1500 lóerővel hódít a legújabb Koenigsegg

A svédek válasza a Chironra - jön a Koenigsegg Regera

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különleges hibrid hajtással érkezik a svédek új szuperautója, a Koenigsegg Regera, ami méltó ellenfele lehet a most felkapott Bugatti Chironnak.


Svédország egy kisforgalmú repterének eldugott szegletében, egy sötétzöld hangárban fejlesztik és építik azokat a vadállatokat, amiket csak egyszerűen Koenigseggnek hívunk. Most legújabb modelljükkel, a Regerával pózoltak Genfben. Ha valahova, akkor ide megéri elvinni autóikat, hiszen Svájcban, főleg Genf környékén sok fut belőlük. Az új modell állítólag egy intenzív fejlesztési, tesztelési és homologizációs időszakon van túl, a beltérben pedig a kagylóülések mellett vezeték nélküli okostelefon töltő és Apple CarPlay kompatibilis infotainment rendszer is lesz.
A Regerában egy 5,0 literes biturbó V8-as fog duruzsolni, amit 3 elektromos motor és egy úgynevezett Direct Drive fog támogatni, amivel állítólag már nem lesz szükség hagyományos váltóra. A Koenigsegg elmondása szerint egy kuplung-csúszást kezelő mechanizmust telepítenének, ami nyomatékká alakítja a kuplung által generált energiát, közepes és nagy sebességnél, nagy gyorsításnál. Ezzel extra fordulatot és erőt szerez a motor, ráadásul a hagyományos váltók hangulatát ígéri, legalábbis hangzásban mindenképp. Az összesített teljesítménye így kegyetlen 1500 lóerő és 2000 Nm nyomaték.
Hirdetés

Ezzel legnagyobb ellenfele a Bugatti új modellje, a Chiron lehet. Hogy melyikből lesz kultuszautó, azt a jövő megmondja. Annyi biztos, hogy a Chironnak már kijárt útja lesz, köszönhetően a Veyronnak, ami talán minden gyermek álomautója manapság. Gyorsulási adataik is közeliek egymáshoz - a Regerának 2,8 másodpercbe, míg a Chironnak csupán 2,5 másodpercbe telik 0-100-as futás. A további adatokban már a svéd szörny győzedelmeskedik, hisz a 0-ról 200-ra 6,6 másodperc alatt, míg 300-ra egészen elképesztő 20 másodperc alatt elrepít. Az ár megismerésére még várnunk kell, azonban már több megrendelés is érkezett a Regerára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    NE!!! állítsuk már be úgy, hogy a Koengsiegg utánuk jár!!!! Soha nem voltak egy szinten, mert a Koenigsegg sookal komolyabb műszaki tartalommal bír. Motor, váltó, súly, kidolgozás, karbon kerekek. Amikor a Veyronok 1.9 tonnásak voltak Koenigsegg 1400-1500 kiló volt. Az utolsó modelljük Agera RS 1295 kg (száraz súly). Mennyi lehet az új Bugatti. 1600-1700???
    Egy szó mint száz az Agera vagy a ONE:1 esetleg a Regara minden szempontból komolyabb technika. Természetsen nem arról van szó, hogy a Bugatti rossz, hanem csak annyi, hogy nem egy liga.

    https://www.youtube.com/watch?v=yejlC91e2rs
    https://www.youtube.com/watch?v=-DH5j4PYp-o
    egy 918 Spyder
    https://www.youtube.com/watch?v=jkC_ZZueQ6c
    … és akkor pont is van a mondat végén

    Amúgy a Regera 2.1 millió USD lesz.

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    Bőven elég az, ha csak beéri(egyébként honnan tudod, hogy nem előzte meg?) – a potenciális Chiron-vevőket ugyanis el tudja bizonytalanítani, és maga mellé tudja állítani a Regera. És ha így gondolkodunk, ugyanahhoz az unásig ismételt közhelyhez jutunk megint – mi az autógyártás? Szimplán üzlet. Akkor sikeres a termék, ha megtalálja a vevőkörét.

    Amúgy a Veyron, Chiron orrán ugyan ott van a Bugatti-embléma, de kb. semmi köze nincs az EB 110-eshez vagy a Type 57 Atlantichoz, csak a mega-giga-autó szerepét töltik be a VW-birodalmon belül. Szerintem ebben az esetben a Bugattinál kb. csak marginális szerepe van a nagy hagyományoknak – pl. ilyen a Ford Vignale esete, vagy a már kínai tulajdonban feltámasztott Borgward.

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    Persze, nem roszez, de megint csak beérte, nem megelőzte. Előte kellene járnia (amit próbál, de nem sikerült még). Érted, mint a divat követése vagy diktálása…
    Készül az új sebességrekorder autó is, 1.500 km/h körül akarnak vele menni. Annak is van annyi értelme, mint ezeknek…

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    8 henger vs 16 henger.
    Szégyen hogy nem verte le a palánkról a Koenigsegget. Nem a Regerának.
    Bugatti dolgozzon még kicsit a járgányán.
    100-ig gyorsul csak jobban a Bugatti, 200-ig meg 300-ig a Koenigsegg.

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    szép és jól hangzik ez az 1500/2000 . csak azt azért ne felejtsük el, h az elektronok gyorsan kifogynak kemény használat után, márpedig egy ilyen autót nem teszkóba leguruláshoz vesznek (a gyűjtőkön kívűl) ….úgyhogy, szerintem a chironnak teljesítményben nem igazán ellenfele, ellenben előremutatóbb a technológia viszont gyerekcipőben jár, így nem túl jó hatásfokú.
    ha 5 perc alatt fel lehetne tölteni, akkor már jó lenne.

  • 2017.10.28. at 07:30
    Permalink

    Ez kegyetlen jól néz ki, főleg hátulról. Igaz, hogy a Bugatti mellett szólnak a nagy hagyományok, viszont ez a profi svéd úriember megmutatta, hogy pikk-pakk be lehet érni a tekintélyesebb márkákat. A sebesség megszállottai biztos ismerik már a cég nevét. A Need For Speed c. filmben, és a Fast & Furious 5-ben is szerepelt Koenigsegg.

Vélemény, hozzászólás?