0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elhunyt a 911 Carrera atyja, Ferdinand Alexander Porsche

76 éves korában távozott az élők sorából Ferdinand Porsche

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tárgy sikerül elsőre ennyire jól, mint a 911-es, Ferry Porschéra örökké emlékezni fogunk.

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

Ferdinand Alexander Porsche, Butzi, 1935-2012

A Porsche vezetősége ma jelentette be hivatalos közleményben, hogy csütörtökön salzburgi otthonában életét vesztette a 76 éves Ferdinand Alexander Porsche, a legendás 911-es sportkocsi megalkotója.

Gyászoljuk partnerünk, Ferdinand Alexander Porsche halálát. A Porsche 911 megalkotójaként még a mai napig is nagy hatással van cégünk sportautóira. Az általa meghatározott formatervezési filozófiát örökre megőrizzük, és ápolni fogjuk


− olvasható a vezérigazgató Matthias Müller gyászjelentésében.

Butzi gyurmából formáz

Butzi gyurmából formáz

A Butzi becenéven is ismert tervező 1935. december 11-én született Dorothea és Ferry Porsche első gyermekeként. A cégalapító Ferdinand unokája 1958-ban kezdett a cégnél dolgozni, és először gyurmából építette meg a 356-os utódjának szánt típust.

1962-ben a Porsche tervezőstúdiójának fejévé lépett elő, és egy évvel később 901 néven bemutatta a később legendássá váló autót, melynek nevét a Peugeot panaszkodásának hatására változtatták 911-re, mivel a franciák maguknak követelték a középen 0-t tartalmazó típusszámokat.

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Szerinted a következőt is farmotorosra csináljuk? Nem is kérdéses! − hangozhatott az egykori párbeszéd

Alakul a Carrera GTS

Alakul a Carrera GTS

A jelenleg hetedik generációjánál tartó 911-esből minden idők egyik legnépszerűbb sportkocsija lett, de ezen kívül Ferdinand tervezte az 1962-es Type 804 F1 versenygépet, valamint a Porsche 904 Carrera GTS-t. 1972-ben Ferdinand a család többi tagjával együtt kilépett a cég működtetéséből, és Stuttgartban megalapította a Porsche Design Studiót, melyet két évvel később az ausztriai Zell am See-be költöztetett. A cég számtalan különféle terméket állított elő, gyönyörűen formatervezett órák, evőeszközök, háztartási gépek és egyéb termékek kerültek ki kezeik közül, többek között például ez a minibár.

Noha útjaik különváltak, Porsche gyakran segítette tanácsaival a cégvezetést, 1990 és 1993 között még a vállalat igazgatótanácsának az elnökeként is szolgált. 2005-ben a vállalat igazgatótanácsának tiszteletbeli elnökévé választották.

Ez is érdekes lehet:
 

Már 8 éves autókat is le lehet adni roncsként a románoknál

Míg nálunk még egyszer sem volt roncsprémium, Romániában 2005 óta fut, s idén már akár 8 éves...

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől...

Az USA közlekedési hatósága durva kisfilmekkel szoktat le a vezetés közbeni telefonnyomkodásról

Az NHTSA videókampánya hatásos elrettentés, hogy senki ne nyomogassa a telefonját vezetés közben...

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Peugeot 206 1.4 Presence, 2004 - használtteszt

Mennyire jó városi autó a Peugeot 206? Egy alig 38 ezer kilométert futott, megkímélt példány...

Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével...

Úgy tűnik, kevesen spórolnak a megengedettnél lassabb tempóval

Végeztünk egy kis felmérést, és kiderült, hogy kevesek sportja a megengedettnél alacsonyabb tempóval...

Dacia Duster húzta ki a tesztúton elakadat Porsche Macant

Alap, hogy a terepezéshez elsősorban ész, másodsorban terepjáró szükséges, az elakadt Porsche...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Pali gyerek írta: 2012 április 08., vasárnap 16:31:15

Ez az amit lehet sportautónak nevezni. Ferrari sehol sincs ehhez képet.

Need Fot Speed: Porsche Unleashead. Forever.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl

Friss tesztek

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.


SEAT Leon ST 1.6 TDI CR teszt

Szép nagy bendő spórolósan. SEAT Leon ST teszt

Először van SEAT Leon kombi, s jó, hogy megcsinálták, mert igen remekre sikeredett. És 1.6-os dízelmotorral szinte semmit sem fogyaszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb3JzY2hl
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Sokat kockáztat, aki ittasan ül volánhoz

Húsvéti ittas vezetés: a jogsi mellett a biztosítás is elbukható

9 órája – Sztori

Jogosítványát, szabadságát és kár esetén még biztosítását is bukhatja az, aki ittasan vezet.


Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Na most akkor jó ez a sok Toyota-visszahívás?

20 órája – Sztori

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez azért van, mert egyre rosszabb a minőségük?


Bemutatták a Windows autókba szánt legújabb változatát

Itt a Microsoft válasza az Apple CarPlay-re Videó

2 napja – Sztori

Az autós Windows befogadja a legtöbb szoftver alatt futó kütyüt, szemben az Apple szebb, de zárt rendszerével.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PORSCHE 911 CARRERA GTS

PORSCHE 911 CARRERA GTS

Ár: 22.500.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: sport

PORSCHE 911 Carrera S PDK 50.-edik évfordulós limitált m

PORSCHE 911 Carrera S...

Ár: 39.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE 911 Carrera 4S PDK

PORSCHE 911 Carrera 4S...

Ár: 26.400.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó