Nem M7, de majdnem – itt a BMW M760Li xDrive

A BMW bemutatta a 7-es gyári csúcsváltozatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

600 lóerős, 800 Nm a nyomatéka, turbós V12-es hajtja, alapból összkerekes és hosszított. A BMW megcsinálta az über 7-est, de van pici bibi.


Mielőtt az új hetes BMW legesleglegújabb és legdurvább gyári változatáról mindent elmondanánk, hadd menjünk bele egy kis filozofálgatásba. Az örök kérdés megint el lett napolva, igazi M7-es továbbra sem lesz, hiszen nincs is rá szükség. A most bemutatott M760Li xDrive tudásban épp ott van, mint ellenfelei, az Audi S8 plus és a Mercedes-AMG S 65. Az Audi csak V8-as, de gyorsabb, a Mercedes meg erősebb a BMW-nél, de lassabb. Nem is a két másik német kavar be, hanem egy kis bajor faluból indult manufaktúra, a tavaly ötvenéves Alpina. Pár nappal az M760i előtt ők már bemutatták saját fejlesztetésű B7-esüket, ami csak V8-as, de duplturbós, és a megszokott 4,4 literes BMW V8-asra épül, amit az Alpina már a harmadik generációban reszelget. Az is 800 Nm nyomatékú, és csak azért nem több, mint 608 lóerős, hogy ne nőjön rá az anyacég termékére. Nem kérdés, hogy sportos hangulatban melyik állhat közelebb egy purista autórajongó szívéhez.
Hirdetés


Szóval az M760Li xDrive az a változat, amit nem is annyira a nevét adó M sportrészleg, mint inkább a gyár terméktervezési része szült. Minden egyes részlete önmagában is lenyűgöző, de mégsem igazi M-es BMW. 6,6 literes M Performance TwinPower Turbo V12-ese persze egy csoda, egy ma kihaló félben lévő műfaj, a V12-es sportmotorok egyik utolsó képviselője. Lehet ám mellette is érvelni, mert hegyomlásnyi nyomatékát már a pincéből, nagyon alacsonyan, 1500-as fordulattól szállítja. Kereken 600 lóerejének kiszorításához 5500-ig kell elforgatni, a kettő között meg nyilván olyan az érzés, amit szinte csak káromkodva lehet leírni. A gyorsulás így 3,9 másodperc százig, a végsebesség meg 250 km/óra. Ahogy a felszereltség és a rendelhető extrák sora, úgy az ára sem lesz teljesen e világi, de ezt a számsort még egyelőre nem ismerjük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?