Dodge Challenger SRT Hellcat 600 lóerősre töltve

600 lóerős V8-assal és hátsókerékhajtással a Dodge Challenger SRT Hellcat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az izomautók versenyében élre tör a Dodge. 6,2 literes, HEMI V8-as, kompresszorral feltöltött motorral jön a Challenger SRT Hellcat.


600 lóerő, azaz nem is kerek hatszáz, hanem több, csak egyelőre még nincs meg a kocsi pontos specifikációja és a menetadatait sem közölte még a Chrysler. Csak annyit, hogy ez a cégcsoport sorozatban valaha gyártott legerősebb V8-as motorja. A harc az örök ellenfél Ford Mustang és a Chevrolet Camaro ellen feltöltéssel folytatódik.
Hirdetés
A Dodge Challenger nemrég bemutatott felfrissített változatai után az i a pontra az SRT Hellcat. Kívülről a motorháztető domborításán és a légbeömlőn lehet látni, hogy a 600 lóerős változattal van dolgunk. A vízszintes légrés kedves utalás az negyven évvel ezelőtti elődre, továbbá a feltöltésre utaló kis "Supercharged" feliratok díszítik a sárvédőket.

A sima Challenger SRT-be egy 6,4 literes V8-ast építenek 485 lóerővel, de a Hellcatbe 6,2 liter mellé egy kompresszor is jutott. A szériában adott hatfokozatú kézi váltó helyett nyolcgangos TorqueFlite automatát is lehet kérni - most először. Az összes SRT modellben lesz egy menetmódkapcsoló, ami a alap, sport és pálya üzemeken kívül személyre szabható saját profilt is tud. Az SRT modellek mind 20 colos kereket kapnak, de a legerősebb Hellcatnak természetesen alapáron erősebbek a fékei is; 390 milliméteresek a tárcsák és hatdugattyúsak a nyergek.

Ahogy a Ford Mustang Boss 302, úgy a Challenger SRT Hellcat is két kulccsal vezethető. Itt a fekete való sétakocsikázáshoz: levesz a motor erejéből, mivel nem engedi a fordulatot 4000 fölé, kettesből indul az automata váltó, nem használhatóak a kormányon elhelyezett váltófülek és a stabilitáskontrollt sem lehet kikapcsolni, továbbá nem használható a rajtautomatika sem. A piros viszont felszabadítja hajtásláncban rejlő teljes erőt. Hogy ez mekkora is pontosan, azt később árulják el, ahogy azt is, hogy miként gyorsul. A gyártása a harmadik negyedévvel indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?