Magasságos egek! Kétszeres erővel jöhet az új DeLorean
A Vissza a jövőbe filmek sztárját újra gyártani fogják
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén talán nem is lehet annál jobb hÃr, minthogy feltámasztják a régen csÅ‘dbe ment, mára óriási kultusszal övezett DeLorean márkát. Most néhány fontos részlet is kiderült az új autóról.
Új motorral tervezik gyártani a kocsikat, az eredeti Peugeot-Renault-Volvo származású V6-os 130 lóereje nem valami sok, igazából nem is volt vele valami sportos a DeLorean. Az új motor nagyjából kétszer olyan erÅ‘s lesz, állÃtólag még két verzió közül válogatnak, a tesztelések után pedig kiderül, melyik nyert. Több találgatás szerint akár a Ford (Mustangban is kapható) 2.3-as EcoBoost motorja is esélyes lehet, de várjuk ki a végét, hátha megmaradnak a hat hengernél, mégis csak az lenne az igazi.
A korrózió elleni védelem érdekében kicsit változtatnak a gyártástechnológián. Az eredeti kocsik acél vázszerkezetét műanyag alapú festékkel vonták be, de az idÅ‘ múlásával ez a bevonat egyre törékenyebb lett, a réseken beszivárgó vÃz pedig rozsdásodáshoz vezetett. Az új kocsik vázára porszórással viszik majd fel a festéket, amit egy kemencében ráégetnek a vázra, Ãgy sokkal tartósabb lesz. Ezek mellett nagyobb felnik - 17 vagy 18 colosak - és nagyobb fékek lesznek a kocsi alatt. Kicsit modernizálják, de egyelÅ‘re úgy tűnik, nem fognak túlzásba esni. A gyártó legutóbbi információi szerint az új DeLorean gyártása még idén megkezdÅ‘dik, és az eredeti kocsi újkori árának közel kétszereséért, nagyjából 28 millió forintnak megfelelÅ‘ dollárért árulják majd.
Nekem ebbÅ‘l a kategóriából a csúcs pl egy Singer Porsche, Alfaholics GTA-R, Eagle E-type… Ezek mind-mind olyan apró, finom részletekkel lettek nemcsak restaurálva, de felújÃtva is, amik a modern kor követelményeit is teljesÃtik, ugyanakkor az autók gyári lelke is megtalálható bennük 🙂
Az idei Oldtimer Premieren volt pl egy Peugeot 203 pickup. Gyönyörű volt, ahogy látszott rajta az idÅ‘, itt egy kis karc, ott egy apró hiba, illetve az is, hogy egy igen tisztességesen karbantartott, felújÃtott autó. Csodálatos volt, egy kész idÅ‘utazás. Nem csillogott úgy mint sok másik autó, de egyszerűen beszélt az emberhez, látszottak rajta az eltelt évek. Számomra az egyik legszebb autó volt a parkolóban, pedig rengeteg sok szépség volt még.
Rengeteget változott a veteránozás az elmúlt 10 évben. Szépen csendben olyan háttéripar nÅ‘tte ki magát, hogy gyakorlatilag mindent meg tudnak csinálni csak az ember bÃrja anyagilag. A keresett márkákra gyakorlatilag bármit legyártanak ha esetleg nincs hozzá valami. És mivel egyre keresettebbek ezek a régi autók, a jó állapotúak már rég gyűjtÅ‘knél csücsülnek Ãgy egyre reménytelenebbnek tűnÅ‘ darabokat támasztanak fel iszonyatosan sok munkával. Pont ezért kezd kicsit változni a szemlélet is az utóbbi években, és a gyakorlatilag a gyári állapotnál is sokkal jobb minÅ‘ségben felújÃtott, úgymond túlrestaurált daraboknál kezdenek többet érni a megÅ‘rzött esetlegesen kicsit még akár viseltes ( egy frissen felújÃtott autóhoz képest mindenképp) történelmi darabok kis patinával. Láttam olyan gyári restaurálást, ahol az autó külsejét teljes egészében megÅ‘rizték, konzerválták és csak a mechanika volt felújÃtva. Nagyon szép volt. Látszott a történelme, de mégis egy kifogástalanul üzemelÅ‘ szép megjelenésű autó volt. Én is ezeket tartom a legtöbbre.
Én inkább arra gondoltam, hogy a 60-as évek autói általában már mind életveszélyesre porladtak volna, ha nem “hibernálják” Å‘ket idÅ‘közben (idÅ‘ben elkövetett) utólagos alvázkezeléssel.
Az oldtimer kiállÃtások leglátványosabb része a sok csili vili szuperautó, de gyakran állÃtanak ki félkész darabokat, és van olyan hogy kifejezetten azzal a céllal teszik ki a félkézs autót, hogy szemléltessék, mennyi munka van velük.
És itt nem 30-as évek autóiról van szó, Egy pagoda Merci vagy egy ős 911 is simán szétrozsdásodhat ha nem gondozzák folyamatosan.
Ha közelről megnéz az ember egy-egy Gullwinget azért a smink alatt láthat furcsaságokat. Nyilván a stuttgarti gyári múzem restaurátorai vagy a HK engineering esetében közel újszerű autót kaphat az ember, de az megint egy más liga.
Van egy nagyon jó hazai Delorean blog ([url]http://delorean.blog.hu/[/url]), épp a világtalálkozóra vonulnak, nagyon szórakoztató tud lenni…
Amúgy inkább ne remake-eljék, vegyék a fáradtságot valami új ötlethez.
Mindenképp el kéne készÃteni egy új Vissza a jövÅ‘be-epizódot. Ha új Star Wars-filmmel ki tudtak jönni, akkor ez sem okozhatna nehézséget. Nyilván új szereplÅ‘gárdával(sok fiatal tehetség van mostanában), DeLorean-nel, ahogy illik – és szerintem Michael J. Fox, ill. Christopher Lloyd is benne lenne, hogy legalább egy cameóval megörvendeztessék a rajongókat. A remake-ek világában, ahol a Godzilla, a Robotzsaru vagy épp a Jurassic World is nemrég jött ki, ez szinte kötelezÅ‘ lépés lenne. Remélem, összehozzák egyszer.
60-as évek olasz autói gyönyörűek. És koruk legjobbjai között voltak műszakilag is.
Ez a szépsége a dolognak. 🙂 60-as évek autóit tényleg némi kompromisszum mellett lehet használni jelenleg, de a 70-es évekből már nagyon sok van amit bárki elvezet már, semmi extra tudást nem igényel a használata.
Hogy Å‘szinte legyek ezeket az autókat azért inkább tisztelettel csodálom, mint szÃvesen birtokolnám.
A 60-as évek autói maguktól már aligha lennének életképesek, kegyetlen munka és pénz lehet Å‘ket talpra állÃtani és talon tartani, legyen az Renault, Mercedes vagy Porsche.
A nagy történelmi márkánál (Persche Jag, Merc) legalább megvan az a jó szokásuk, hogy adnak gyári támogatást a classic modellekhez.
Egyébként ebből a korból az összes ilyen autó csodálatos. Lanciaból pl ott van a Fulvia, vagy a különféle Fiat modellek mint a 124 spider, vagy az Alfa Giuliak, Giuliettak. Én egy hangárt meg tudnék tölteni ebből a korból ilyen és hasonló autókkal.
Elég komoly történelme van ennek a modellnek is legalább olyan komoly mint a Stratosnak. Többszörös rally gyÅ‘ztes konstrukció. Igazából talán pont a Stratos volt az ami le tudta gyÅ‘zni hosszú évek után. Egy valódi GR4-es kivitel legalább akkora ritkaság mint egy Stratos. Viszont azt is tudni kell, hogy ez még egy széria autóként kezdte a pályafutását, a Stratost pedig kifejezetten rallyra tervezték, talán ezért élesebb a kontraszt a Stratost nézve. Én nem csodálkozom, hogy ilyen drágák, új autóval meg szerintem nincs értelme összehasonlÃtani. Én szerintem pont a történelme miatt választanám az Alpine-t, hiszen új 911-es bárki vehet még, abból annyit gyártanak még amennyit megfizetnek.
Nem kételkedem benne hogy el lehet vele indulni versenyen, mindössze arra gondoltam, hogy ennyi pénzért már egy komoly vadiúj 911est kap az ember…
Persze hogy történelmi darab, persze hogy ritkaság, és bizonyára páratlan élmény.
De speciel én ennyi pénzt biztos nem erre költenék.
A Stratos mondjuk valódi riktaság, korának csúcstechnikája és bajnoka.
A másik hogy objektÃven is gyönyörű amit egy félmeztelen Group B Deltáról nem mondhatnék el.
Nagyon szép autó a Stratos is. 400ezer basszus felfogni is sok nekünk. Visszatérve az Alpine-hoz a sárvédÅ‘ szélesÃtésbÅ‘l gondolom, illetve a csövekbÅ‘l, hogy nem az 1100-as verzió van a képen. 🙂 Azt a szélesÃtést általában csak az 1600-as vagy az annál nagyobb verziókra szokták feltenni, tipikusan a GR4-es kit része. És még az eleje is ki van cserélve, a lámpák kiszedve pályaversenyzésre átalakÃtva. Kis kedvcsináló mire képes: http://www.dailymotion.com/video/x5oi8p_course-de-cote-felenne-2008-etienne_auto
Én is elgondolkoztam ezen, de profi versenyzőnek valahogy nem hatott a lakókocsij alapján, az autó is inkább hobbiautó, akkor is ha veterán versenyautókkal nagyot lehet menni.
Ezek az árak viszont nagyon durvák.Ott voltam amikor az egyik ürge épp tárgyalta a Stratosának az eladását.
400.000 EUR körül adják-veszik Å‘ket…
[url]http://autossagok.blog.hu/2015/01/25/rodebeek[/url]
És ha már felhoztad a korai 4 hengeres A310-est az sem volt sokkal gyengébb mint a későbbi V6-os. 100-130 ló körül voltak az alap változatok, de a 807G-vel 160-180 lóerőt is elérték. És volt belőle igaz nem szériában hanem csak egy pár darab gyári 200-220 lóerős kivitel is 16 szeleppel.
Maradjunk annyiban, hogy a Delorean már a maga korában sem számÃtott jónak, ahogy ezt az akkori tesztekben is leÃrták. Inkább érdekesség és kuriózum fÅ‘leg a film óta mint jó autó. Persze nekem is nagyon tetszik a formája és az egyedisége és ha tehetném vennék is egyet belÅ‘le. De nem újat Ford ecoboost motorral meg pimpelve az biztos.
Még csak annyit, hogy ebben a kategóriában kilókon szokott menni a pöcsölés, hogy hol tudnak még faragni egy picit az autó súlyából, itt meg még a te szorgalmas internetes keresésed eredményeként felhozott szám alapján is tetemes eltérés van.
Megnéztem a képet. Hát ez nem biztos, hogy nyaralni ment…. 🙂 Ez egy GR4-es A110-es kÅ‘kemény versenyautó. Valahol a 130-150ezer euró környékérÅ‘l. Baromi kicsi autó, ezzel nem jó dolog séta kocsikázni vagy kirándulni. Az embernek úgy kell behajtogatni magát bele, és kb fekszik benne a padlón.
Az Alpine feltámadásában valahogy jobban hiszek mint ebben. Mindkét márkáról idÅ‘rÅ‘l idÅ‘re felreppen a hÃr, hogy visszahozzák. A Delorean-rÅ‘l is kb évente egyszer. Mondjuk ha jól emlékszem valami bÅ‘dületes mennyiségű félkész autó és alkatrész maradt meg belÅ‘le, szóval össze tudnának rakni még párat belÅ‘le. De szerintem továbbra is a régi darabok lesznek azok amik.
Nem vagyok wiki huszár de látom te igen. EmlékezetbÅ‘l Ãrtam. De a lényeg, hogy belém tudtál kötni, ügyes vagy.
Én azon lepÅ‘dtem meg hogy az Alpine-nak mekkora kultusza van Nyugat-Európában. KiállÃtásokon rendszeresen látok újszerűre restaurált darabokat. Vicces látni hogy a nyaralók között egy lakókocsi robogó helyett egy Alpine-t húz maga után.
[url]http://autossagok.blog.hu/2016/05/20/robogo_helyett_alpine[/url]
Jól teszi a Renault hogy épÃt az Alpine kultuszra, több értelme van mint egy abszolút nem dögös Megane-t tuningolni…
Kis érdekesség, hogy az Alpine A310 ugyanabból az idÅ‘bÅ‘l, ami gyakorlatilag ennek az autónak is a műszaki alapját képezi (úgy tudom volt is nekik belÅ‘le pár amit felhasználtak a tÃpus kifejlesztéséhez, és az Ãreknél nyúzták Å‘ket) közel 400 kilóval könnyebb. És az sem volt egy eszeveszett sportautó alap változatban már akkor.
Az a baj ezzel az autóval mint sportkocsi, hogy baromi nehéz ahhoz képest hogy mekkora. Egy ólommadár. Korábban is próbáltak már sokan erÅ‘sÃteni rajta ami nem is olyan lehetetlen mert a PRV-bÅ‘l pl az Alpine A610-esben volt turbos változat több mint dupla teljesÃtménnyel, de ez sem segÃtett sokat rajta. Kultikus autó lett a film miatt, de mint használati tárgy nem a legjobb. Nem hiába ment csÅ‘dbe, persze ehhez lehet kellett John Delorean drogügylete is. Szerintem ezeket az autókat úgy kellene hagyni ahogy gyárilag kijöttek a 80-as években, úgy kerek a történet.
Valaki lecaspott a markanevre, es megprobalja feleleszteni a dinoszauruszt.
Akar meg sikerulhet is!