Renault: rossz marketing miatt népszerűtlen az elektromos autó

A csend lesz a fő érv a Renault Zoe mellett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Stephen Norman, a Renault marketing igazgatója szerint be kell ültetni az embereket az elektromos autókba, hogy rájöjjenek, használhatók.


Akadnak, akik az elektromos járművekben látják a jövőt, s idővel talán még igazuk is lehet, de az elmúlt 1-2 év történéseiből világosan látszik, hogy ez az időszak még várat magára. A probléma okaként szokás emlegetni a töltőállomás-hálózat kiépítetlenségét, de az EV-k jelenlegi sikertelenségének igazi oka másban, az elmúlt 100 évben kialakult vezetői szokásokban keresendő. Az álmatagon csordogáló eladások az Európában piacvezető Renault számára is bosszantóak, és úgy vélik, jelentős irányváltásra van szükség marketing terén, ha fel akarják kelteni az emberek érdeklődését a villanyautók iránt.
Hirdetés

Legutóbb Stephen Norman, a Renault marketing igazgatója beszélt az Autocar magazinnak arról, hogy milyen hibákat lát az elektromos autókkal kapcsolatos kommunikációs stratégiában:
"Tudatnunk kell az emberekkel, mekkora szabadságot nyújtanak számukra a villanyautók, és meg kell mutatnunk nekik, mire képesek ezek a modellek. Szerintem a valóságban nem is létező tulajdonságokkal ruházzák fel az elektromos autókat. Össze kell szednünk magunkat, és eladásokat produkálni, nem pedig arról beszélni, mi lesz 2030-ban. Erőteljes offenzívát kell indítanunk, melyben rengeteg információt adunk át az elektromos autókról."
A Renault elvileg idén dobja piacra a Zoe villanyautót: a bevezető kampány fő témájának a hajtáslánc csendességét választották, mivel ez a tökéletes mérnöki precizitásra és hatékonyságra utaló tulajdonság. Persze az is fontos, hogy a lehetséges vevők maguk is megtapasztalhassák ezeket a tulajdonságokat:
"Lehetővé kell tenni, hogy beleüljenek, és kipróbálják. Igazán fürge kisautó, és a fékei is nagyon hatásosak" - dicsérte a Zoét Norman.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Én tudom. Egy másik hsz-ben le is irtam. Ezért én megvárom hogy kiforrja magát és leolcsósodjon kiépüljön az infrastruktúra stb.
    Addig meg maradok a common rail-nél.

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Azért drágább a sima belső égésűeknél, mivel jóval kisebb darabszámban fogják majd értékesíteni. Így a fejlesztési költségek megtérülési esélye is alacsonyabb valószínűségű. Ez magyarázza az árát!

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Ezért mondtam azt már az elején, hogy nem mi vagyunk a célcsoport. Nekem ez a hatótáv a mindennapokra bőven elég lenne. Ha anyagilag mehtehetném akkor simán vennék egy ilyet.

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Ez a konstrukció egyes helyeken, bizonyos célokra megfelelő alternatíva lehet.
    Az üzemeltetési költség szerintem kb. azonos, gondolom nem véletlenül. Akksi: 79 euro *12 hónap az kb. 285000 Ft. 12500 km üzemanyagköltsége 400 Ft/l-rel és 6l/100 km-rel számolva 300000 Ft. Előbbire a feltöltés költsége jön rá, utóbbira a hagyományos motorok karbantartási költsége (olaj, szűrők). Az elektromos autó ellen szól a rövid hatótáv, a km korlátozás, valamint az egy km-re vetített költség nő, ha nem használjuk ki a 12500 km-t. Viszont ha valaki megengedheti, hogy külön városi autót tartson (ami külföldön nem kizárt), vagy gyakorlatilag az elektromos autó hatótávja és km-korlátja megfelel az ő használati szokásainak, akkor ez már valóban alternatíva lehet. A legideálisabb azokban a nagyvárosokban lehet, ahol a dugódíjat meg lehet spórolni vele. Az én felhasználási módomnak is 90-95 %-ban megfelelne, de én pl. egyéb igényeim miatt nem vennék ilyen autót. Persze azért sem, mert pénzem sincs rá, de ha lenne sem venném meg.

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Én még itt sosem dühöngtem, úgyhogy ez nagyon mellé ment. Éppen ellenkezőleg, rendkívül jól szórakozom a combi félék igyekezetén ahogy görcsösen próbálnak valami értelmeset mondani, de az istennek nem jön össze. LOL! 🙂 Lassan külön nyilvántartást kell vezetnem az aranyköpéseikről, hiszen napról napra újabbakkal gyarapítják azokat. 🙂

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Én nem mondom azt hogy drága. Azt mondom hogy ha összehasonlitjuk márkán belül egy clio val akkor másfélszer annyiba kerül, holott a villanymotorjának előállítása olcsóbb mint egy belsőégésű motoré, használati értéke is kisebb a belsőégésűekénél. Reálisan nézve ez az autó kb 1.5-2milliót ér a többi autóhoz viszonyítva.

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    kedves kopasz!

    Értem én hogy máshol nem ennyi a fizetés, nem ilyenek a körülmények, ez nem is téma.
    Viszont Magyarországon élek, itt melózom, a véleményem ennek tükrében formáltam.Az hogy a brune-i szultánnak qrva jól megy, Ausztriába 6-szor többet keresnek mint én, engem nem visz előbbre.
    Értsd:lehet a németek, osztrákok szemében olcsó ez az autó, attól még sem nekem, sem a környezetemben élők 99%-ának nem elérhető.Ha lenne felesleges 5 millám, plusz havi huszonpárezrem a bérleti díjra második autónak tökéletes lenne..már ha tudnám hol tölteni, és a folyamatos szabad ég alatti tárolás sem tenné tönkre az akksiját…meg ugye mint van aki tudja a panel 6. emeletéről nehéz tölteni….

    Más: ha esetleg valami miatt kifogy a szufla belőle valahogy el kellene vontatni..itt hogy van megoldva?A hajtáslánc szabadon mozgatható valahogy?Mert ugye “üres” fokozat nincs benne…
    Mégsem mehetek tarhálni áramot….

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Már megint ezek az ostoba hozzászólások…. Az autó igen is olcsó, csak nem nekünk és nem a mi fizetéseinkhez viszonyítva! Magyarország a piac egy szinte láthatatlan méretű kis szelete! A bérleti díj is korrekt, csak nem nekünk, de ez nem baj! Jó lenne hogyha egyesek végre kinyitnák a szemüket, vagy szemüveget hordanának. A hatótáv is korrekt, figyelembe véve egy korábbi tanulmányt amiben a Nyugat Eu-s nagyvárosokban élők napi km futását tanulmányozták. Abban viszont teljesen igazuk van, hogy a szűk látókörű beszűkült egyének felé nyitniuk kell, aminek a legjobb eszköze a marketing.
    Combi 27 Nyilván te is tudod azt, hogy a Renault a Thalia-t csak Keleti-Balkáni piacokra vitte, márpedig Magyarország a második legnagyobb Thalia flottával rendelkezik a világon, az első Törökország! Ebből talán azért kirajzolódik, hogy ezek az elektromos autók nem nekünk magyaroknak szólnak…
    s3000 ne dühöngj, ha nem érti akkor nincs mit tenni, nincs értelme reflektálni hiába magyarázod meg!

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    remélem a moderátor kivágja innen s3000 mindenféle ok nélküli személyeskedő hozzászólását, mielőtt itt is elfajul a helyzet…pláne mert még a témához sem szólt hozzá..amennyiben nem, itt is kénytelen vagyok felvenni a kesztyűt…időmből kitelik, megy mobilneten is a dolog….

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Gratula…ujabb hozzászólással sikerült növelned a nulla nformáció értékű irásaid sorát.

    Egyébként ez egy érdekes marketing a renault tól…ha olcsót tud lenni az autó akkor megérheti bárelni effektive az aksikat mert ha vmi gáz van vele akkor adnak másikat tehát nem az enyém a gond. Csak sajna még mindig kicsi a hatótáv.

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    Így is van ez nem neked való! Te csak üljél be a sűrített levegős autódba amihez plusz áramdíj sem kell LOL! :), amit könnyedén lehet tölteni a 6. emeleti panelodból ellentétben egy elektromos autóval :D, aminek “nagy” a hatótávolsága de ha kifogy a szufla az sem gond, hiszen levegő mindenhol van csak belegyezed a kintit a tartályba és már pöfögsz is tovább LOL! :), aminél nem gond hogy te még ma is úgy tudod hogy az energia az ugyanaz mint a teljesítmény :D, és ráadaásul a szerinted nem mérgező/nem szennyező tiszta etanolból sem kell egyszerre 1 litert meginnod hogy bizonyítsd a hülyeségedet! LOL! 😀

  • 2017.10.30. at 09:15
    Permalink

    nem a marketing a rossz, hanem a konstrukció ahogy el akarják adni..megveszek egy elektromos autón jó áron, mert azért a 4.7 milla tényleg jó ár, AZTÁN aláírok három évet, kilóméterkorlátozást, plusz még fizessek havonta 22 ezret..NOOORMÁLIS??? akkor inkább benzinre költöm az a 22-ezret, és nem vagyok megkötve sem kilóméterileg, sem plusz áramdíjam sincs, sem 100km-es hatótávom..
    Pont a lényegét cseszik el a dolognak, és szembe megy mindazzal amit mondott ez a jóember..
    [i]Tudatnunk kell az emberekkel, mekkora szabadságot nyújtanak számukra a villanyautók, és meg kell mutatnunk nekik, mire képesek ezek a modellek.[/i]

    Nos megmutatta….

Vélemény, hozzászólás?