A Jaguar-Land Rover a finom növekedési pályát tartaná

A Jaguar-Land Rover nem gyúr az eladási számok ugrásszerű növelésére

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A britek egyelőre nem akarnak a német prémiumgyártók babérjaira törni, azaz nem szeretnének annyit kocsit eladni, mint egy tömeggyártó.


Ralf Speth, az indiai tulajdonú, de tradicionálisan brit márkák német vezetője abban bízik, hogy cége állandó növekedés mellett tud továbbfejlődni a következő években. Speth irányítása alatt a Jaguar-Land Rover eladásai, és így a pénzügyi helyzete is most alakulnak a legjobban. A Ford brit prémiummárkáit az Indiai Tatának adta el, azóta az új menedzsment irányítása alatt és a biztos pénzügyi háttér mellett az elmúlt évtizedekhez képest sokkal előbbre vannak, mint valaha. Most lenne ideje annak a váltásnak, ami az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz esetében már megtörtént. Nevesen, hogy nem éppen olcsó autóikból annyit adjanak el, mint a tömeggyártók.
Hirdetés


Speth itt szólt közbe és arra figyelmeztetett a Los Angeles-i Autószalonon tartott beszédében, hogy a növekedést sem lehet minden elé helyezni. A Jaguar a 2008-as kezdetű Tata-éra alatt megháromszorozta eladásait. Mindez nem jelenti azt, hogy konkurálni szeretnének például a BMW-vel. A bajorok sokszorta több modellt kínálnak, így ők az előző negyedévben több autót adtak el, mint amennyit a Jaguar-Land Rover egész évben szeretne. A lépték tehát teljesen más. A Jaguar számára például az első crossoverjük, az F-Pace, továbbá megbízható hibrid és villanyautók kifejlesztése jelentené a fokozatos növekedést a követelő évekre.

A Land Rover számára a hamarosan érkező új Discovery és Defender jelenti a kiugrási lehetőséget. Mindkettőbe rengeteget fektettek már eddig is, de a megtérülést csak évek múltán fogják tudni realizálni. Az év elején kihívást jelentett 1300 új dolgozót találni a cég solihulli gyárába, de talán idén meg lesz már a 40 ezer foglalkoztatott, mint újabb mérföldkő. Az év első felében szinte minden hónapban téma volt idén a külföldi gyárnyitás, illetve a gyártás kihelyezése. A befutó végül északi szomszédunk, Szlovákia lett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:01
    Permalink

    Olvass utána 2.0 turbó benzines Ford motor , 3.0 v6 S/C ford motor 5.0 V8 Ford motor ” Mustang kompresszor nélkül” … benzinesről beszéltem nem a dieselről . Jaguar benzin motorjai jelenleg csak az Ingenium matricát kapták meg és semmi új fejlesztést . Dieselt a Peugeottól vettek 2.2 és 3.0 v6 formájában … az , hogy a v6-ra rátettek 2 turbót és így lett 300 lóerő még nem jelenti azt hogy az saját fejlesztés lenne … elvégre nem alapoktól tervezték meg a motort maximum volt a motorban annyi tartalék , hogy elbírja a többlet teljesítményt .

    2.0 Turbó diesel motor ami most van a JLRnél ” ingenium” az saját fejlesztés és olyan is amilyen … Német , Koreai, Svéd, Francia diesel motorok sokkal jobbak ezért kár volt ennyi pénzt kidobni a fejlesztésekre … ha degradáló volt nekik a Peugeot diesel motor alkudtak volna meg valamelyik Némettel motor szempontból lásd Infiniti/ Merci …

    Szerintem nagyon sokat számít a belső fontosabb mint a külső de az Xe se külső se belső szempontok alapján nem fogott meg minőségben pedig messze nem hozza az elvárhatót ezen a prémium szinten … oké hogy nem 18 milliósakat vesznek többen , viszont az Audi A4 ből sem az fog fogyni ami full felszeltség . Csak , ha 1 millió forint a különbség a 2 autó között a racionális vevő inkább vesz Audit szebb belsővel jobb érték tartással ha eldobok egy kavicsot szinte biztos hogy egy olyan szerviz udvarába esik aki ha baj van hozzá tud nyúlni míg ugyan ez nem mondható el a JLR-ről … És ez a tény szerintem sok embernek meg fogja érni a + 1 milliós kiadást … véleményem szerint tartós növekedési pálya akkor érhető el ha ezeken javítanak Jaguar név még mindig jól cseng és ezt az autót csak a neve adja el nem a tartalmi értéke …

  • 2017.10.28. at 11:01
    Permalink

    “Maximum egy 3as szériával”. És mi azzal a baj? Ha nem is a legjobb, azért nem ciki a belseje. Nyilván nem 18 millás lesz az eladott autók derékhada, persze attól még tény, a belső fontos, és 10 milláért is jobb belsőt vár és kap az ember máshol.

    A Jag LR elad párszáz autót itthon, a németek 2-3000-et fejenként. Nem tudom hogy lehetne kigazdálkodni. AZ Inifniti ugyanezt a stratégiát követi. A kérdés az hogy mennyire gördülékeny a szolgáltatás. Nyilván a trrélerrel egy csereautónak is érkeznie kell. De mondjuk a nagyszervízhez ezt nem szokták téríteni.

    Nem hiszem hogy sokköze lenne a Fordhoz a motoroknak. lassan 10 éve semmi köze a Fordhoz a márkának. Éscsak halkan jegyzem meg, azóta olyan motorokat fejlesztettek ki mint a 275 LE 3.0 dízel, ami semmilyen Fordban vagy PSA kocsiban nem szerepel (nem is lenne értelme). Elnézve a Jag és a Volvo teljesítményét 2008/2010 óta, érthetetlen hogy mit bénáztak a FoMoCo PAG idején…

  • 2017.10.28. at 11:01
    Permalink

    Nos az új Xe belülről maximum egy BMW 3 szériával vehetné fel a versenyt bár még az is minőségibb belsővel rendelkezik … egy Audi vagy egy Merci belső klasszisokkal szebb . Bármilyen meglepő az esetek túlnyomó részében mivel az autóban ülünk így az igénytelenebb belsőt kell bámulni 18 millióért … 19 ért meg már van új Audi A4 szebb belsővel sokkal jobb értéktartással országos szerviz hálózattal szemben a Jaguárnak csak egy szervize van Budapesten … felmerül a kérdés mi van ha az autó elromlik egy Debreceni tulajnál ő vajon mit fog vele kezdeni …fel trélerezi Pestre ??? Vagy lejön egy szerelő Pestről … 😀 😀 .Mielőtt annyira rámennének a növekedési pályára talán el kellene gondolkodni azon hogy minden megyeszékhelyen legyen egy olyan műhely ahová ha baj van beviheted a kocsit és nem csak széttárt kezekkel fogadnak … Ja és persze prémium gyártóról beszélünk ! Kívülről pedig eléggé unalmasnak tűnik ocsmány hátsó lámpával ami az első facelift előtti A5 szinte pontos másolata . Na de mind egy sok sikert nekik bár nem tudom hogy fognak muzsikálni a Ford féle 2.0 scti turbó benzinmotorok a német prémiumok közt mert ugye azt nem oda találták ki a fejlesztők… azért mert ráraktak egy Ingenium motorburkolatot még egy 10 évvel ezelőtti konstrukcióról beszélünk… az új fejlesztésű 2.0 turbodiesel motor meg egyenesen traktor hangon muzsikál kiegyensúlyozatlan járással párosítva … németek és a svédek , koreaiak sokkal előrébb tartanak . Talán jobban jártak volna ha inkább vesznek olyanoktól motort akik tudnak is építeni . Ennek ellenére nekem tetszik az új Xf szerintem szép kocsi ha venném v6 benzinnel tenném igaz az is Ford motor de legalább v6 , Xe viszont nekem nem jön be .

  • 2017.10.28. at 11:01
    Permalink

    Ratan Tata bácsi jó munkát végzett, az biztos. Én azt fájlalom kissé, hogy az anyacégről viszont nem sokat hallani, pedig ott is zajilk az élet. Itt nálunk a Tata szó hallatán leginkább az öregurakra gondolnak, talán néhányuknak beugranak az ütős-vágós Telcoline-ok, esetleg a Nano, mint érdekesség.

    Ígéretesnek tűnnek valóban az új jövevények a britektől – bár egyelőre kérdéses, hogy az Ingenium-motorcsalád mennyire lesz strapabíró és tartós. Azt gondolom, mivel a megszűnés szele is megérintette a Jaguart, remélhetőleg apait-anyait beleadtak a részegységekbe, és jók lesznek.

    Ami sajnálatos, hogy a LR olyan irányba kezd menni, amerre nem kéne neki – a legfőbb selling point-ja ugyebár a kivételes terepjáróképesség volt. Ott volt ugye a Terrain Response-rendszer, ami bár mai is megvan, de a konkurencia mintha beérte volna őket ezen a téren. Nagyon kíváncsi vagyok a Defender utódjára, milyen lesz – a LR-re és a Jeep-re mindig másképp tekintettem, mint a konkurens japán/svéd/német autókra, mivel ők a kőkemény terepgépekkel szereztek nevet: vajon miként tudják átültetni ezt egy mai, modern köntösbe? Eddig nekem elég vegyesnek tűnik a kép – mintha ez már annyira nem lenne szempont náluk, vagy a vetélytársak is kidolgoztak jó összkerékhajtási rendszereket, és a LR már nem tűnik ki közülük.

  • 2017.10.28. at 11:01
    Permalink

    Ez nem “akarás” kérdése, a Jaguar nem rendelkezik akkora hűséges nemzeti piaccal mint a németek.

    Ugyanakkor most egy sor olyan modell érkezik ami egyrészt telitalálat a tömegesen értékesíthető szegmensben, másrészt teljesen új, semmi hasonló nincs a márkacsoportnak (tehát minimális a kannibalizálás).

    Az XE árban is, méretben is új a palettán. Nincs jag vagy LR konkurense. Ellenben ez Európa egyik legvastagabb piaci szegmensébe. A cikk helyesen emeli ki, több prémiumközepes fogy Európában (nem csak Németországban, pl Belgiumban a 3er volt az abszolút második 2014-ben), mint a úgynevezett tomegmodell (‘”nagy családi autó’). Gyakorlatilag a Passat kivételével nincs olyan modell amelyik a közelébe érne a 3er/C klasse/A4 triónak, az insigniát egyes piacokon még az öregecke V60as is lelépi…

    Az új Disco sport is telitalálat, megint egy tömeges szegmensben, a préium közepes SUVoknál. Egy méret az GLC/Q5/X3/Xc60-val, és nagyobb mint az Evoque/GLK, Valamennyi kannibalizálás az evoque-ból elképzelhető, de szerintem várható jelentős bővülés. Halkan jegyzem meg, Európában az Evoque igazi kasszasiker. Többet adnak el mint az X3ból… [url]http://left-lane.com/european-sales-2015-q1-q3-premium-compact-suv-segment/[/url].

    F pace: megint egy teljesen új szegmens. Közvetlen konkurens nincs. A cayenne nagyobb, a Macan kisebb. Akinek a Macan szűkös, korrekt alternatívára lelhet benne. Ráadásul sok olyan veveő érkezhet akinek a Disco sport túl kopogós, a Disco 4 túl nagy az RR sport viszont túl drága.

    A márkacsoport eddig sem fogyott rosszul (közel 400.000 autó). Igazából az a vicces, hogy a Fordből szabadulva a korábbi préiummárkák szárnyalnak, a Volvo jobbnál jobb modelleket hozott ki, sorra hoz ki új fejlesztéseket, az LR/Jag most minden idők legnagyobb modelloffenzívájával érkezik.

    A két márka együtt simán el fog adni 8-900 autót (akkor is ha külön szeretnének annyit, az nem reális).

    Akkor látszott hogy hülyesgéet csinálnak a Fordnál, de az igazi baki akkor lesz, ha az európai részleg kiöregszik és nem lesz aki fejlesszen nekik.

Vélemény, hozzászólás?