Rendes Mercedes nem lesz háromhengeres

A Mercedes-Benz egyelőre nem épít háromhengeres motort hátsókerékhajtású modelljeibe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jövőbeli háromhengeresek csak a Mercedes újabb, kisebb és nem hátsókerékhajtású modelljeibe fognak bekerülni. A C-osztályt és a nagyobb szedánokat egyelőre elkerüli a downsizing, de a villamosítás nem.


A Mercedes-Benz hivatalosan jelentette be: hátsókerékhajtású szedánjaiba nem fog háromhengeres motorokat építeni. Mit jelent ez? Hogy a rendes Mercedesek, tehát a C-osztály és az annál nagyobb autók maradnak négy, vagy annál több hengeresek.
Hirdetés

A Mercedes motorfejlesztésért felelős vezetője elmondta, hogy a háromhengeresek csak az alapvetően elsőkerékhajtású családi modellekbe - mint az A-, és B-osztály - fognak bekerülni. Bernhard Heil úgy fogalmazott, hogy a motorok járáskultúrája miatti vesztesség nem kompenzálható a csökkenő gyártási és fogyasztási költségekkel. Magyarul inkább vesztesség lenne a háromhengeres kerregő például egy E-ben, amit persze akár elvinne. A Mercedes a kisebb autókba szánt háromhengereseken túl hidridrendszert is fejleszt, és a legnagyobb durranás az lesz, ha a 2,1 literes turbódízelt, ami a paletta 70 százalékát mozgatja kisebb négyhengeresre cserélik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Igazából én sem feltétlenül a vázra gondoltam hanem a kényes pontokra, leginkább a váltó és az erőátviteli részekre. Érdekes dolgokat olvastam annak idején a W124 V8asiról és hogy miért kerülendők. És ott nem utólag építették be, csak a modellt magát nem arra a motorra optimalizálták.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Ezt a kérdést több oldalról meg lehet közelíteni. Egyik mód: Pl. egy 15 mázsás személyautó 100 km-es tempójához, (szívómotorról lévén szó) 4 henger esetén a főtengely forog 2000-3000-et percenként, a hengerűrtartalom függvényében. 6 henger esetén 1200-1500-at. 8 henger esetén már csak 800-900-at. A 8 hengeres motor azonos teljesítmény esetén is nagyobb nyomatékkal bír, mint a 4 hengeres. De ez csak egy jelenség e témakörben.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Bírnia kell, klasszikus, még anyagból van:) Egy ép kasztni “eltekeréséhez” ennél sokkal extrémebb erők kellenek, maga a felfüggesztés is sokat elnyel, de ha mégis törnie kell valaminek akkor az a féltengely vagy difi lesz.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Ja igazából elég lenne egy Dacia Logan is 🙂 minek a DSG, minek a távtartó tempomat, minek a többzónás klíma stb.

    Engem maga a downsizing nem zavar amíg a hengerek száma stimmel. Még a hengerszámban sem vagyok telhetetlen, az 5hengernél van nagy emelkedés hangszínben, amit nehéz hangolással pótolni (de pl a Jagé elég jól sikerült az XFben), őszintén szólva a 6 henger felettiek hangja nem vonz annyira, de ez egyedi probléma :).

    Egy igényesebb élvezetesebb autónál, szerintem ez szempont, és a volvo tökön szúrja magát ha kiveszi a 5hengeres D3ast a kínálatból. 3 éve mutatták be… Jó eséllyel ha most cseréltem volna akkor a D3ast választottam volna, más kérdés hogy volvót valszeg nem vettem volna…

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    És mit számít a hengerszám? De most komolyan. Ki a szart érdekel, hogy hány köcsögben mozognak dugattyúk ott elöl, ha az autó úgy megy, annyit fogyaszt, ahogy és amennyit a felhasználó elvár?
    Most komolyan, mi a faszom ez a hengerfetisizmus?

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Igen ez egy olyan trend amit mi készen kapunk, jellemzően külföldi és használt kategória és azt hozzuk ami kint van, bár nem hiszem, hogy nagyon más lenne a helyzet ha magyarok rendelnék szalonból ilyen mennyiségben a BMW-ket:D
    Az enyém e39m5, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy csak a motor és a váltója került az enyémbe:)

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Ha megnézed az eladásokat, az is inkább 20dvel veszi a BMWjét aki ráteszi az öt-hatmilliós felárat az extrákra. Legalábbis én ezt látom a környezetemben.

    Amúgy gratula a V8hoz, szép darab lehet. Melyik széria?

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Nem hétköznapi az biztos, de nekem ettől még van:D Túlfeszítettnek sem nevezném, pont ellenkezőleg, a fenntartása pedig szerintem közel azonos. Főleg ha teljesítményben egy hasonlót de kevesebb hengerszámú és töltött motort nézek, ezesetben még alacsonyabbak is a költségeim. Mondjuk újonnan tényleg esélytelen egy ilyen, de nem azért mert olyan drága az előállítása, hanem mert jócskán fel extrázott és nagy autókban találni ilyet, ami nem olcsó, meg úgy általában a BMW sem.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    “Van” BMW V8cal persze, csak az egy olyan kategória amit te vagy én nem fogunk megvenni. Fennrtatási költségek, bonyolultság, túlfeszített konstrukciók, nem sok jut el a használt piacra, újonnan se le sok Európában.

    Ami számunkra releváns a 150LE-180LE körüli díezelek és benzinesek, ezek azok amik könnyen fenntarthatók, jó eséllyel ilyet fogsz ki te is majd használtan és újonnan is ezt fogod keresni.

    És ha ezeket háromhengeresítik akkor ott a vevők nagy tételben szívnak.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Mondjuk ebből jól látszik mennyire követem a Volvót, meg pláne az új tipusokat. Nem is gondoltam volna, hogy nem lehet, BMW viszont van, szóval a tökönszúrást továbbra is vitatom:D

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Még egyszer, NEM TUDSZ megvenni Volvót 8hengerrel. Sőt egyelőre Európában hathengerrel se nagyon.

    Itt az a baj hogy a volvo pont kiemelkedő volt azzal hogy egy nagyon dögös öthengerest adott a kétliteresek között. Kár érte.

    Ez nem olyan hogy beletesznek egy 1.6d-t és ha nem kell akkor vegyed a nagyobbat, hanem lecserélik a kevseebb hengerszámúra. Amíg csak a köbci csökkent addig nem zavart. De a hengerszám csökkentés az nem új motort jelent hanem a meglévő felváltását.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Teljesen mindegy, a név rajta van azon is, meg a 3 hengeres szarokon is. Arra próbálok rámutatni, hogy mindenkit az érdekel amit venni akar. Én leszarom, hogy van 3 hengeres modell a márkánál amit 6-8-akárhány hengerrel akarok megvenni, és fordítva ugyanez. Tehát nincs szó “tökönszúrásról” de mindegy nem írom körbe Neked jobban 😀

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Kb annyi köze van a Volvónak ehhez a V8hoz mint a Renualt-nak a Red BulL F1 autójához. De írhattam volna a hátsókerekes DTMes audi A5-öt is.

    Utcára a volvo a sorhatost fejlesztette tovább Polestar T6 elég rendesen mozog, és utcai modell utcai engedéllyel.

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    Anno az 1-es sorozatra is ezt mondta mindenki, túl kicsi nem prémium árban sem… mégis viszik. A Volvo meg most dobott ki egy ötezres v8-at 650 pacival, szóval azért több irányban mozognak és senki nincs belekényszerítve a “hengerszegény” választékba. Szerencsére… 🙂

  • 2017.10.29. at 11:53
    Permalink

    “2,1 literes turbódízelt, ami a paletta 70 százalékát mozgatja kisebb négyhengeresre cserélik.”

    Igen itt a lényeg. A 2.2es nagyon necces. Méretben legyen downsizing de hengerszámban hülyeség, főleg a prémiumoknál. A BMW és a volvo tökön szúrja magát a hengerszámcsökkentéssel…

Vélemény, hozzászólás?