Volkswagen Golf GTD R: 240 lóerővel és 500 Newtonméterrel jöhet

A Passat után a Golf is megkaphatja a Volkswagen négyhengeres csúcsdízelét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már-már hagyomány a Volkswagennél az újabbnál újabb csúcsverziók pedzegetése, most épp a Golf GTD R kiadásáról pletykálnak.

A Golf GTD évtizedek óta fogalom, az aktuális 184 lóerős variáns 4,2 literes kombinált fogyasztásával minden idők legerősebbje és legtakarékosabbja. Most úgy hírlik, hogy nem még inkább aszkéta, hanem izmosabb, ikerturbós változaton gondolkoznak a gyáriak. Gyakorlatilag a Passat B8 csúcsdízelét (240 LE, 500 Nm) kapná meg a Golf GTD, meg a nevéhez egy R betűt. Mivel a dupla turbós BiTDI a Passatot is 6,1 másodperc alatt 100 km/órára mozdítja, a Golf GTD R akár 6 másodperc alatti 100 km/órára gyorsításra is képes lehetne.
Hirdetés

Fogyasztása - legalábbis a ciklus szerinti - talán 5 l/100 km alá szorítható lenne. Noha a Passat esetén ehhez a motorhoz alapáron jár a 6 sebességes DSG váltó, valamint a Haldex kuplungos összkerékhajtás is, a Golf esetén nem biztos, hogy szintén bázisként meglennének. Hogy a DSG opciós lesz, az biztos, az 4Motion hajtáslánc viszont már kérdéses. Valójában a Golf GTD R megvalósulása is kétséges, de az azért jól látható, hogy a Volkswagen elég tudatosan izmosítja palettáját, így programjában abszolút lenne a helye a kompaktosztály legerősebb dízelének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?