0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elhunyt a 911 Carrera atyja, Ferdinand Alexander Porsche

76 éves korában távozott az élők sorából Ferdinand Porsche

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tárgy sikerül elsőre ennyire jól, mint a 911-es, Ferry Porschéra örökké emlékezni fogunk.

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

A Porsche vezetősége ma jelentette be hivatalos közleményben, hogy csütörtökön salzburgi otthonában életét vesztette a 76 éves Ferdinand Alexander Porsche, a legendás 911-es sportkocsi megalkotója.

Gyászoljuk partnerünk, Ferdinand Alexander Porsche halálát. A Porsche 911 megalkotójaként még a mai napig is nagy hatással van cégünk sportautóira. Az általa meghatározott formatervezési filozófiát örökre megőrizzük, és ápolni fogjuk


− olvasható a vezérigazgató Matthias Müller gyászjelentésében.

Butzi gyurmából formáz

Butzi gyurmából formáz

A Butzi becenéven is ismert tervező 1935. december 11-én született Dorothea és Ferry Porsche első gyermekeként. A cégalapító Ferdinand unokája 1958-ban kezdett a cégnél dolgozni, és először gyurmából építette meg a 356-os utódjának szánt típust.

1962-ben a Porsche tervezőstúdiójának fejévé lépett elő, és egy évvel később 901 néven bemutatta a később legendássá váló autót, melynek nevét a Peugeot panaszkodásának hatására változtatták 911-re, mivel a franciák maguknak követelték a középen 0-t tartalmazó típusszámokat.

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Alakul a Carrera GTS

Alakul a Carrera GTS

A jelenleg hetedik generációjánál tartó 911-esből minden idők egyik legnépszerűbb sportkocsija lett, de ezen kívül Ferdinand tervezte az 1962-es Type 804 F1 versenygépet, valamint a Porsche 904 Carrera GTS-t. 1972-ben Ferdinand a család többi tagjával együtt kilépett a cég működtetéséből, és Stuttgartban megalapította a Porsche Design Studiót, melyet két évvel később az ausztriai Zell am See-be költöztetett. A cég számtalan különféle terméket állított elő, gyönyörűen formatervezett órák, evőeszközök, háztartási gépek és egyéb termékek kerültek ki kezeik közül, többek között például ez a minibár.

Noha útjaik különváltak, Porsche gyakran segítette tanácsaival a cégvezetést, 1990 és 1993 között még a vállalat igazgatótanácsának az elnökeként is szolgált. 2005-ben a vállalat igazgatótanácsának tiszteletbeli elnökévé választották.

Ez is érdekes lehet:
 

Sorozatszereplő autók a Jockey-Mercitől Taki bácsi Ladájáig. Mennyibe kerülnek ma?

Jockey Mercije, Magnum Ferrarija über menő volt. Columbo Peugeot-ja vicces, de szerettük Taki...

Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember...

Budapesten is feltűnt a kecskeméti Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Még csak maszkolva, de már az országot járja az év végétől Kecskeméten készülő Mercedes-Benz...

Nem csak az autók, a gumiabroncsok piaca is növekszik

Bővül az új autók piaca, mind több használt érkezik külföldről, nem meglepő hát, hogy az abroncspiac...

A benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz

Ha szinte észre sem vehető mértékben, de péntektől kevesebbet kell fizetni a benzinért és a gázolajért...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek...

Nagyobb és könnyebb lesz az Opel Astra K, nem most

Még mintegy másfél évig marad a mostani Opel Astra, az első ízben nem német autó K nemzedék a...

Már négymillió példányban elkelt, spórolósabb lett a Suzuki Swift

Németországban a jelenleginél 14 százalékkal kevesebbet fogyasztó alapbenzinessel bővült a Suzuki...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Pali gyerek írta: 2012 április 08., vasárnap 16:31:15

Ez az amit lehet sportautónak nevezni. Ferrari sehol sincs ehhez képet.

Need Fot Speed: Porsche Unleashead. Forever.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

A Porsche múzeumának időszakos kiállítása régi prototípusokról lebbenti fel a fátylat

A Porsche majdnem megcsinálta 30 éve a Mazda MX-5-öt

18 órája – Sztori

MX-5 kaliberű olcsó sportkocsi 1984-ből, nagy négyajtós, mint a Panamera, csak 1991-ből. Ilyen csodák is láthatóak a Porsche múzeumában.


Amit az első Magyar Elektromobilitás Napon láttunk és hallottunk

Hogy áll a Jedlik Ányos program?

Tegnap – Sztori

Az első Magyar Elektromobilitás Napon számos szép dolgot hallottunk, számos szép autót láttunk, s reméljük, el is jön az elektromos kánaán.


Opel Corsa világpremier Budapesten

Ilyen az új Opel Corsa. Hogy tetszik?

3 napja – Újdonság

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás lehet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Carrera 4 Tiptronic

PORSCHE 911 Carrera 4...

Ár: 5.990.000 Ft

Évjárat: 2001 / 9

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4S Cabrio

PORSCHE 911 Carrera 4S...

Ár: 18.850.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Targa 4S PDK

PORSCHE 911 Targa 4S PDK

Ár: 49.400.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó