Az Opelnél is bűzlik valami?

A német média most épp az Opel dízelbotrányát feszegeti

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német sajtóértesülések szerint az Opeltől sem áll távol a motorok károsanyag-kibocsátási értékeinek manipulálása. A gyártó cáfol.


A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit - számolt be az MTI. A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai "eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel" vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezéseinek működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki. Ilyet nem csak a Volkswagen, a Fiat esetén is hallhattunk már.
Hirdetés
A hatóság sem vette észre?
Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel korábbi állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami "egyetlen járműnél sem" állapította meg tiltott eszközök használatát.
A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint "a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó".
Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    “edményére is, ami “egyetlen járműnél sem” állapította meg tiltott eszközök használatát.”

    Mert nem tiltott eszkoz, szabalyhoz kellene kotni, hogy mikor kapcsolhat le, es mikor nem, minden gyarto hasznalja, a katalizator(ok) vedelmeben szukseg is van ra.

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    Tokeletesem felesleges idekeverni a thermal window funkciot. Minden gyarto hasznalja, a Merci is “lebukott” csak ez egy teljesen legalis kiskapu, a baj azzal van, hogy nincs szabalyozva a homerseklet, hogy mikor szabad lekapcsolnia es mikor nem.
    Ugyhogy, nem, ez nem olyan csalas mint a VW eseteben, nem is ertem miert kell ezt irni.

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    Az nem számít senkinek. Az a lényeg, hogy 4-5 litert egyen a traktor, és közben te légy a belső sávok királya.

    Az, hogy tödőrákos lesz az ember az meg kit érdekel.

    Éljenek a traktorok… ismét.

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    Maga a szabvány vicc valóban. Inkább a valós értékek átlagát kellene venni valamilyen formában, az sokkal életszerűbb lenne. Ennek módját az erre szakosodott mérnökökre bíznám.

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    “Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy [b]semmiféle szoftvert[/b] nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.”

    Nemcsak szoftverrel lehet elérni. Tehát ő is csalt?

    Amúgy nagyon bosszantó, hogy a [b]lényeget [/b]– azaz a levegőbe mennyi halált is okozó méreganyag kerül – senki nem nézi, mert az nem számít csak a törvénynek elég megfelelni.

    Agyatlanság.

Vélemény, hozzászólás?