A BMW még mindig gázban utazik, itt a hidrogénes i8
A BMW bemutatta eddig eltitkolt, hidrogénhajtású i8 prototípusát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A bajorok évtizedek óta kísérleteznek az üzemanyagcellával, de a hidrogén tárolása és tankolása ma sem egyszerű. Pedig az i8 így is dögös.
Igazából nem is újdonságról van szó, hanem a BMW most fedte fel többéves, nagyon jól őrzött titkát. A bajorok a BMW Group Innovation Days 2015 nevű rendezvényükön megmutatták a hidrogénhajtású, energiacellás i8-ast. A kísérleti kocsi fejlesztése már 2012-ben véget ért, de eddig semmit nem lehetett tudni róla. A képeken látható autó műszakilag nagyon közel áll a ma ismert i8-ashoz, de a hajtáslánca teljesen egyedi. Az 1,5 literes benzinmotor helyett itt üzemanyagcella termel áramot, amit a hátsó tengelyhez beépített 188 kW teljesítményű (256 lóerős) villanymotor hasznosít. A hidrogéntartályt hosszirányban, középen, az autó padlójában helyezték el. Az "igazi" i8-astól külsejében is eltérő, kissé Batmobile hangulatú próbakocsi kapcsán talán a legérdekesebb, hogy a BMW a Toyotával kötött megállapodást meg a hidrogénüzemű technika közös továbbfejlesztéséről.