0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elhunyt a 911 Carrera atyja, Ferdinand Alexander Porsche

76 éves korában távozott az élők sorából Ferdinand Porsche

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tárgy sikerül elsőre ennyire jól, mint a 911-es, Ferry Porschéra örökké emlékezni fogunk.

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

A Porsche vezetősége ma jelentette be hivatalos közleményben, hogy csütörtökön salzburgi otthonában életét vesztette a 76 éves Ferdinand Alexander Porsche, a legendás 911-es sportkocsi megalkotója.

Gyászoljuk partnerünk, Ferdinand Alexander Porsche halálát. A Porsche 911 megalkotójaként még a mai napig is nagy hatással van cégünk sportautóira. Az általa meghatározott formatervezési filozófiát örökre megőrizzük, és ápolni fogjuk


− olvasható a vezérigazgató Matthias Müller gyászjelentésében.

Butzi gyurmából formáz

Butzi gyurmából formáz

A Butzi becenéven is ismert tervező 1935. december 11-én született Dorothea és Ferry Porsche első gyermekeként. A cégalapító Ferdinand unokája 1958-ban kezdett a cégnél dolgozni, és először gyurmából építette meg a 356-os utódjának szánt típust.

1962-ben a Porsche tervezőstúdiójának fejévé lépett elő, és egy évvel később 901 néven bemutatta a később legendássá váló autót, melynek nevét a Peugeot panaszkodásának hatására változtatták 911-re, mivel a franciák maguknak követelték a középen 0-t tartalmazó típusszámokat.

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Alakul a Carrera GTS

Alakul a Carrera GTS

A jelenleg hetedik generációjánál tartó 911-esből minden idők egyik legnépszerűbb sportkocsija lett, de ezen kívül Ferdinand tervezte az 1962-es Type 804 F1 versenygépet, valamint a Porsche 904 Carrera GTS-t. 1972-ben Ferdinand a család többi tagjával együtt kilépett a cég működtetéséből, és Stuttgartban megalapította a Porsche Design Studiót, melyet két évvel később az ausztriai Zell am See-be költöztetett. A cég számtalan különféle terméket állított elő, gyönyörűen formatervezett órák, evőeszközök, háztartási gépek és egyéb termékek kerültek ki kezeik közül, többek között például ez a minibár.

Noha útjaik különváltak, Porsche gyakran segítette tanácsaival a cégvezetést, 1990 és 1993 között még a vállalat igazgatótanácsának az elnökeként is szolgált. 2005-ben a vállalat igazgatótanácsának tiszteletbeli elnökévé választották.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes...

Van, aki végig bírja nézni ezt a videót?

Biztos jó autó a Tesla Model S, de inkább fura. A Nordschleifén mindenképp. Videón a gyors köre...

Nagy és mutatós, de vajon jó is a mostani Ford Mondeo?

James Bond is vezette, majd kedvelt cégautó lett, ma pedig már egészen olcsón is megkapható a...

Első találkozás: Nissan Pulsar

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra...

A BMW felújítja Elvis Presley 507-esét

Elvis Presley nem sokáig hajtotta BMW 507-esét. Utána viszont elhasználták, az elmúlt évtizedek...

Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át...

Nyaralás lakóautóval, lakókocsival. Megéri?

Lakóautóval vagy lakókocsival nyaralva a szállásköltség zöme megspórolható, ám mégsem ez a legfőbb...

Piaci körkép: youngtimerek kétmillió forintig

Húsz éve az utcákban nézegette, csodálta az NSZK sorozatban, vagy a gazdag nagybácsi járt haza...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Pali gyerek írta: 2012 április 08., vasárnap 16:31:15

Ez az amit lehet sportautónak nevezni. Ferrari sehol sincs ehhez képet.

Need Fot Speed: Porsche Unleashead. Forever.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Nagyot nőtt, kicsit Renault a Mercedes-Benz Vito

Elöl, hátul, elöl-hátul is hajthat az új Mercedes-Benz Vito

15 órája – Haszonjármű

Míg a Vianóból V-osztály lett, a Vito maradt Vito, csak a személyszállító verziói kaptak új nevet. Nőtt és gazdagodott is a modell.


Ismét jöhet Astra Classic, de egyéb puskapor is van az Opel háza táján

Fapados márkája nem, olcsó autója viszont lesz az Opelnek

18 órája – Sztori

Árérzékeny piac a miénk, ezért aztán hívószó nálunk az olcsó autó. Ha különálló fapados márkát nem is tervez az Opel, olcsó autókat igen.


F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

3 napja – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 911/ 930

PORSCHE 911 911/ 930

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 1973 / 3

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera S Cabrio Tiptronic S

PORSCHE 911 Carrera S...

Ár: 14.500.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: cabrio

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera PDK automata+navi+bőr

PORSCHE 911 Carrera PD...

Ár: 14.490.000 Ft

Évjárat: 2010 / 7

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó