Egyre többen garázdálkodhatnak 500 lóerőnél erősebb autóval

70 fölött jár az 500 lóerőnél erősebb szériaautók száma

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre biztonságosabbak, jobban vezethetők, kényelmesebbek napjaink autói, de a lóerők hajszolása nem biztos, hogy célravezető. Igény viszont van rá bőven.


Elképesztő fejlődés korát éli az autóipar, manapság már a legkisebb városi autók is olyan extrákkal vannak tele, amik tíz éve legfeljebb csak a piacvezető nagy luxusszedánokban voltak megtalálhatók, vagy még azokban sem, mert nem léteztek. Fokozódik a masszivitás, tágul a biztonsági háló, csökken a fogyasztás, egyre több az elektronika, ami papíron örömteli, egyébként viszont elgondolkodtató: egyre erősebbek is autóink.
Hirdetés

Ha valaki egy évtizede kifejezetten nagyon erős, mondjuk 500 lóerős gyári modellt szeretett volna hazavinni, akkor mondjuk Ferrarit vagy Lamborghinit kellett vásárolnia. Mostanra viszont ez is megváltozott, az egyre korlátozóbb emissziós előírások ellenére most nem kevesebb, mint 70 olyan szériamodell kapható világszerte, amely motorteljesítménye el- vagy akár túl is lépi az 500 lóerőt. Ezt a jelenséget elsősorban a német prémiumgyártók, az Audi, a BMW és a Mercedes lóerőcsatájának köszönhetjük, de már a General Motors, a Ford és a Chrysler is felszálltak erre a vonatra, sőt, Japán is jól áll ilyen izommodellekkel, elég csak a Nissan GT-R-re, vagy a Lexus LFA-ra gondolni.
Ugyanakkor a következő lépcső még messzebb van, az USA-ban értékesített összes típus közül mindössze 13 érkezik a gyárból 600 lóerőnél erősebb erőforrással.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?