A roadster még vadabban: Mazda MX-5 Spyder és MX-5 Speedster

A Mazda Los Angelesben bemutatta az MX-5 Spyder és Speedster tanulmányokat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A SEMA show hagyományosan minden évben hoz autós újdonságokat is. A Mazda rögtön két eszméletlenül dögös MX-5 tanulmányt villantott.


Specialty Equipment Market Association, magyarul spéci felszereléspiaci közösség, azaz a SEMA idén is több autós újdonságot hoz. A Los Angeles-i rendezvényen (ami nem keverendő a november 20-án nyíló Los Angeles-i Autószalonnal) a Mazda sikermodelljével, az MX-5-össel volt jelen: két változatban is megcsinálta a roadster újraértelmezett koncepcióját. Az ötlet persze nem új, a Porsche például már vagy ötven éve készíti az alapváltozatnál sportosabb nyitott sportkocsijait Spyder és Speedster utónévvel. Ezt a kis kölcsönvételt senki sem fogja felróni a Mazdának, mert az MX-5, avagy amerikai nevén Miata átgyúrt változatai dögösek és egyben ízlésesek lettek.
Hirdetés


Az ötlet az volt, hogy az alap autó könnyű, de erős felépítése, szellőssége és a belőle áradó szabadságérzet még több hangsúlyt kapjon. Elsőnek itt a Spyder, ami klasszikus fényű világosszürke testet kapott. A Mazda ezt Merkúr ezüstnek nevezi és nagyon jól megy az olaszos stílusú, igazi bőrből készült barna vihartetőhöz. A súlya így alig 1043 kilogramm, amiben benne van az is, hogy karbonszálas műanyagból vannak a légéterló idomai. A felniszett az ADVAN Racing RS II nevű modellje, ami Yokohama gumival teljes. A fékek elöl négydugattyúsak, a Brembo szállítja őket.

A Speedster még a Spydernél is keményebb, igazi célgép. Súlya a nagyon kevésnél is épp egy mázsával kevesebb: csak 943 kilogramm. Hagyományos szélvédő helyett itt csak egy szétérlelő véd, de az is inkább a csapatás résztvevőinek az arcába csapja a levegőt, mintsem hogy igazából óvna a cúgtól. A súlycsökkentéshez itt az ajtók és az ülések is karbonszálas műanyagból készült különleges darabokra lettek cserélve. A felnik RAYS 57 Extreme Gram Lightsok és a Spydernél eggyel kisebb, 16 colos Kumho Ecsta gumikkal szereltek. A Speedster is egyedi fényezést kapott, a kék éter fantázianév viszont itt elég jól illik is az árnyalathoz. A kinézet mellé persze dukál a 3 centis ültetés is, ami az állítható K&W sportfutóművel lesz kerek egész. Az két egyedi MX-5-ös e hét péntekig volt kiállítva Los Angelesben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?