Dízelbotrány: az összes típust megvizsgálják Franciaországban

A Franciaországban forgalmazott valamennyi márkát bevizsgálják

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Véletlenszerű ellenőrzéssel, márkajelzéstől függetlenül kívánják vizsgálni a francia hatóságok, hogy betartják-e a dízelek az emissziós előírásokat.


A Franciaországban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon "véletlenszerű teszteléseket" végeznek el, hogy ellenőrizzék, be tartják-e a környezetvédelmi előírásokat - jelentette be csütörtökön Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányát követően. Miként arról az MTI hírt adott, a francia piacon jelen lévő autógyártók képviselőivel tartott kerekasztal-beszélgetésen a miniszter úgy ítélte meg, hogy "a fogyasztók felé bizonyítékokkal kell szolgálni és teljes átláthatóságra van szükség".
"A krízis kivédésére bizonyítékokkal kell szolgálni a fogyasztóknak. Az autógyártók véletlenszerű tesztelést javasoltak sorshúzás alapján, első lépésként mintegy száz gépkocsin" - közölte sajtótájékoztatóján a tárcavezető. A vizsgálatokat egy független bizottság fogja elvégezni. "Ez a bizottság nagyon gyorsan fel fog állni, tagjai a tesztelő laboratóriumok képviselői, kutatók és fogyasztóvédelmi egyesületek lesznek" - tette hozzá a miniszter.
Hirdetés
Az autósoknak nem kell rajtaütésszerű razziára készülniük, ám a tulajdonosok jóváhagyásával tesztelésre kiválasztott járművek között nemcsak francia márkák lesznek, hanem a Franciaországban forgalmazott valamennyi típus - jelezte Laurent Benoit, a teszteléseket végző cég, az UTAC, elnöke.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Egy betűt sem olvastam el a firkálmányodból, s ez a jövőben is így marad.
    A válaszom is állandó: baromság.

    Ég áldjon kubikos!
    (adót fizess)

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    A hibridek is okozhatnak meglepetéseket? Mégis mekkorát? Mint az általad istenített VW?
    Aligha.
    A határértékeket nagy valószínűséggel nem igazán hozzáértők határozták meg, de biztos semmi közük nem volt az autógyárakhoz. Ezzel még nem is lenne probléma, hiszen mindenki tévedhet, főleg azok akik nem értenek annyira hozzá és hajtja őket az ügybuzgóság.
    A probléma azzal van, hogy senki sem emelete fel a szavát az ezek szerint nagyon nehezen betartható előírások ellen. Senki nem merte felvállalni, hogy kiálljon és megvédve az álláspontját. Esetleg összefogásra szólította volna fel az autógyártókat.
    Nem, a fülüket, farkukat behúzva ku..oltak és bólogattak. Inkább meghamisították az adatokat, sőt az egyik legnagyobb cégnek a gerinctelen VW-nek még volt pofája díjat átvenni Amerikában a Jetta után, mint az egyik legjobban környezetkímélő dízel autó.

    Egy jó tanács ingyen és bérmentve:
    Pont te ne fenyegetőzz itt, mert te vagy az akinek erre semmi jogalapja nincs!
    Te vagy itt az egyik legpofátlanabb és legarrogánsabb hozzászóló (mint a példa is mutatja), így inkább csendesedj el és örülj, ha valaki még válaszra méltat.

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Páran el vannak ám itt tévedve. Azt képzelik, hogy azok a referncia értékek, amik most nem teljesültek Istentől valók. Pedig nem. Egyre inkább úgy tűnik, hogy azokat nem ritkán hozzá nem értkl határozták meg, így akár a végtelenül zöldnek képzelt hibridek is okozhatnak ám meglepetést. Oerdibálás helyett inkább gondolkodjanak el a Prius hívők.

    Engem ennél a gittrágásnál sokkal jobban érdekelne pl, hogy a normákat mi alapján határozták meg? Kik határozták meg? Az ő felelősségük sem elhanyagolható e helyzet kialakulásában.
    Olyan ez, mintha holnaptól minden elsősnek tudnia kellene repülni. Az ablakból kib—va egy darabig mindnek menne. Hogy a végén lezuhannak alapvető etikai kérdést feszeget, jelesül is azt, hogy ki okozta a bajt: aki teljesíthetetlen feladatot adott, vagy aki ezt csak részben oldotta meg?

    Nem kérek hörgő, kioktató választ, aki megteszi, azt elhajtom az anyjába.
    Köszönöm.

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    A Die Welt-en is volt egy korábbi hasznos cikk, ami most újra értelmet kéne, hogy nyerjen:

    [url]http://www.welt.de/motor/article122357438/Das-lange-verkannte-Risiko-der-sparsamen-Benziner.html[/url]

    A [b]közvetlen befecskendezéses[/b] benzineseknek a részecskeszűrővel ellátásáról ír.

    Mondjuk én arra szavaznék, hogy nem kell létrehozni ultrafinom részecskéket és akkor nem kell szűrni (úgyis szinte lehetetlen a tökéletes szűrés).

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Nos az a sajnálatos helyzet bár mennyire is fura ,de minden kormány tökéletesen tisztában volt vele , hogy a gyártók csalnak . A különbség annyi a mostani álláshoz képest , hogy nem volt eddig érdekük ezt feszegetni … most viszont van . Ennyi változott 2 héttel ezelőtti állapothoz képest … valamelyik nagytőkés bevásárolt az évek alatt palládium részvényekből amikor olcsó volt … aminek most jól felment az ára és hipp-hopp nagy nyereséggel eladja … bolond aki azt gondolja hogy nem lesz diesel autó … majd úgy fogják csűrni csavarni a környezetvédelmi normákat hogy az megfeleljen a mostani motoroknak .. nem kell elfelejteni első a PÉNZ és minden más csak ezután következik … Egyébként ez minden kormánynak jól jön mivel majd egy extra adót kivetnek a disel autókra …egy újabb sarc… aztán ha már hozzászokott a jónép majd jön a benzines sarc mert majd elkezdik azt is mérni és kiderül hogy ott is ugyan ez a helyzet … ez egy újabb adó előkészítésének a terepe …semmi más . Szinte biztos , hogy 1-2.000 euró közötti összeggel drágul az új adó miatt a diesel autó …számoljunk utána évente csak Németországba mennyit adnak el belőle azt szorozzuk meg csak 1.000 euróval … mindjárt kiderül a költségvetés menyi + pénzhez jut .. mert ugye kell a lóvé az új arab jövevényeknek .. és már 2 hete lehet hallani , hogy adóemelés lesz … a legegyszerűbb úgy adót emelni hogy ráfogjuk a környezetvédelemre …SZÍNJÁTÉK EZ AZ EGÉSZ SEMMI TÖBB !!!

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    nem tudod előbányászni esetleg azt a cikket? vagy esetleg voltak konkrét méretek és mennyiség a 2.5 mikronnál nagyobb/kisebb részeskékről? 🙂

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Úgy van. Egy cikket olvastam, ott egy 1.8 turbóbenzines VW-t teszteltek pár éve, grafikonokkal, adatokkal stb.

    Meglepő eredmény lett belőle. Még a koromrészecskéket is csekkolták mikroszkóp alatt 🙂

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Na ebben egyetértünk!

    Minden típusú autót legyen az dízel, benzin, hybrid, akármi. Lenne pár meglepetés, az tuti. Ja, és ne csak a nitrogénoxidokat, hanem mindent, ha már tesztelünk.

    Kíváncsi lennék az eredményekre

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    valószínű a pöcsköszörűk is tolják ki a mikrorészecskéket, főleg ha nincs rajta szűrő. viszont valószínű átlagban (a kisebb nyomású porlasztás miatt) a részecskék mérete nagyobb, mint a dízelekénél > egy szűrő hatásosabb lenne. elméletileg van is ehhez a motorokhoz szűrő (közv.befecsk.) csak NEM KÖTELEZŐ. pedig én kötelezővé tenném benzineseknél is…és elméletileg könnyebben cserélhető, kompaktabb cucc.

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    A kínai gyártók, akik terjeszkedni próbálnak, remélem, figyelték az elmúlt napok eseményeit – szolgáljon számukra tanulságként: dízelt nem érdemes fejleszteni, hibridet, elektromos-hajtásút annál inkább. Ez a botrány nekik is előnyükre vált.

  • 2017.10.28. at 12:48
    Permalink

    Remek, de ha már lúd legyen kövér, vizsgálják meg alaposan a benzineseket is, különös tekintettel a pöcsköszörű hengerűrtartalmú 28 turbóval megpakolt marhaságokat is!
    Had szóljon hát a buli, vérfürdőt akarok! 😉

Vélemény, hozzászólás?