A Fiat újra hódítani akar egész Európában

A Fiat nagy terve: megcélozni a racionális és az érzelmi alapon vásárlókat is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat Chrysler Automobiles úgy határozott, két részre választja a Fiat kibővülő kínálatát, hogy így több autót adhasson el Európában.


A Fiat végre rászánta magát, hogy egy kicsit gatyába rázza kínálatát. A fókusz két manapság nagyon pörgő kategórián van. Az egyik az olcsón mért, takarékos kisautóké, a másik pont ennek az ellenkezője, a prémium áron és minőségben kínált apró drágaságoké. Luca Napolitanónak, a Fiat Európáért, a Közel-Keletért és Oroszországért felelős vezetőjének tulajdonítanak egy erre vonatkozó részletinformációt. A két modellsorozat neve Rational és Emotional lenne, azaz angolból lefordítva racionális és emocionális, még magyarabbul ésszerű és érzelmi alapú.
Hirdetés


Mi az új ebben? A kibővülő modellkínálatból többféle beállítottságú és pénztárca-vastagságú vevő is megtalálhatná a saját választottját. A kínálat érzelmesebb része az 500X és az 500L alapú újabb kompaktokkal bővülne, meg az új 124 Spider is ide tartozna. Az 500-asból jönne egy nagyobb ferdehátú, amit az ötajtós Mini ellenfelének szánnak az olaszok. A kisebb pénzű, illetve az autóra, csakis mint használati tárgyra tekintő vevőknek meg a Pandával indulna a kínálat racionális része. 2018-ban jön belőle az újabb generáció, de ide tartozna az Aegea és az újrainduló Uno sorozat is. A Fiat olcsóbb kompaktjáról a jövő márciusi Genfi Autószalonon tudhatunk majd meg többet. Ha nem is lesz Dacia árban, jóval alávág majd a Skoda és a Hyundai árszintjének. Az olcsó Fiatok szűk kivitel- és extra választékkal lennének csak rendelhetőek, gyártásuk helyszíneként Törökország jött szóba. Mindezzel azt szeretnék elérni, hogy akkora szeletet hasíthassanak ki a tortából, mint amikor még a Fiatok sorra nyerték az Év Autója címeket. 1997-ben például, a Punto I sikereinek csúcsán az európai eladások közel tíz százalékát ők adták évi 1,27 millió autóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Érdekes, hogy most kapja fel mindenki a Rational – Emotional vonalat, mert már a tavaly (2014.05.14) kiadott 5 éves tervben is ez szerepelt!!! Ebben semmi meglepő nincs, maximum csak az, hogy a sokadik terv kezd beérni.

    A Golf kategóriájával való verseny már a Stilo bukásával megszűnt. Anno a Bravo II. tervezett évi gyártókapacitása már csak 150.000 db volt, de ezt a legjobb évében sem tudta elérni. A Golf-ból már akkor is évente 400.000 darabnál több kelt el Európában. A konkurencia a 90-es évekhez képest nagy mértékben erősödött. A csökkenő Punto és Bravo eladások után érthető, hogy nem öltek újabb „hasonló” autókba.

    Az Aegea furcsa szerzemény, nem tudom, mit hoz a török család. Viszi tovább az olcsó szedán vonalat, de a FIAT Nyugat Európában nem tervezik értékesíteni. Oda az 5 ajtóst és a kombit vinnék. Talán jobb ötlet, hogy nem 1:1-be Európai kompaktnak tervezték Golf ellenfélként, de ez majd elválik.

    Az „500-as család” filozófiája veszélyesnek tűnt, de az 500-as és az 500L kategória első. Az 500L jobban szerepel, mint anno a Multipla, vagy az Idea, tehát érdemes volt ezzel a megoldással előrukkolni. Az 500X eladásaira kíváncsi leszek, hol áll meg, mert még mindig felfutóban van. A Juke eladásai a konkurencia megjelenésével csökkentek, nem lehetetlen a jó eredmény ott sem. Az új spider nem tudom mennyit fog hozni a konyhára.

    Az 500-as egy aranytojást tojó tyúk. Korábban is írták a FIAT sokszor függött a hazai eladásoktól. Általában 50-50% volt az arány az Olaszországi és az Európai eladások között. Ez az 500-asnál jelentősen javult. A törpe FIAT-ból 75%-al többet adnak el Európában, mint Olaszországban. Többi ilyen autóra lenne szüksége a cégnek.

    Az szerintem nem igaz, hogy a FIAT a „B” kategóriában 2 típust tervezne. Az 500-as 5 ajtós verziója már készül, de olcsó verziós kisautóról nem volt hír. Az Autocar-nak mostanában nincs rendes forrása és mindenfélét írogat. Szerintük lesz egy 500X-nél nagyobb SUV, ezt nem tudom honnan vették. 2017-re be van tervezve egy Compact CUV, szerintem nem ez lenne. A hírekből rendre kimarad (rendben nem személyautó) a Mitsubishivel L200-as alapjaira fejlesztett FIAT (valószínűleg Toro néven jön).

    Marchionne korábban kijelentette, hogy a FIAT nem fogja magát minden kategóriában képviselni. Ezzel kvázi elismerte, hogy nem a piaci részesedésre hajt. A Felső középkategóriában a Croma nem tudta megvetni a lábát és kicsit kisebb mérettel rendelkező Marea sem tudta hozni az elvárt eredményeket. A kompakt kategóriában folyamatosan csökkentek az Európai eladások. Szerencsétlen húzás tűnhet új modell bevezetése előtt leállítani a korábbi gyártását, de biztos meg volt az oka.

    A Lancia sorsa nagy valószínűséggel már eldőlt. A 90-es évek végén is küszködött, és az új modellekkel akarták növelni az eladásokat. Ez nem sikerült. Az új Ypsilon, Delta, Lybra, Thesis-nek nem volt márkán belüli ellenfele, mert árban jóval felülpozícionálták, mint a társautókat. Csak kevesen vették. Végén jött az átcímkézett Chryslerek korszaka. Itt legalább hamar rájöttek, hogy baklövés volt. De ne legyen igazam.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Van par hiba a kommentedben. A JTS az nem ugyan az a motorcsalad, az kokszosodik, mivel kozvetlen befecskendezeses, Lanciaba ilyen nem kerult egeszen az Ypsilonig, meg a Thesis sem az.
    Volt lamperdi motoros Lanciam, nem is egy. Ket Prisma, es ket Dedra (1.6-2.0), vezermutengely kopas ezekre nem jellemzo, az Alfa TS es JTS motorjaira igen.
    Az olajrendszernek van egy olyan sajatossaga, hogy idokozonkent erdemes kitakaritani a teknoben levo szurokosarat, mert apro furatu, es hajlamos az eltomodesre, innentol kezdve szerintem le sem kell irnom a lehetseges hibakat.

    Tudok nem is egy Kappat, Dedrat, Delta 1-2-ot, Prismat ami 300 fele futott, mint mar irtam korabban, az 1.6-os prisma 460e km, a 2.0 Dedra 300 felett volt amikor osszetort, es sokaig a szamlalo sem ment (eltort a valtoban a fogaskereke).

    Es ez csak a sajat tapasztalat, de csaladon es ismerettsegi koron belul tudok meg nem is egyet, ami rohogve fut, olajcsere 10e kilometerenkent, szurokosar takaritasa, es nincs gondjuk.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Kicsit úgy látom a Fiat túlságosan a tengerentúli piaccal volt/van elfoglalva. Ott ugye viszik az 500-ast mint a cukrot. Így pont lesz*rták van e az európai kínálatban Golf méretű autójuk ami pont errefelé kelendő lenne. A szép formájú Bravo-t már nem készítik. Az 500-as családra építenek most mindent, de az méretben nem mindenhol állja meg a helyét. A Punto-t még gyártják, van belőle néhány special edition amit nem hoznak pl. Magyarországra.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Az uj Deltaval peldaul az egvilagon semmi gond nincs. Hatalmas auto, kicsir eros arral, de Golfot sem kapsz olcsobban, raadasul az kisebb is, es szurke.
    A Thema utan meg volt a Kappa es a Lybra, egyik sem egy elromlos fajta, azert mert te szivtal a Kappaval, meg nem lehet altalanositani. A Thesisnek valoban voltak gondjai, de gyakorlatilag csak elektromosak, a Phedra megint jo.
    Ypsolonokkal megintcsak nincs problema.

    A marketing van elb@szva, illetve kannibalizmus a konszernen belul.

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Mindezek ellenére azért jó, hogy az olaszok mernek nagyokat álmodni: újra bevezetni az Alfát az észak-amerikai piacra. Meg úgy egyáltalán a Fiat és a hódítás hogy kerül egy lapra? Nagy sokára lett SUV-jük, az 500X(addigra már mindenkinek volt – bár az Alfának most sincs), nincs Passat-Insignia-Avensis kategóriás kocsijuk, nincs Golf-kategóriás kocsijuk, mindent az 500-as köré szerveznek, már Punto sincs, meg Linea, Albea, stb. Borzasztó nagy lehet ott a káosz. Csak a Chryslert/Dodge-ot/Jeep-et féltem, mert nagy usaautó-fan vagyok – ha ezek megszűnnének, vérezne a szívem:(
    Amúgy lenne egy javaslatom nekik: csinálják meg a modern 600-ast is, majd abból a 600L-t, a 600L Livinget és a 600X-et. Kirántaná őket a szószból, a hót sicher:)

  • 2017.10.28. at 14:06
    Permalink

    Kemény meló lesz, srácok. Komolyan már szinte azt se tudom, milyen más modelljei vannak az 500-ason kívül a Fiatnak. Ja, de! Van még a Doblo, a Ducato meg a Scudo. Ezt a kabriót meg Mazda MX-5-ként is lehet kapni: ugyan, ne szórakozzunk már, ezt ki fogja majd megvenni? Inkább az Alfába fektessenek több pénzt, mert a végén még elveszítjük, mint a Lanciát.

Vélemény, hozzászólás?