Az erős elektromos autó nem kihívás

A Porsche nem elektromos szupersportautót fejleszt, hanem valami egészen mást

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagy sebességet, 3 másodperces 0-100-as gyorsulást elérni ma már nem igazán kihívás az elektromos autóknak, és a technika még engedne többet is. Az igazi fejtörést a könnyű és agilis elektromos kocsi létrehozása jelenti.

Sok gyártó az egyre gyorsabb szuper-sportautók gyártásán dolgozik, ami nagy figyelemre tart számot, de az igazi mérnöki kihívást nem ez jelenti. A Porsche sem áll be a lóerők hajszolóinak sorába, hanem egészen más irányt választ.
„A szuper-sportautók nem csak nehezek, de a hatékony aerodinamikai megoldások miatt nagyon hasonlóan is néznek ki. Az elektromos hajtásláncoknak köszönhetően a nagy teljesítmény elérése sem okoz gondot”, mondta Michael Mauer, a Porsche vezető tervezője. Szerinte nem is volna különösebben nehéz egy 2000 lóerős elektromos sportautót kifejleszteniük, mint a Pininfarina Battista vagy a Lotus Evija.
Hirdetés

Az akkumulátorok még túl nehezek, így nem lehet olyan kicsi, fürge és könnyű, de nagy hatótávú autót kialakítani, mint a Mazda MX-5 vagy néhány Porsche modell. Hiába a kis önsúly, ha nem lehet 200km-t sem megtenni a kocsival, viszont a nagy teljesítményhez és hatótávhoz még nagy akkumulátor kell. Ez az igazi kihívás és ezt kell megoldani, hogy az elektromos autózás még szélesebb körben elterjedjen.
A Mini Cooper SE a maga 32,5 kWh-s akkumulátorával várhatóan nagyjából 200 km megtételére képes, ami egy kisautónak városi használatra elég, de egy Porsche modell számára még kevés. Az Audi E-Tron 350 km hatótávra képes egy 95 kWh-s akkucsomaggal, ami önmagában 680kg-ot nyom, egy Porsche 718 Boxster önsúlyának a felét.
A technika gyors ütemben fejlődik, így előbb vagy utóbb biztosan láthatunk elektromos Porsche roadstert is az utakon, de a hírek szerint a következő teljesen elektromos modell inkább egy Macan méretű SUV lehet. A mérnökök folyamatosan javítják az elektromos motorok hatékonyságát, az akkumulátorok kapacitását, aminek remek katalizátor a Formula1-es hibrid rendszerek és a FormulaE elektromos hajtásláncainak fejlesztése. Várhatóan megjelenik egy új plug-in hibrid rendszer is a németek kínálatában, amit eredetileg a Forma1-es programhoz készítettek, de a bevetésig sosem jutott el.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?