Nem vicc, az E-Meharit a Citroën jövő tavasztól árulni fogja

A Citroën bemutatta az E-Meharit, ami egy elektromos életstílus-autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Cactus M koncepció után a Citroënnek sikerült egy talán még viccesebb szériaautót bemutatni. Pedig az E-Mehari egész komoly villanyautó.


A szeptemberi Cactus M koncepció után nem meglepő, hogy a Citroën mivel állt elő. A legendás Méhari stílusát megidéző E-Mehari villanyautónak készült. A formák az orrán a C4 Cactusre emlékeztetnek, de valójában ahhoz nem sok köze van, mert ez igazából a Bolloré Bluesummer átmaszkírozva. A francia elektromos autó onnan lehet ismerős, hogy még a nyáron megírtuk azt, hogy a PSA, azaz a Peugeot és a Citroën fogja árulni. Kérdés, hogy ezután mi lesz a Bluesummerrel, hogy ne zavarjon bele a Citroën E-Mehari levesébe.
Hirdetés


A négyüléses kabriócskát nevezhetjük akár strandautónak vagy szabadidő-autónak is, de a lényeg, hogy valami vidámra kell gondolni. Erről szól a vicces forma, ehhez passzolnak a plasztik burkolatok és a kályhaezüst ablakkeret is. A tetőt le lehet venni, a hátsó üléseket le lehet hajtani, és a beltér állítólag kibírja az esőt is. A vevők egyébként kétféle belső szín közül választhatnak, kérhetik a bézst és a narancs-piros kombinációt is. Az E-Mehari akkumulátorcsomagja elég komoly, kapacitása 30 kWh. Elektromotorja 50 kW teljesítményű, azaz hagyományos autós mértékegységben kifejezve 68 lóerős. A csúcsebesség csak 110 kilométer/óra lehet, a hatótáv viszont 200 kilométer. 16 amperes hálózatból nyolc óra alatt tölthető fel, ha teljesen lemerült, 10 amperesen 13 óra kell neki. Franciaországban fogják gyártani, és a jövő tavasztól már kapható lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?