Az igazi pláne, hogy 7400 felett egy hajszállal van a tiltás, azaz marad ez a motor is olyan pörgős, mint a korábbi hathengeresek. Az alapváltozatnál erősebb Boxster S és Cayman S 2,5 liter körüli motort kap, ami 360 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, a feltételezések szerint változó geometriájú turbófeltöltővel éri ezt el. Matthias Hofstetter, a Porsche hajtásláncok fejlesztésért felelős mérnöke elárulta, hogy nem volt könnyű bepasszítani az új blokkot, de sikerült. Az elhagyott két henger helyére mehetett a turbó, ám a változtatásokkal így is 80 kilogrammot nő a két modell súlya, de ez sem igazi probléma. A Boxster gyorsulása ugyanis kevesebb, mint volt: csak 5,5 másodperc. Ahogy a kisebb turbómotorokkal szokás, a fogyasztás meg bő egy literrel csökken - legalábbis papíron.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?