Budapesten kötött ki a guruló jacht

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban letaglózó a 6 méter hosszú kabrió, a Mercedes vezető dizájnere személyesen mutatta be Budapesten.


Különleges műalkotásoknak adott otthont múlt hét végén a budapesti Iparművészeti Múzeum. A Mercedes-Benz lakta be a nagy kiállítótermet és a Mercedes Fashion Week megnyitójának keretén belül több világszínvonalú alkotást is bemutattak. A megnyitó sztárja maga Gorden Wagener volt, a Mercedes-Benz dizájnrészlegének igazgatója, korábban már jártunk nála Sindelfingenben. Akkor a Mercedes-Maybach 6 tanulmányautót is megmutatta, most pedig a guruló jachtként elhíresült Cabriolet tanulmányautót is elhozta nekünk Budapestre.
A Maybach 6 Cabriolet már jóval autószerűbb, mint a bordó kupé, de legalább annyira letaglózó a hatméteres kabriót élőben látni. Olyan, mint egy kész autó, ennek már van beltere, nem is akármilyen, valamint hajtáslánca is, legalábbis elviekben. Ugyan a gyári videóban gurulni is látjuk, egyelőre ez csak tanulmány, de az SLS AMG-ből átültetett 750 lóerős teljesen elektromos hajtáslánc tökéletesen passzolna hozzá, a 4 másodperces 100-as sprint pedig szinte nem is fontos, ezzel az autóval lágyan andalogni lenne jó. A részletek csodásak, a kidolgozás nem kevésbé, ám ebben a formában még ne nagyon várjuk. A részletekre kell figyelni, hiszen azok megjelenhetnek a következő Mercedeseken, mint például az egyetlen vonással húzott enyhén hajló övvonal és a vékony fényszórók.
Hirdetés

Hogy miért jött Budapestre Wagener? A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem idén már 15 éve ápol szoros kapcsolatot a Mercedes-Benzzel. A diákok minden évben a márka egyik új modelljét álmodják újra, az idei feladat az Unimog jövőbeli leszármazottjának megálmodása és méretarányos megépítése volt, és múlt hét pénteken a diákok Wagenerrel személyesen értékelhették ki munkájukat. A MOME és a Mercedes összefonódása az idén 80. évét betöltő Stefan Lengyelhez köthető, a magyar származású formatervező mérnök maga is bepattant a pompás kabrióba néhány fotó erejéig. A Mercedes Fashion Week keretein belül neves divattervezők munkáját tekintheti meg a közönség, ám a Maybach 6 Cabriolet csupán kis ideig volt látható az Iparművészeti Múzeumban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    Szakmailag semmi közöm a marketinghez (vagy akár az autókhoz), és anyagilag semmi közöm a látogatottsághoz. Semmi hasznom belőle és semmi előnyöm. ha mégis találsz valami jó kiaknázást írdd meg mert kiváncsi vagyok rá (bár megint hansúlyozom nem azért csinálom hogy ebből pénzem legyen).

    A bejövő látogatottság 90% amúgy is az indexről jön (ha kiemelik), a maradék a google találatok és az összes autós fórum kommentek együtt (kb fele-fele). Az indexnél annyi a trükkjük, hogyha saját kereskedelmi hasznosítást akarsz akkor ők nem emelnek ki (ezért ment el pl a Filmdroid), és személy szerint semmi közöm az indexhez, semmilyen kapcsolatom nincs velük, sosem láttam még senkit tőlük, és remélem kb annyira tudják a kilétem, mint te. Szóval ne olyanra gondolj, mint az Autósámán aki gerillamarketinggel felépített egy saját brandet.

    A cél az hogy egy olyan szeletét mutassam be az autós életnek, ami itthon nem annyira jellemző (pl oldtimer-kiállítások, de ha megnézed az autók sem magyar tesztautók), az alább említett kommentelés háttér mellett. Különben simán kezdhettem volna egy külföldi bloghoston is (pl Motor-talk vagy drivetribe, vagy akár saját host a bloggeren).

    Itt egy sor ember osztja ilyen vagy olyan alapon az észt, személy szerint sokkal megalapozottabbnak vélem, ha mondjuk ott áll lenyomozhatóan hogy ilyen vagy olyan autókat kipróbltam, beleültem megtapiztam megnéztem…

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    Nem a látogatottságra gondoltam (Ezt nagyon profin csinálod, gyakorlatilag 0 anyagi ráfordításból AN-től a TC-ig az összes autós portál fórumán reklámozod az oldalad, aki rendszeresen olvassa ezeket az már biztos találkozott vele, kattintott már rá legalább egyszer. Ha tippelnek kéne a “civil” munkád a marketing-kereskedelem területhez áll közel)
    Amúgy nem nyomja semmi a lelkem csak szerény pedagógiai-pszichológiai ismereteim okán tűnt fel valami egyes írásaid nyomán, de tényleg nem fontos….távol álljon tőlem bármilyen személyeskedés látszata is!

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    A “költői kérdés”-t nem kell megválaszolni, de mindegy… (az eddigi írásaidból, hozzászólásaidból szerintem rájöttem hogy miért is “érted félre” néha a dolgokat, szóval ezért nem is akarlak piszkálni, egyrészt nem lenne etikus dolog, meg végül is közöm sincs hozzá….)

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    Szándékaim szerint ez épp fordítva működik. A Cél az, hogy a kommenteket soványítsam, de ha valaki kételkedik, ott a “háttéranyag”.

    Itt (ahogy a Koenigsegges cikknél) is arról szólt a linkelés, hogy megmutassam, személyes a tapasztalat, nem csak az internetről tájékozódtam.

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    Igen ez az. De van egy kupé tesója is, ami kint volt Párizsban: [url]http://autossagok.blog.hu/2016/10/04/parizsi_autoszalon_tanacsok_i_resz#gallery-1475534284_1[/url]

  • 2017.10.27. at 14:08
    Permalink

    Ez a kupé valami meseszép, és élőben valóban lenyűgöző pazarlóan hatalmas külméretei miatt.

    Nem tudnám megmondani hogy ez a szebb vagy a piros kupé amit Párizsba is elhoztak, jó lenne ha készítenének valami szériamodellt, egy ilyen sokkal inkább belépést nyerne oda ahova a Maybach-t szánták, mint a korábbi limójuk…

Vélemény, hozzászólás?