Stílus a köbön: a Mazda Wankel motoros sportkocsival ünnepelne

A Mazda6 alapjain jöhet a japánok új Wankel motoros modellje, az RX-9

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az RX-8-ban kínált utoljára Wankel motort a Mazda. Első ilyen sportkocsijuk 50. szülinapja 2017-ben lesz, vajon hogy ünneplik?


Utcai autóba a 2012-es, utolsó RX-8-asokhoz gyártott a Mazda Wankel motort, de ma már csak saját formaautó sorozatához készít a forgótárcsás erőforrásból. A Mazda RX sorozatáról szóló pletykák most újra feléledtek, hiszen nemsokára itt van a sorozatot megalapozó 110 S Cosmo félévszázados évfordulója. 1967-ben jelent meg az első Cosmo, amit 1972-ig alig 1500 körüli példányszámban készítettek. A 892 köbcentiméteres, kéttárcsás, forgódugattyús motorral maga volt a guruló űrkorszak.
Hirdetés


A Cosmo kupé 110 lóerős volt, azaz literteljesítménye 123 lóerő, ami egy feltöltés nélküli erőforrástól ma is tisztességes adat lenne. Az RX sorozat újjászületését a legfrisebb hírek szerint a kerek évfordulóra időzítik. Az első tanulmány bemutatóját 2017-re várhatjuk és állítólag RX-9 lenne a neve. Ha sorozatgyártásba is kerülne az RX-9, akkor a 2020-as bevezetés meg méltó megemlékezés lenne a Mazda 100 éves fennállásáról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:57
    Permalink

    Az RX7-est sokan elfelejtik, azokkal nem volt sok baj. Van pár amiben már 200.000km van és még mennek szóval…Az RX8-nál valamit elrontottak, de van arra is megoldás egy kis átalakítással tartósabbá lehet tenni.
    http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-olajhuto-single-oil-cooler-auto-expanzio-renesis.html
    Amúgy a faceliftes modelleknél már nincs ekkora kopás.

    Én örülök, hogy próbálkoznak ne is adják fel. A japánok nem is arról híresek, hogy könnyen feladják.:)

  • 2017.10.28. at 15:57
    Permalink

    Valamiért időről időre előjönnek ezzel az agyrémmel.
    – Én is így vagyok veled mindig elÅ‘jössz az agyrémeddel.
    Lövésed nincs mitől jönnek elő vele mindig.
    Persze a dugattyús kicsi turbo az motor mi?
    A wankelt is lehet feltölteni megsúgom, hátha így a konstrukció vonzóbb lesz.
    Csak épp a wankelnek még akkora szüksége sincs a feltöltésre mint a dugattyúsnak.
    A dugattyús motor is erre a sorsra jut majd az elektromos autó mellett és pont ezt fogják mondani mint te: Valamiért időről időre előjönnek ezzel az agyrémmel. Az XYautó meg olyan szép, hogy még ezt a varacskos ótvar dugattyús motort is megbocsátja neki az ember. Feltéve, hogy 250 ezrenként nem neki kell cserélnie benne. a Turbo-t 50 ezrenként a kettős tömegűt meg 100ezrenként a nagynyomású rendszert meg 200ezrenként kompletten A villanymotor simán lenyomja a millió km-t most is de akár ennek 5szeresét is. Fillérekből.
    Nagyon okos voltál megint megmondtad a tutit, miért nem adsz tanácsokat az autógyártóknak ha ilyen okos vagy.

  • 2017.10.28. at 15:57
    Permalink

    Mindegyik Mazda wankel egy talicska f…s volt, de legalább egyedi megoldás. Valamiért idÅ‘rÅ‘l idÅ‘re elÅ‘jönnek ezzel az agyrémmel. Az RX-8 meg olyan szép, hogy még ezt a varacskos ótvar wankel motort is megbocsátja neki az ember. Feltéve, hogy 50 ezrenként nem neki kell cserélnie benne.

  • 2017.10.28. at 15:57
    Permalink

    Igen, és az élek tömítését sem tudták soha igazán megoldani, ezért újkorától rendesen eszi az olajat, de ez ennél a motornál “természetes”. Felújítani sem igazán lehet állítólag, macera az egész. Annyi a pozitívum, hogy különleges, de ha a Japán mérnökök is lemondtak róla, halott ügy, egy dugattyús motorral nem versenyezhet.

  • 2017.10.28. at 15:57
    Permalink

    50 év alatt sem tudtak csodát tenni a konstrukcióval, valóban kár vele görcsölni. Az RX-8 a maga nemében jó autó volt, de a fogyasztása még óvatos használat mellett is horror volt.

Vélemény, hozzászólás?