StÃlus a köbön: a Mazda Wankel motoros sportkocsival ünnepelne
A Mazda6 alapjain jöhet a japánok új Wankel motoros modellje, az RX-9
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az RX-8-ban kÃnált utoljára Wankel motort a Mazda. ElsÅ‘ ilyen sportkocsijuk 50. szülinapja 2017-ben lesz, vajon hogy ünneplik?
Utcai autóba a 2012-es, utolsó RX-8-asokhoz gyártott a Mazda Wankel motort, de ma már csak saját formaautó sorozatához készÃt a forgótárcsás erÅ‘forrásból. A Mazda RX sorozatáról szóló pletykák most újra feléledtek, hiszen nemsokára itt van a sorozatot megalapozó 110 S Cosmo félévszázados évfordulója. 1967-ben jelent meg az elsÅ‘ Cosmo, amit 1972-ig alig 1500 körüli példányszámban készÃtettek. A 892 köbcentiméteres, kéttárcsás, forgódugattyús motorral maga volt a guruló űrkorszak.
A Cosmo kupé 110 lóerÅ‘s volt, azaz literteljesÃtménye 123 lóerÅ‘, ami egy feltöltés nélküli erÅ‘forrástól ma is tisztességes adat lenne. Az RX sorozat újjászületését a legfrisebb hÃrek szerint a kerek évfordulóra idÅ‘zÃtik. Az elsÅ‘ tanulmány bemutatóját 2017-re várhatjuk és állÃtólag RX-9 lenne a neve. Ha sorozatgyártásba is kerülne az RX-9, akkor a 2020-as bevezetés meg méltó megemlékezés lenne a Mazda 100 éves fennállásáról.
Én is szeretném ezt hinni. :-DDD
Ezeket a kommenteket ugye viccnek szántad?
Az RX7-est sokan elfelejtik, azokkal nem volt sok baj. Van pár amiben már 200.000km van és még mennek szóval…Az RX8-nál valamit elrontottak, de van arra is megoldás egy kis átalakÃtással tartósabbá lehet tenni.
http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-olajhuto-single-oil-cooler-auto-expanzio-renesis.html
Amúgy a faceliftes modelleknél már nincs ekkora kopás.
Én örülök, hogy próbálkoznak ne is adják fel. A japánok nem is arról hÃresek, hogy könnyen feladják.:)
Valamiért időről időre előjönnek ezzel az agyrémmel.
– Én is Ãgy vagyok veled mindig elÅ‘jössz az agyrémeddel.
Lövésed nincs mitől jönnek elő vele mindig.
Persze a dugattyús kicsi turbo az motor mi?
A wankelt is lehet feltölteni megsúgom, hátha Ãgy a konstrukció vonzóbb lesz.
Csak épp a wankelnek még akkora szüksége sincs a feltöltésre mint a dugattyúsnak.
A dugattyús motor is erre a sorsra jut majd az elektromos autó mellett és pont ezt fogják mondani mint te: Valamiért időről időre előjönnek ezzel az agyrémmel. Az XYautó meg olyan szép, hogy még ezt a varacskos ótvar dugattyús motort is megbocsátja neki az ember. Feltéve, hogy 250 ezrenként nem neki kell cserélnie benne. a Turbo-t 50 ezrenként a kettős tömegűt meg 100ezrenként a nagynyomású rendszert meg 200ezrenként kompletten A villanymotor simán lenyomja a millió km-t most is de akár ennek 5szeresét is. Fillérekből.
Nagyon okos voltál megint megmondtad a tutit, miért nem adsz tanácsokat az autógyártóknak ha ilyen okos vagy.
Valóban, mennyivel jobb lehetett volna az RX-8-as egy normális motorral, mondjuk egy V6-al.
Mindegyik Mazda wankel egy talicska f…s volt, de legalább egyedi megoldás. Valamiért idÅ‘rÅ‘l idÅ‘re elÅ‘jönnek ezzel az agyrémmel. Az RX-8 meg olyan szép, hogy még ezt a varacskos ótvar wankel motort is megbocsátja neki az ember. Feltéve, hogy 50 ezrenként nem neki kell cserélnie benne.
Igen, és az élek tömÃtését sem tudták soha igazán megoldani, ezért újkorától rendesen eszi az olajat, de ez ennél a motornál “természetes”. FelújÃtani sem igazán lehet állÃtólag, macera az egész. Annyi a pozitÃvum, hogy különleges, de ha a Japán mérnökök is lemondtak róla, halott ügy, egy dugattyús motorral nem versenyezhet.
50 év alatt sem tudtak csodát tenni a konstrukcióval, valóban kár vele görcsölni. Az RX-8 a maga nemében jó autó volt, de a fogyasztása még óvatos használat mellett is horror volt.
Nem jó konstrukció ez a Wankel, én nem erÅ‘ltetném, de ezt a Mazda jobban tudja…