Ciki hiba a BMW i3-ban: 0-100 km/h 40 másodperc alatt

A Consumer Reports biztonsági hibát talált a BMW i3-asban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai Consumer Reports tesztje komoly hibát tárt fel a BMW i3-asban. Bizonyos körülmények között állítólag alig gyorsul.


A BMW i3 hatótávnövelős változata eddig kevés rivaldafényt kapott a tisztán elektromos változat mellett, most viszont igen kellemetlen okkal került címlapra. Az amerikai Consumer Reports, fogyasztóvédelmi magazin feltárt egy olyan hibát, ami nagyon komoly fejvakarásra ad okot a BMW-nek. Az autó kritikus helyzetben alig gyorsul, ami már biztonsági kérdés. A tisztán elektromos kiviteltől eltérően az i3 hatótávnövelős változata termel némi kipufogógázt, nehezebb is annál és 7,2 helyett csak 7,9 másodperc alatt van százon. Ezért cserében nem kell tartanunk az akkumulátor lemerülésétől és nem kell minden úti célunkat töltőcsatlakozók közelébe tervezni.
Hirdetés

A hatótávnevelő az i3 esetében egy kéthengeres, 34 lóerős robogóblokk, ami azonban az akkumulátor lemerülése esestén nem tudja önmagában elég gyorsan mozgatni az autót. A most publikált teszt szerint a tesztsofőr egy emelkedős, kétsávos országúton kezdett bele egy teherautó előzésébe, amikor hirtelen elvesztette az erejét az i3-as. Pont abban a helyzetben, amikor a legtöbb erő kellett volna. A hibát az okozta, hogy egyszerűen a kis motor nem tudta elég gyorsan újratölteni az akkumulátort és egyszerre hajtani is az autót, ezért önerőből kellett mozgatnia a kasztnit. Országúton lejtős szakasz és regeneratív, azaz áramot termelő fékezés nélkül jött elő a hiba. A katalógusértékkel szemben így a gyorsuláshoz nulláról százra 27 és 40 másodperc közötti idő kellett, ami nagyon sok. A BMW tájékoztatója szerint orvosolni fogják a problémát egy hatásosabb figyelmeztető rendszerrel, ami a töltést és a rendelkezésre álló tárolt energiát is mutatja. Emellett egy olyan trükköt is kitaláltak, hogy ha emelkedőt észlel maga előtt az i3, akkor a töltéssel fel tudjon készülni az extra igénybevételre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Itt mindössze annyi a probléma, hogy a benzin motor túl későn kezdi el visszatölteni a lítium cellákat, és így előfordulhat, hogy épp egy emelkedő közepén elfogy a kraft. De ez egy ELEKTROMOS AUTÓ!!! aminek van egy hatótávnövelő egysége, és NEM HIBRID!!! Így nem az a feladata, hogy minden pillanatban optimumon tartsa a lítium cellákat, hanem az hogy biztosítsa, hogy biztosan el tudjunk jutni egy töltőállomásra.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Meg komolyan. Ki az aki úgy gondolta, hogyha ebben az elektromos autóban lemerülnek az akksik, akkor majd egy két hengeresen, harmincvalahány lóerős motor fogja felvinni az emelkedőn?
    Én azon csodálkozom, hogy képes gyorsulni.
    Tudom, hogy rengeteg barom ül autóba, de egyébként adnak mellé egy kézikönyvet is amit illene átolvasni.

    (A 200nál rárúgok a fékre kanyarban az nem vezetéstechnikai hiba, hanem kreténség.)

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Ez igen, ne tedd a mikróba a macskát színvonal..
    Egyébként az opelastrám is tudja ezt a gyorsulást produkálni néha, mikor valami elszáll az agyában. Olyankor menet közben le kell álltani és visszaindtani. És ott nincs töltésjelző, hogy 10km múlva kifogy valami…
    Ez gondolom tök OK 🙂

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Szóval a szintjelző nem elég, kell olyan birka “amerikainak” lenni, hogy még kevés százaléknál is nyomjad a gázt, mert csak akkor fordulhat elő, hogy ne tudjon eleget termelni az a robogó szív. Végülis igaz, most, hogy megjelentél azonnal megértettem milyen analfabétáknak kell erről külön figyelmeztetés:D
    Neked külön szólok hátha nem elég egyértelmű, a corolla lassan menni sem fog ha kifogy a benzin.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Nagyon jó a példa, csak az a baj, hogy semmi köze a cikkhez. 🙂
    Az egyik esetben egy szerencsétlen hülye vezetéstechnikai hibát vét a másikban erről szó sincs.

    Mivel sok autós műszaki érzéke és ismerete a nullával egyenlő, ezért nem árt egy figyelmeztetés a hasonló esetek elkerülésére.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Több, mint 10 éve történt, hogy egy 530d tulajdonosa panaszkodott nekünk, hogy ha Gödöllő után Pest felé az enyhe sikánban, ahol egyébként 120-as tábla van, 200-nál a kanyarban belerúg a fékbe, akkor bizonytalanná válik az autó….
    Ez jutott eszembe a fenti cikket olvasva. Sem azzal a szerencsétlennel, sem ezzel a tesztelővel nem lehet mit tenni. Azt a vakot ugyanis nem érdemes átkísérni a zebrán, amelyik nem akar átkelni.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Ez már nem tudom hanyadik megapofáraesése a bömbösnek a témában. A minta mindig ugyanaz, óriási nagy pofával vágnak bele a dologba (lsd. hidrogén, eddigi hibridjeik), aztán menetrendszerűen jön a pofi szétzúzása az aszfalton. Szánalmas amatőrök.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Végre valaki látja a fától az erdőt is… nem ültem még ilyenben, szerintem nem is fogok mostanában, de nehéz elképzelni, hogy nincs a műszerfalon egy töltöttség szintjelző. Ja de van, és áram nélkül alig megy az elektromos autó, húúhaa! Miért nem figyelmeztetett erre a BMW?:D Nem is lehetne ez máshol téma csak egy amerikai tesztben. Ilyen hírek után nehéz elhinni, hogy életképes emberek élnek ott 😀

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Bizony am nagyon nagy az isten allatkertje.
    Es majd ha kijavitjak a GPSes rendszerrel utanna majd jon az hogy ez 0.7tizeddel lassabb.
    De kerdem en varosba minek 7,2mp gyorsulas?
    Az enyem szerintem 20korul van es ezzel sem tartok fel senkit sem.
    Nem ertem en amikor a szamokon igy lovagolnak:gyorsulas vegsebesseg,loerok,hatotav ajajaj
    Meghat nem tudom en nem adok a szavara semmilyen lapnak.
    Mindenhol vannak olyan orultek(hulyek?) mint a CPnal.

  • 2017.10.29. at 01:34
    Permalink

    Nagy az Isten állatkertje….
    Mégis mi a lószarra számított az a zseniális illető aki ezzel találkozott? A benzines vagy dízel autó ott hagy a francba az út szélén ha kifogy az üzemanyag, az i3 viszont még koppra szívott akksival is mozgásban tud maradni. Komolyan egyesek annyira hülyék, hogy fáj… Legközelebb perelje be az autó gyárat, hogy hirtelen állt meg az autó, mikor elfogyott belőle a benzin.

Vélemény, hozzászólás?