0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elhunyt a 911 Carrera atyja, Ferdinand Alexander Porsche

76 éves korában távozott az élők sorából Ferdinand Porsche

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tárgy sikerül elsőre ennyire jól, mint a 911-es, Ferry Porschéra örökké emlékezni fogunk.

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

A Porsche vezetősége ma jelentette be hivatalos közleményben, hogy csütörtökön salzburgi otthonában életét vesztette a 76 éves Ferdinand Alexander Porsche, a legendás 911-es sportkocsi megalkotója.

Gyászoljuk partnerünk, Ferdinand Alexander Porsche halálát. A Porsche 911 megalkotójaként még a mai napig is nagy hatással van cégünk sportautóira. Az általa meghatározott formatervezési filozófiát örökre megőrizzük, és ápolni fogjuk


− olvasható a vezérigazgató Matthias Müller gyászjelentésében.

Butzi gyurmából formáz

Butzi gyurmából formáz

A Butzi becenéven is ismert tervező 1935. december 11-én született Dorothea és Ferry Porsche első gyermekeként. A cégalapító Ferdinand unokája 1958-ban kezdett a cégnél dolgozni, és először gyurmából építette meg a 356-os utódjának szánt típust.

1962-ben a Porsche tervezőstúdiójának fejévé lépett elő, és egy évvel később 901 néven bemutatta a később legendássá váló autót, melynek nevét a Peugeot panaszkodásának hatására változtatták 911-re, mivel a franciák maguknak követelték a középen 0-t tartalmazó típusszámokat.

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Alakul a Carrera GTS

Alakul a Carrera GTS

A jelenleg hetedik generációjánál tartó 911-esből minden idők egyik legnépszerűbb sportkocsija lett, de ezen kívül Ferdinand tervezte az 1962-es Type 804 F1 versenygépet, valamint a Porsche 904 Carrera GTS-t. 1972-ben Ferdinand a család többi tagjával együtt kilépett a cég működtetéséből, és Stuttgartban megalapította a Porsche Design Studiót, melyet két évvel később az ausztriai Zell am See-be költöztetett. A cég számtalan különféle terméket állított elő, gyönyörűen formatervezett órák, evőeszközök, háztartási gépek és egyéb termékek kerültek ki kezeik közül, többek között például ez a minibár.

Noha útjaik különváltak, Porsche gyakran segítette tanácsaival a cégvezetést, 1990 és 1993 között még a vállalat igazgatótanácsának az elnökeként is szolgált. 2005-ben a vállalat igazgatótanácsának tiszteletbeli elnökévé választották.

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: 6 év alatti hétülésesek 2,5 millió forintig

Nyáron szinte mindenki többet autózik, legalábbis a kilométerek számát illetően. Sok esetben...

Neked megvan, hogy miként születtek a Ladák, hogy milyen fogalom volt?

Hamarosan visszatérnek a hazai piacra a Ladák, a múlttal azonban mindig jó egy kicsit foglalkozni...

A maranellói gyár legújabb modelljét tesztelték a német autópályán

Idén került piacra a Ferrari legújabb, 670 lóerős fenevadja. A német autópályán korlátozás nélkül...

Új modellel bővült a crossover szegmens, mindent tudunk az új Honda HR-V-ről

A Honda idén már harmadik autóját mutatja be az új HR-V személyében, amely a crossover kategórián...

A Honda vezérigazgatójának nincs autója, mert a Civic Type R-re vár

Bár a 310 lóerős Honda Civic Type R gyártása már beindult, de Japánba még nem ért el. Még a cég...

Kívülről még álcázva, belülről már gyári fotóval látható a Lada X-Ray

A Lada az Úszó- és Vízilabda Világbajnokság alkalmával vitte utcára újdonságait, a jövőre várható...

Jöhet a villanyautók támogatása, megszűnhet az ingyenes töltés

A még mindig konkrétumok nélküli Jedlik Ányos Terv alapján őszre megszülethet a villanyautók...

BMW 318i Coupé, 2013 - használtteszt

Bár 3 éve, 2012-ben készült, alig több mint másfél éve van használatban a próbált BMW 318i Coupé...

A Mazda kicserélte a vadonatújan összetört MX-5-öst

Rögtön az új MX-5 átvétele után balesetet szenvedett azzal tulajdonosa. Az elöl-hátul roncsolódott...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Pali gyerek írta: 2012 április 08., vasárnap 16:31:15

Ez az amit lehet sportautónak nevezni. Ferrari sehol sincs ehhez képet.

Need Fot Speed: Porsche Unleashead. Forever.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Könnyen magával ragad - Ford C-Max teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük a Ford kompakt családi autóját. Lássuk, valóban megéri-e az árcédula a 11,2 milliót?


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


Új Skoda Superb - itthon vezettük, ajánljuk

Hazai próba: Skoda Superb, 2015

Még nem teszt, de már több, mint a külföldi menetpróba: egy délelőtt az új Skoda Superbbel. Végre egy őszintén jó, nem túlbonyolított autó!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Így trombitálnak az 5-ös széria csúcsmodelljei

Hangverseny BMW M5 módra Videó

10 órája – Sztori

Videón élvezhetjük, hogy miként muzsikálnak az egykori és mostani M5-ös BMW-k. Sorhatostól a V10-ig, szívótól a turbósig mind megszólal.


Hamarosan bárki részesedést vásárolhat a Ferrariból

Tőzsdére megy a Ferrari

23 órája – Sztori

A Fiat-Chrysler csoport a napokban bejelentette, hogy az olasz autógyár Ferrari NV néven viszi részvényeinek 10 százalékát a New York-i tőzsdére.


Kgfb-index: sok a kár, nem tudni még, meddig emelkednek a díjak

Több mint 50 tarifamódosítás volt a kgfb-nél az első félévben

2 napja – Sztori

A Netrisk.hu szerint az idei első félévben több mint ötödével nőttek a kötelező felelősségbiztosítások díjai.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 Turbo PDK TURBO S PDK 530 Le

PORSCHE 911 Turbo PDK...

Ár: 29.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 1

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera

PORSCHE 911 Carrera

Ár: 5.999.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4

PORSCHE 911 Carrera 4

Ár: 5.690.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!