0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elhunyt a 911 Carrera atyja, Ferdinand Alexander Porsche

76 éves korában távozott az élők sorából Ferdinand Porsche

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tárgy sikerül elsőre ennyire jól, mint a 911-es, Ferry Porschéra örökké emlékezni fogunk.

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

A Porsche vezetősége ma jelentette be hivatalos közleményben, hogy csütörtökön salzburgi otthonában életét vesztette a 76 éves Ferdinand Alexander Porsche, a legendás 911-es sportkocsi megalkotója.

Gyászoljuk partnerünk, Ferdinand Alexander Porsche halálát. A Porsche 911 megalkotójaként még a mai napig is nagy hatással van cégünk sportautóira. Az általa meghatározott formatervezési filozófiát örökre megőrizzük, és ápolni fogjuk


− olvasható a vezérigazgató Matthias Müller gyászjelentésében.

Butzi gyurmából formáz

Butzi gyurmából formáz

A Butzi becenéven is ismert tervező 1935. december 11-én született Dorothea és Ferry Porsche első gyermekeként. A cégalapító Ferdinand unokája 1958-ban kezdett a cégnél dolgozni, és először gyurmából építette meg a 356-os utódjának szánt típust.

1962-ben a Porsche tervezőstúdiójának fejévé lépett elő, és egy évvel később 901 néven bemutatta a később legendássá váló autót, melynek nevét a Peugeot panaszkodásának hatására változtatták 911-re, mivel a franciák maguknak követelték a középen 0-t tartalmazó típusszámokat.

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Alakul a Carrera GTS

Alakul a Carrera GTS

A jelenleg hetedik generációjánál tartó 911-esből minden idők egyik legnépszerűbb sportkocsija lett, de ezen kívül Ferdinand tervezte az 1962-es Type 804 F1 versenygépet, valamint a Porsche 904 Carrera GTS-t. 1972-ben Ferdinand a család többi tagjával együtt kilépett a cég működtetéséből, és Stuttgartban megalapította a Porsche Design Studiót, melyet két évvel később az ausztriai Zell am See-be költöztetett. A cég számtalan különféle terméket állított elő, gyönyörűen formatervezett órák, evőeszközök, háztartási gépek és egyéb termékek kerültek ki kezeik közül, többek között például ez a minibár.

Noha útjaik különváltak, Porsche gyakran segítette tanácsaival a cégvezetést, 1990 és 1993 között még a vállalat igazgatótanácsának az elnökeként is szolgált. 2005-ben a vállalat igazgatótanácsának tiszteletbeli elnökévé választották.

Ez is érdekes lehet:
 

Először látható a SEAT első szabadidő-autója, az Aran

Lehet, direkt történt így, lehet, nem éppen ez volt a leleplezés kitervelt módja. Végül a SEAT...

BMW 730d xDrive teszt

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével...

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...

Piaci körkép: klímás ferdehátút akár családi autónak, 500 ezer forintig

A piaci átlagár harmadáért ki lehet már fogni egy jó ferdehátút. Klímásat, olcsót, akár első...

Szállítás közben bukott le az új Fiat Punto gyári tesztautója

Bár legkevésbé sem az Egyesült Államok számára készül a Fiat Punto, utódját ott tesztelik, a...

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0...

Elstartolt a webes gépjárműadat-lekérdezés - értékké válhat a hazai múlt

Internetről, okostelefonról is működik a KEKKH új gépjárműadat-lekérdezése. A külföldi adatok...

Használtteszt: BMW 550i Touring Steptronic, 2007

Ezüst kombi, kis keréken, előzékeny sofőrrel. Aztán, ha meg úgy kell, akkor a 367 lovas V8-assal...

Piaci körkép: tíz évnél fiatalabb klímás kompaktok 1 millió forintig

Egymillió forint sok pénz autóra, vagy kevés? Nézőpont kérdése, ennyiért viszont lehet kapni...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Pali gyerek írta: 2012 április 08., vasárnap 16:31:15

Ez az amit lehet sportautónak nevezni. Ferrari sehol sincs ehhez képet.

Need Fot Speed: Porsche Unleashead. Forever.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


Kia cee'd 1.0 T-GDI GT Line teszt

Maradnék inkább a réginél - Kia cee'd GT Line teszt

Igazából nem sportos, háromhengeres és két kipufogóval kábít, de nem is ez a baj. A cee'd amúgy jó, de ez a verzió az ára miatt elvérzik.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

30 éve a Porsche 959-es Dakar-ralit és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyert

Egy korszak végén a testét adta másokért: a Porsche 959

3 órája – Sztori

A 959 volt az első összkerekes utcai Porsche, egyben kora leggyorsabb szériaautója. Már évek óta ritka egzotikumnak számít, most 30 éves.


Cikkünkből kiderül, hogy mivel járnak ma a rendőrök

Van még fényhidas Lada? Megkérdeztük az ORFK-t

Tegnap – Sztori

A rövid válasz: nincs, de mégis van. Itt a lista, hogy mivel üldözi a rendőrség a bűnt és a gyorshajtókat. Éllovas az Octavia és az Astra.


Egy újabb legenda, a Land Rover Defender búcsúzik a gyártósortól

Elkészült az utolsó Land Rover Defender

5 napja – Sztori

Búcsúzik a britek büszkesége, megannyi James Bond és sok egyéb film sztárja, az ikon, a státuszszimbólum, a legyőzhetetlen terepjáró.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Carrera 4 Fiatal Német Autók

PORSCHE 911 Carrera 4...

Ár: 28.890.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera Fiatal Német Autók

PORSCHE 911 Carrera Fi...

Ár: 28.990.000 Ft

Évjárat: 1995 / 10

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4S Tiptronic S 25.000KM full-full etra

PORSCHE 911 Carrera 4S...

Ár: 14.900.000 Ft

Évjárat: 2003 / 8

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!