16 lóerő plusz, 0,1 másodperc mínusz – itt a Nissan 370Z Nismo

5,2 másodperc - ennyi kell a 100 km/órára éréshez a Nissan 370Z Nismónak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sem a 370Z Nismo érkezése, sem a 344 lóerős teljesítménye nem újdonság, menetdinamikai értékei azonban most, a debütáláskor lettek publikusak.

Nem egész három hete tudósítottunk arról, hogy a Juke Nismo kiadása után a 370Z Coupé is elkészül Nismóként. Már akkor tudtuk, hogy az "alapból" 328 lóerős 3,7 literes V6-osból a Nismo esetében 16 többlet-, összesen 344 lóerőt hoznak ki a japánok, akik a nyomatékot 363-ról 371 Newtonméterre növelték. Arról azonban akkor még nem volt információ, hogy jelent-e a menetdinamikában is kimutatható többletet ez a teljesítményfokozás. Hogy érezhető lesz-e, azt továbbra sem tudjuk, de az biztos, hogy papíron van különbség, a legfrissebb információk szerint a csakis kézi váltóval és Coupé karosszériával készülő Nismo 5,2 másodperc alatt ér 100 km/órára, míg a megfelelő 370Z vonatkozó adata 5,3 mp.
Hirdetés

Miként azt korábban is írtuk, a Nismo nem csupán motortuningot és teljesítményfokozást jelent, a fejlesztők áthangolták a futóművét, padlóburkolatokkal, módosított első lökhárítóval és hátsó légterelővel finomították az aerodinamikáját. Az eredmény közúton és pályán is kezesebb viselkedést, jobb irányíthatóságot ígér, miközben a 19 colos kovácsolt könnyűfém felnik mögött piros féknyergek harapják a tárcsákat.
A piros egyébként visszatérő elem a 370Z Nismo esetében (is): az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken az autósportból átvett piros középállásjelző kapott helyet, ahogy a Juke Nismóban is. Az egyediséget és a luxust fokozza, hogy a sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a kárpitok varrása piros, és sorszámozott Nismo tábla is jár mindegyik példány utasterébe.
Az Európában nagyközönség előtt először a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozó 370Z az év második felében fog csak piacra lépni az öreg kontinensen, a hátsókerékhajtású, kézi váltós, Nismo kivitelével fokozottan a sportosságról szóló széria ára még az említett csúcsváltozattal is 15 millió forint alatt maradhat, ami a konkurensek körében igencsak jutányosnak nevezhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?