Dízelbotrány: a VW mellett további márkák is a vádlottak padján

A Volkswagen-konszernen túl a Mercedes, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi is érintett

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan az várható volt, a Volkswagen-konszern modelljei után újabbnál újabb márkák autóiról is kiderült, hogy a valóságban nem a katalógusérték szerinti emissziót hozzák.


Miután a Volkswagen csaknem 11 millió autóját kénytelen visszahívni abból kifolyólag, hogy az EA 189-es dízelek csak szoftveres trükkel teljesítették az emissziós határértékeket, újabbnál újabb márkákról derül ki, hogy valós körülmények között azok is az elvárt értékek sokszorosát pufogják ki. Számít, hogy ehhez alkalmaztak-e szoftveres, a mérést felismerve a vezérlést módosító programot vagy az alapprogrammal oldották meg, hogy a próbapadi emisszió megfelelő legyen?
Hirdetés

Aligha, a lényeg inkább az, hogy mit jut a levegőbe az autókból. Márpedig a Guardian cikkében említett Emissions Analytics valós körülmények közötti mérései szerint a Volkswagen-konszernes autókon túl korábban már hírbe hozott Renault, Nissan, Hyundai, Citroën, Fiat és Jeep, valamint Volvo modellek mellé már a Mercedes-Benz, a Honda, a Mazda és a Mitsubishi dízelei is felírhatók a NOx emisszióból a valóságban a katalógusérték sokszorosát hozók listájára. Ezen márkánál egyelőre senki sem beszél retorzióról, képviselőik meg is jegyezték, hogy autóik az előírásoknak megfelelnek. Így hát az előírások, a tesztek változtatása várható - ahogyan arról már írtunk is a héten.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Az egyikük amúgy azt is megemlítette, hogy lám-lám, a VW az egyetlen, ahol ezt a csalást szoftveresen meg tudták oldani, tehát műszakilag, mérnökileg abszolút csúcstechnológiát képvisel a cég. :-DDD”

    Közgazdászként annyit ért a témához mint te. Semmit.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    A “szót sem érdemel” résznél nyilván magadra ismertél, és hárítasz…Mivel nincs “népautód”, ezért hiába adod elő a Dr. Urat, semmivel sem hangsúlyosabb a mondandód, mint itt bárkié.

    Ha Saabról lenne szó, azt mondanám, hogy oké – Saab-tulajként tisztában vagy a dolgokkal. De így?

    Ne fáradj a válasszal. Pig on the ice…

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Számomra ez sosem volt kérdés. Mindig is a saját véleményemet mondtam, nem azt, amit olvastam valahol. Neked is ezt ajánlom.

    A hozzászólásod másik része szót sem érdemel.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “…te, privát véleményt alkothatsz csak az ügyben.”

    Ahogy te is. És az attól nem lesz hangsúlyosabb, mert mániákus körítéssel adod elő. Tudom, nehéz lesz megemészteni, de legyél ezzel tisztában: kisember vagy. Kisember nagy hanggal. De mi is. A bolha köhögése meg nem lesz hatással az ügy végkimenetelére.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Nem vagyok ügyvéd, de tényleg ügyesen csinálnám, mondta már más is. Azt el kell fogadnod, hogy te, így ahogy írom, te, privát véleményt alkothatsz csak az ügyben. Általánosat nem, olyat pedig, ami itt bárkit is minősítene, végképp nem. Ítéletet sem mondhatsz, mert nincs ítélet pillanatnyilag.

    A többi firkálmányod teljesen értelmetlen, kár is lenne reagálnom rá. Szóra sem érdemesek.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ugyanezt a védőügyvéd-bullshitet nyomhatod majd a VW védelmében is a bíróságon. Marha jól tolod, de tényleg. Szónoklat a nagy semmiről. A kocsinepperek is ebből élnek.

    Te csak rabbitmouth-ozzál szorgalmasan, ez visz előre bennünket. Nézd meg a szótárban, hogy van németül, az még nem volt:)

    Az unatkozó playboyok jól megvannak itt, azt látom. “Money talks.” – ezt egy bölcs mondta, aki te sose leszel. Megvettétek ezt az oldalt is, ahogy a Vezess-t meg a TC-t is mások(vagy azt is te?). Jó fantázást meg kukoricázást(de az utóbbit ne másokkal tedd:) Ha nem lennél, téged ki kéne találni – maga vagy A FÓRUMOZÁS.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Köszönöm kérdésed, remekül elvagyok rajtad és még pár fóbiás alakon kívül mindenkivel.
    Nem tudom, hogy miből vontad le a “megmondom anyukámnak” következtetést, de nem is érdekel.
    Kijelentesz dolgokat, amiket nem tudsz bizonyítani s ezt az autókkal kapcsolatban pont olyan felelőtlenül teszed, mint emberek esetében.

    Tényleg jó műsor volt, azért beszélsz butaságot, mert nem láttad. Mondjuk ez téged nem szokott zavarni a véleményalkotásban.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ez már tényleg a “megmondalak anyukámnak” típusű beszélgetés kezd lenni. El tudsz te egyáltalán bárkivel pár percen át úgy beszélgetni, hogy az a valaki ne akarná rövid idő után leharapni a fejedet vagy te az övét? Összeférhetetlen alak. Már csak a klónjaid a haverjaid, amúgy senkid sincs. Sz*r ügy.:)

    Jó kis TV-műsor lehetett, ahol méltatták a bűnözői vénát. Elhiszem, hogy lekötött. Neked való volt. Tudtak amúgy újat mondani?:)

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Feltételezem, hogy nem szeretnéd magadat minősíteni a “bűnözői véna” kijelentéseddel. A többi kijelentésed is teljesen megalapozatlan, olyannyira, hogy szóra sem érdemesek.

    Elnézve a beszélgetést, kicsit ismerve a piacok működését nekem az volt a véleményem, hogy ők látják tisztábban az ügyet pl. hozzád képest.
    Üdv!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Az egyikük amúgy azt is megemlítette, hogy lám-lám, a VW az egyetlen, ahol ezt a csalást szoftveresen meg tudták oldani, tehát műszakilag, mérnökileg abszolút csúcstechnológiát képvisel a cég. :-DDD”

    És azt nem mondták, hogy lám-lám, a VW az egyetlen, ahol a bűnözői véna szériatartozék, és emellé a megbízhatatlan technika és a környezetszennyező működés csak hab a tortán?:):):)

    Most jön a kedvenced, mert jó lesz zárszó gyanánt. Idézlek: “:-DDD”.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Persze, hogy ez már egy médiahekk.

    Tegnap néztem egy műsort, jó nevű közgazdászok elmélkedtek arról, hogy most mi lesz? A konklúzió az volt, hogy a VW-re nézve már éves szinten sem lesz tragikus hatással, a usereket nem érdekli a füst, a befektetők pedig egyáltalán nem foglalkoznak a NOx mennyiséggel. Ők most vásárolnak részvényeket és szépen keresnek rajzuk, mert a VW egy nagyon jó papír.

    Az egyikük amúgy azt is megemlítette, hogy lám-lám, a VW az egyetlen, ahol ezt a csalást szoftveresen meg tudták oldani, tehát műszakilag, mérnökileg abszolút csúcstechnológiát képvisel a cég. :-DDD

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Visszakanyarodva a cikkhez, továbbra is tartom magam azon véleményemhez, hogy mesterségesen fel van fújva ez az egész dízelbotrány. “A környezetvédők, a politikusok, a zöldek egy jobb világot álmodnak. Egy autó nélkülit, amelyben nincs kipufogó gáz csak tiszta oxigén. Leszarják, hogy mennyire képes a technika kiszűrni a motor ártalmas gázait. Ők mennek előre mint a cserkészek és folyamatosan faragják a megengedhető ártalmas anyagok kibocsájtásának értékeit. Tehetik ész nélkül…” Érdekes cikk, érdekes kérdésekkel….
    https://szantograf.hu/2015/09/29/tamadas-a-dizel-ellen-miert-most-es-kinek-jon-jol-ez-a-botrany-a-regi-titok-botrannya-gombolyitve-nem-huztak-meg-rendesen/

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ez alatt a cikk alatt is menőmanó vitte el a beszélgetést

    [i]menőmanó
    írta: 2 napja

    Saját magad jellemzed azzal, ahogyan azokról vélekedsz, akikkel nem egyezik a véleményed.
    Ész érvek híján ez is egy megoldás. Rád erősen jellemző.[/i]

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Manókám ne erőltesd a politológiát, nem megy ez neked, inkább maradj meg a kubikolásnál! S ne sírjál mindig azon, hogy nem telik egy jó új VW-re…. 😀

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Igen csak tudod az a baj. hogy Orbánt a nép választotta meg a kinek a nép érdekeit kellene képviselnie de e helyett csak a saját érdekeit nézi/képviseli míg a VW esetében a vevőnek lehetősége van/volt eldönteni, hogy vesz-e VW-t vagy sem. Egyébként meg ha Orbán próbálna megfelelni az elvárásoknak akkor például a minimál bér se bruttó 101.500 ft lenne hanem pl. mondjuk nettó 150.000 ft lenne.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Orbán és bandája azért nincs még börtönben és nem is lesz, mert ők sem csalnak, hazudnak és lopnak, hanem csak próbálnak megfelelni az elvárásoknak. Nem is ők a felelősek a kialakult helyzetért, mert az csak úgy magától adódott. Pont úgy ahogy a VW esetében. 🙂
    Igaz, hogy a VW meg fogja szívni, de őket még ez sem fenyegeti, így még bátrabban próbálhatnak megfelelni az elvárásoknak.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ha a csalást a törvény bünteti akkor például Orbán és a haverjai miért nincsenek még börtönben csak kérdezem? Egyébként meg szerintem a VW sem csalt csak ő próbált megfelelni és elsősorban nem ő a felelős a kialakult helyzetért hanem akik úgy döntöttek, hogy az is elég ha a próbapadi mérésen megfelel az előírásnak. Mert ha ők azt írják elő, hogy valós forgalmi körülmények között kel megmérni a kipufogógáz összetételét (ott kell mefelenie) az új modelleknél a forgalmazásuk megkezdése előtt akkor sem a VW sem senki más nem tudott volna csalni az emissziós értékekkel és akkor most nem robbant volna ez az egész emissziós ügy.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Annyira elvakult VW rajongó vagy, hogy képes vagy hülyét csinálni magadból nagy nyilvánosság előtt.
    Mondjuk névtelenül, gerinctelenül nem nagy rizikó, de ha így folytatod még újabb neveket kell kitalálnod.
    Kérlek olyan találóak legyenek mint a mostaniak: esztelen kempelen, féleszű félix.
    Mintha rád öntötték volna őket. 🙂

    Ha már az esztelenségnél tartunk. Mesélj, hogy jön ide a Toyota és a gyilkosság?
    Röhögtesd ki magad még jobban!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    [i]“Kár mosdatni a szerecsent,mert csak koszosabb lesz. “[/i]
    Így van. A Honda, a Mazda, a Hyundai szerecsenek már koszosak is lettek. Mert ők is csaltak.

    Emlékeztetlek, hogy amikor a Toyota megölt egy csomó embert, akkor nem ordibáltad, hogy a Toyota GYILKOS AUTÓGYÁRTÓ. A gyilkosságot a törvény büntetni rendeli 😀 Akkor hol voltál?

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Vigyázz a szádra, ne legyél tahó! Most éppen az vagy. Ha elzavarlak anyádba a hosszászólásod után, akkor meg mész panaszkodni a szerkesztőknek, hogy csúnyán beszéltek veled.

    Mellébeszélsz, ettől még viselkedhetsz normális ember módjára! Eddig messze vagy tőle.

    Kérdeztem valamit, amire nem válaszoltál. Ha nem megy, akkor húzz el a rákba.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Egyszerűen a szabályozás rossz! Az autógyárak ezt persze kis is használják, na de miért ne tennék? Elvileg ez teljesen törvényes. A VW eddig az egyetlen aki külön szoftveres trükkel készült a mérésekre, legalábbis más még nem bukott meg ha jól tudom? Az amúgy is teljesíthető tesztre rátett még egy lapáttal, ami jogilag természetesen csalás, tehát bűncselekmény! Én arra lennék kíváncsi inkább, hogy ha 50 autóval letekernénk konvojban ugyanazt a távot (mondjuk 5000 km-t) és mérnénk az ominózus értékeket, mennyire lenne az elrugaszkodva a katalógusértéktől, illetve mennyire egymástól? Végülis a valós érték amit mi belélegzünk, nem?

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Számít, hogy ehhez alkalmaztak-e szoftveres, a mérést felismerve a vezérlést módosító programot vagy az alapprogrammal oldották meg, hogy a próbapadi emisszió megfelelő legyen?”
    Már hogyne számítana.
    Egyelőre egyedül a Volkswagen CSALÓ AUTÓGYÁRTÓ.A csalást a törvény büntetni rendeli.
    Kár mosdatni a szerecsent,mert csak koszosabb lesz.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Duma. Ócska mellébeszélés.
    Mennyivel jobb az a füst, amit a jogi kiskapu és mennyivel rosszabb az, amit a szándékos kikerülés révén lélegzel be?

    Figyelek.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ajaj, amikor házkutatást ítélettel kever egy 15 éves, az mélyen szint alatti teljesítés. Ez az ő korában, az ő állapotát figyelembe véve is kellemetlen. :-DDD

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Nem nyeltél még félre? Vagy puffadtál föl?

    Csak a te fajtád nem fogja föl, hogy a VW bűncselekményt követett el(biztos hallottál róla, hogy a Polizei házkutatást is tartott a központban, Semirék is ott voltak:), amiért bünti jár – a többiek meg a kiskapukat használták ki, amik azért vannak, mert a szabályrendszer nem 100%-osan kidolgozott, és módosítások után kiált.

    Nem azért érzel együtt ennyire a VW-nel, mert priuszod van? (Nem a Toyota hibridjére gondoltam.:) Másra nem tudok gondolni. 3 drága kocsi, túl sok szabadidő és mellébeszélés…

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    [i]“Csak míg az egyik aktívan, szándékosan csalt, addig a többiek kihasználták az amúgy életszerűtlen és ezért sürgős változtatást igénylő szabály adta lehetőséget.”[/i]

    Nagyon érdekelne, hogy mi a különbség? Figyelek, mondd el nekünk, hogy mennyivel jobb az aljas indokból előre kitervelten kipufogott méreg a szabály adta lehetőséggel élni tudó ugyanilyen gyilkos mérgénél? Mennyivel jobb egyiktől meghalni?

    Csipsz, kóla, figyelek. 😀

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Helyes.
    Azzal egészíteném ki, hogy soha nem lesz olyan, hogy életszerű tesztciklus, legfeljebb életszerűbb lehet (pl. az USA-ban 2008-ban megreformált 5 fázisú EPA ciklus az ilyen, van benne erősebb gyorsítást követelő rész és légkondícionálást/fűtést használva megteendő szakasz is).
    A károsanyag emisszióra meg csak egyetlenegy olyan szabály van ami egyrészt az egyedül értelmes másrészt amit soha sehogyan sehol senki nem tud kijátszani, ez pedig a nulla szabály. Csak nulla lokális emissziójú járművet lehessen forgalomba hozni.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Én még kiegészíteném a listát a holiday és a “Béla tudod a béla” fikanick-ekkel is, szintén a teljesség igénye nélkül. 🙂
    Amúgy nem fog távozni – hiszen nagyon messze van mind az úritól de még az embertől is 😉 – csak ha kibasszák végre innen is az összes tudathasadásával együtt. Annyit kapott az évek alatt a pofájára – szó szerint mindennel sokszorosan megbukott amihez valaha is melléállt LOL! 🙂 -, hogy ebből a vereségből nem tud már saját magától kijönni.
    Szoktam néha értékelni melyik fikanickjével milyen gyorsan és mekkorát bukik a gyerek, az utóbbi időben a kopaszt sikerült az emésztőgödör legaljára küldenie, ahogy beír valamit vele gyakorlatilag azonnal meg is bukik az állítása lsd. pl. koromdízel-hibrid ajánlása, a dizel kevesebbet eszik mint a HSD. 🙂

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Igazán szép vers. De ha kicsit is járatos lennél a témában, tudnád, hogy egy igen fontos dolog kimaradt: a katarzis. De sebaj, ne aggódj, én gondoskodom róla. Íme: :):):):):):):):)

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Csak a cikk címe és az első mondat tömény csúsztatás:

    1. “Dízelbotrány: a VW mellett további márkák is a vádlottak padján”

    2. “Ahogyan az várható volt, a Volkswagen-konszern modelljei után újabbnál újabb márkák autóiról is kiderült, hogy a valóságban nem a katalógusérték szerinti emissziót hozzák.”

    1. Eddig a VW-en kívül senkiről sem derült ki hogy SZÁNDÉKOSAN csalt volna az emissziós teszteken, tehát senki más nincs a vádlottak padján.

    2. Azt, hogy az autók károsanyag kibocsátása nem egyforma hétköznapi használatban és a tesztek alatt, abban semmi újdonság nincs, ezt még egy óvodás is tudja, hiszen senki nem vezet pontosan olyan paraméterekkel ahogyan a ciklus előírja. Más kérdés, hogy a mérési ciklus mennyiben tükrözi a valós felhasználást, de ez nem az autógyártók hanem a törvényalkotók hibája.

    Igenis számít az, hogy valaki szándékosan manipulálja a mérést, nem értem miért kell elkenni a VW felelősségét. Ez kb. olyan mintha azt mondanánk: teljesen mindegy hogy valaki puskázással vagy tanulással ment át a történelem érettségin, két hónap múlva egyikük sem emlékszik már az anyagra. Igenis van jelentősége a dolognak, mert a VW euromilliárdokat keresett azon, hogy átb*szta a hatóságokat és a fogyasztókat, ahelyett hogy drága fejlesztés árán olyan motort épített volna az autóiba, amely alapból teljesíti a normát. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én nem szívesen megyek olyan étterembe, ahol kecskesajt helyett trappistát szolgálnak fel, azt viszont meg tudom bocsátani ha a nyári kánikulában 6 helyett csak 12 fokosra tudják lehűteni a sört…

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ady Endre klasszikus szavaival élve kedves “kis proli-csipa fiam” álmodik a nyomor. De hogy az általad oly nagyra tartott Kempelen stílusát idézzem íme a teljes vers- amit bizonyára nem ismersz-!
    “Álmodik a Nyomor

    Duhaj kedvek Eldorádója,
    Száz tivornyás hely, ne bomolj.
    Csitt, most valahol, tán Ujpesten,
    Húszesztendős legénynek vackán
    Álmodik a Nyomor.
    Gyár-marta, szép, sovány, bús alvó,
    Melle horpadt, válla kiáll,
    Arcán zúzos, jeges nedvesség,
    Mosolyog. Szent, nehéz álmában
    Urabb, mint egy király.

    Tiszta ágyat és tiszta asszonyt
    Álmodik s vígan fölkacag,
    Kicsit több bért, egy jó tál ételt,
    Foltatlan ruhát, tisztességet
    S emberibb szavakat.

    Kevesebb vért a köhögésnél
    És a munkánál több erőt
    S hogy ne kellessen megjelenni
    Legalább tíz-húsz esztendőig
    Az Úr szine előtt.

    Te, nagyváros, csupán öt percig
    Álljon ürítetlen a bor
    Dús asztalán dús nábobidnak,
    Mert valahol talán utolsót
    Álmodik a Nyomor.”

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Esztelen Kempelen, FélX, Kopasz, Vipo, Atteee, Racsni Pista, Gé, Shadowbull…A teljesség igénye nélkül. Ugyan már, ember:) Ha úriembernek tartod magad, lenne egy javaslatom: távozz innen angolosan:)

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Mivel egyértelműen tudom, hogy kempelen több néven írogat, így te is simán beleférsz a képbe. ” Esetleg van vmi bizonyíték erre? Komolyan érdekelne! Nem tudom hogy ki kicsoda, de nem is állítottam ilyet! Igen, be is fejezhetjük, ebben egyetértünk!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Mint már kifejtettem túl sok a hasonlóság.
    Mivel egyértelműen tudom, hogy kempelen több néven írogat, így te is simán beleférsz a képbe.
    Mellesleg honnan tudnád kicsoda féleszű félix, ha csak nem te vagy az is? 😉
    Valójában nem érdekel, nem ez a téma, így be is fejezhetjük.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Na látod fiam, ezért vagy te az ezüstérmes, s nem a bronz büszke birtokosa! Olvasás/szövegértelmezés….sebaj, bizonyára igazolt hiányzásod volt a suliban… 😀
    Idézem manónkat “esztelen kempelen, féleszű félix, kopasz” , ez barátok közt is 3 név, s tudom nem hiszed el, de 3 különböző személy (akik hasonló gondolkodásúak is)! Mivel megszólított, így úriember lévén válaszra méltattam!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Kedves menőmanó ha már engem is megszólítottál, akkor bátorkodom válaszolni neked! A felsorolás nem jó, mivel a “ki is itt a legnagyobb arrogáns bunkó” kérdésedre én más sorrendet vázolnék fel, kiegészítve a tudatlan és félművelt jelzőkkel.
    -aranyérmes: s3000 alias “20 dioptria/inszeminátor-fiam”
    -ezüst: csalfaromeó alias “nyúlszájú-csipa/melegaroma-fiam”
    -bronz: menőmanó alias “kubikós/menőző manófiam”
    Tudod manókám minden éremnek 2 oldala van, ez a mi oldalunk véleménye!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    esztelen kempelen, féleszű félix, kopasz

    Jó a felsorolás? 😀

    Olvasd el amit ide hánytál és gondolkozz el, ha van mivel, hogy ki is itt a legnagyobb arrogáns bunkó!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    [i]“Egyszerűen kellett egy olyan autó az országjáró manuális diesel helyett, ami a most már aktuálisabb helyben járáshoz jobb”[/i]

    Kérlek, hogy mondd ezt többet annak a 2-3 helyi ökörnek, akik a jobbat csak abszolútként képesek értelmezni.

    [i]“…de ha mindenki más is csal, akkor azokat miért nem büntetik, őket miért nem hordja le minden “híradás””[/i]

    Azért, mert az már nem hír. Amikor kiderül, hogy tulajdonképpen mindenki ludas, azért már nem kattint az ócska proli nyúlszáj féle. Ez a modern média eszköztára sajnos és erre van kereslet proliéknál.

    Örülök, hogy te, hibrid használóként azt írtad, amit. Üdítő volt olvasni a hibridet istenítő, félművelt 15 éves nyúlszájas dioptriák után.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ahogy azt korunk “nagy gondolkodója” is jól megmondta:
    A jó és a rossz harca ez.
    :-DDD

    (nekem nem csak európai autóm van, de szintén korunk “nagy gondolkodója” szerint nem is érdemlem meg azt a japánt)

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    A válasz nem csak Neked lesz! Én úgy vettem Priust, hogy tudjon ugyanolyant fogyasztani mint korábbi manuális váltós dieselem, akkor már jó vagyok! És ezt tudja is, benzines “automata” létére (Te is automata váltóssal hasonlítottad?).

    Cellazárlatos lett az akupakk? Akkor most az egész akku(pakk) lett zárlatos, vagy a cella? Kis fogalomzavar van! 🙂 Cellánként cserélhető, 5-10k Ft darabja a cellának. Szóval ha emiatt adtad el az autót, akkor valaki jól “kihasznált”.

    Nem mindig csak a zöldek vesznek Priust sem (pl én), nem szemetelek, meg stb, de nem vagyok buzgó zöld! Egyszerűen kellett egy olyan autó az országjáró manuális diesel helyett, ami a most már aktuálisabb helyben járáshoz jobb: hamarabb bemelegszik, nem számít neki a sok indítás-leállás, meg csak úgy hogy egyszerre 4-6-8kmt megy egyszerre. Ezenkívül egyen automata, legyen azért valamennyi ereje is azért, és jól felszerelt. ÉS mindemellett nem akartam lemondani a jó fogyasztásról. De mondom még egyszer, az volt a lényeg, h legyen KB annyi, mint a manuál diesel. Mindemellett nincs turbó, kuplung, kettőstömegű, porlasztócsúcs, vezérműszíj, és feszítők, sőt a PIIIban már sima ékszíj sincs, nincs önindító, nincs generátor, klíma elektromos, szervó elektromos, fékek szinte “nem kopnak”. Így nézve a karbantartás gyakorlatilag az olaj és szűrő csere… Nem ésszerű?

    Volt olyan kérdés, h miért növelték mégis a méretét? Miért-miért, mert az átlagnépnek, csak a minél nagyobb Le-t lehet eladni. De mégis, ha megnézitek, a PIII-nak egy literrel kevesebb a fogyasztása a megnövelt motor ellenére is.

    Nem vagyok fanatikus Vw fan, de ha mindenki más is csal, akkor azokat miért nem büntetik, őket miért nem hordja le minden “híradás”, ő részvényeik miért nem zuhannak?

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Rosszul látod mivel a japánok és a koreaiak másképp szennyeznek! Sőt az ő káros-anyag kibocsátásuk nem is olyan káros mint a “hulladék” európai autógyáraké…. . Félre értetted az egészet! 😀 Tudod ők a jó fiúk, őket azért védik. Bennünket pedig azért ekéznek, mivel mi a rossz fiúk pártján állunk, elvégre európai autóink vannak. Logikus nem??? 😀

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Szerintem pedig egy dolog számít:
    – ami a csövön kijön.
    Ha valakinek tényleg a környezetszennyezés a fontos, akkor csak ez számít neki, semmi más.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Megjelentek a japán márkák, indul a szerecsen mosdatás. :-DDD
    Borítékoltam mi lesz a lemez, amikor majd kiderül, hogy mások is trükköztek szoftveresen a távol-keleti ligából.
    :-DDD

    Fanta, kukorica, figyelek.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Én abszolùt nem vagyok hibrid párti, sajnos a gyakorlatban messze elmarad az ígért értékektől mind fogyasztásban mind egyéb költségekben, ! Igaz a munkám 90% a országùton ès autópályán zajlik, de a priusunk kb 1,5-2 literrel mùlta felül a dízel Octáviát 1,6 tdi , plussz nekünk cellazárlatos lett az accupack és 2millióért inkább még egy jó állapotù használt dízelt vettünk, nem beszélve a prius ócska futóművéről! Egyébkén 2éve voltam Franz Anisits egyik ankétján , szerinte a dízel technológia kb 50-60%ban van kiaknázva! Egyébként a sok nyálverő, fröcsögő zöld idióta kampányol a dízel ellen mert egészség károsító, közben meg zabálják a sok mocskot felvàgottat mekis kaját stb… Nézzék meg sok ázsiai országban milyen légszennyezetség van és még is magas az átlagéletkor,!!! Köcsög cionista usa tépi a száját a polgárok meg megfulladnak saját zsírjukban….Egyébkén amikor a tonnányi akun csücsülünk az sem igazán egészséges az elektroszmog miatt, de erről javaslom hogy szerkesztő ùr írjon egy cikket,!!!! 😉

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Egyetértek, és nagyon is szükséges az a befektetett munka, amit a Toyota csinál!
    A jelenlegi egyik nagy probléma az energiatárolás, vagy fejlesztés megoldatlansága!
    A motorok, és vezérlésekkel már most sincs baj.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Gondolom azt nem vitatod, hogy a Toyota van a hibrid technika csúcsán?
    Ők sajnos a fogyasztásra gyúrnak, nem a gyorsaságra és az erőre.
    Kénytelenek voltak a benzinmotort növelni, mert az elektromos motor a fogyasztás minimalizálásában játszik szerepet.
    Csak a városi kisebb sebességnél tudja önállóan mozgatni az autót és egyelőre nem céljuk a nagy teljesítményű elektromos motorok beépítése a hibridjeikbe.
    Szóval a fő hajtást még mindig a benzinmotorra bízzák, hiszen az elektromos motorok hatótávja az akku kapacitás korlátozottsága miatt még elég kicsi.
    Én is várom már egy igazán sportos középkategóriás hibrid kifejlesztését, de nem igazán ez a Toyota célja. Mellesleg valószínűleg jóval drágább lenne mint a benzinesek, így hátrányba is kerülne velük szemben.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Saját magad jellemzed azzal, ahogyan azokról vélekedsz, akikkel nem egyezik a véleményed.
    Ész érvek híján ez is egy megoldás. Rád erősen jellemző.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Én próbálom besározni?”

    Arra utalgatsz, hogy a japánok is ugyanolyan rosszfiúk, mint a VW. Használtak szoftveres módosítást a tesztpadon? Követtek el szándékos csalást? Nem. De azért sározd be őket, mintha egy követ fújnának a germánokkal:)

    “nincs már 100%hazai márka keleten sem”

    Hyundai, Kia, Mazda, Subaru, Honda…valóban nincs:) Ezeket nem is írtam ide…

    Kommenteket senki sem azért ír, mert valaki “kérdezi”:):):) Megáll az eszem, ember! Megsúgom, hogy hosszú évek óta járok ide cikkeket olvasni, és néhány hete egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, regisztrálok. De nagyon nagy hiba volt. Ezt az oldalt is “megvásárolták” a Camp Allen-félék, mert ugyebár a pénz beszél…Mindenkit, aki nem az ő nézeteiket vallja, igyekeznek elüldözni innen. De azt nem veszik észre, hogy ők vannak közben egyre kevesebben…:)

    Majd el fogom mesélni az életem történetét, ha Te is, barátom. Addig a “Messziről jött ember azt mond, amit akar.” mondás érvényesül. Jogom van márkákat nem kedvelni, jogom van ide írogatni, és bár nem a felső tízezerből jöttem, mint ti, azért még helyem van itt. Ne sajátítsátok ki magatoknak az oldalt. Nem látom a feliratot, hogy “csak milliárdosok hozzászólásait várjuk”.

    Legyetek csak abban a tudatban, hogy jogsival nem rendelkező tini vagyok. Borzasztóan nagyot tévedtek:) De éljetek továbbra is ebben a hitben, én meg csak mosolygok:)

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Én próbálom besározni? Azzal, hogy ők német motort vesznek és le mertem írni? A felelősség ott is megvan, hiába nem csaltak, pont úgy a mercinél mint a mazdánál, vágod?:D Hiába ismételgetem, hogy az autógyártás nemzetközi, nincs már 100%hazai márka keleten sem. Amúgy amit te művelsz, na az sározás… károgsz minden rohadt német cikknél mintha bárki kérdezett volna, ugyanolyan automata-suttyó üzemmódban mint anno memőmanci. De ha egyszer el kéne mondanod miért, akkor megint csak az általánosságok jönnének 🙂

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    egyet értek Veled.
    Katona Mátyás is mosdatja a VW-t rendesen… Nem tudom, hogy milyen érdek fűzi Katona Urat, hogy összemossa a VW csalást (amikor a “próbapadot felismeri” a kocsi és tartalékra ár a szoftver: így az úton soha nem fut!!!) azzal, h a többi gyártó k.rvajól megírja a programot, és a mérésre optimalizál (lásd még fogyasztási adatok), hiszen azt szabályozza a törvény!
    Nem mondom, h ez így jó, de személy szerint felháborít (nincs autós céghez semmilyen kötődésem, sőt használtam Octáviát teljes megelégedéssel), ahogy ez a maszatolás itt folyik. Ezek után nem hiszem el az autónavigátor semmilyen VW-konszernes cikkét, mivel ki tudja hogy kellett megírni egy-egy tesztet.
    Eddig 3 dolog derült ki számomra:
    – VW csalt, benyelt egy csomó fejlesztési pénzt és most megbukott (a bukás mögött masszív politika lehet).
    – A ciklus/törvényi szabályozás szar: a kocsik nem teljesítik a mindennapokban azt amit a próbapadon (pl: károsanyagkibocsátás, fogyasztás), nem beszélve pl. a súlyadatokról.
    – VW-nek nagyon jó a médiával a kapcsolata és lobbitevékenysége: erre példa ez a bulvár cikk.
    Kérdés az, h mi történne, ha elkezdenék piszkálni a TSI, EcoBoost, GDI és hasonló direktbefecskendeséses benzineseket? Nem lenne jobb a helyzet szerintem.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    “Talán mert a sajátjuk ennél is szarabb volt”

    Van sajátjuk is(pl. L200), de az európai terjeszkedés miatt vásároltak európai márkától dízelt, így megspórolva egy új motor fejlesztési költségeit. A Suzuki, a Nissan és a Toyota is ezt teszik. Próbálod besározni őket, de ezek nem kényszerülnek visszahívásra, és nem csaltak előre kitervelt szándékkal, mint a germánok büszkesége. Remélem, hamarosan azt írhatom, hogy a germánok volt büszkesége:)

    Tudod, komám, a csalás és a ferdítés között van egy kis differencia…

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ja és amire végképp kiváncsi leszek, hogy milyen módon ellőrizhető majd, az hogy az érintett tulajdonosok elviszik-e a szoftverfrissítésre a verdájukat, úgy, hogy egy rosszabbat, bár kétségtelenül kevesebbet szennyező autót kapjon vissza! Na inkább ebben élné ki magát a média!!!!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Valóban 1,5-ös volt, de a lényegen nem változtat! Természetesen én is azt goldolom, hogy gyenge volt az alap motor, viszont mivel ezt kellett megnövelni, ahhoz hogy jobban használható legyen, akkor ez nem azt jelenti, hogy a hybrid technika jelenlegi állása annyira jó lenne? Vagy nem?!

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    A nagy köbcentis benzinmotor a versenytársakhoz képest tud környezetbarát lenni.
    Biztos hallottál már arról, hogy összehasonlítunk valamit valamivel. Na, ez erről szól.
    Ha már butaságot kérdezel, akkor legalább a kérdés legyen pontos.
    Soha nem volt a Priusban 1,4-es motor.
    Gondolod, hogy maga a hibrid technika fogja megoldani az erő kérdését?
    Hiába hibrid valami, ha nincs elég ereje a benzinmotornak. A kisebb 1,5-ös motort pörgetni kellett, hogy haladjon, az pedig többet ekkor fogyasztott.
    Azért, hogy alacsonyabb fordulaton erősebb, nyomatékosabb legyen a benzines motor, megnövelték a hengerűrtartalmát és beletették a meglévő kiforrott, de lefojtott 1,8-as motorjukat.
    Így már erősebb, gyorsabb mégis kevesebbet fogyaszt.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    [i]“Picit más, de idetartozik, megjelent nálunk az úgynevezett zöld rendszám, így lehet, hogy például a hybrid LEXUS-ok ilyet kaphatnak”[/i]

    Ezt hol hallottad? Itt is leírták már többször is, legutóbb a múlt héten, hogy zöld rendszámot csak a tisztán elektromos meghajtású autók kaphatnak a jogszabály szerint.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ezek szerint a sajtó továbbra is a látványosabb, bár az igazságtól messze álló utat választja, és egyben segít a VW-nek a botrány csillapításában. pedig nem kellene!
    1. a VW az Euro5-ös motorjainál csalt, és ha az újságok igazat írtak, akkor nem a külső körülményektől függő módon, de majd 40 IGEN jól olvassuk negyvenszeresen lépi túl, az 5-ös szintjét, ha éppen nem mérik!!! EZ AZ AMI NAGYON ELITÉLENDŐ, ÉS BÜNTETÉST ÉRDEMEL!!!! Nem kellene látszólagosan a felelősséget szétkenni!!
    2. Amiket most pl az ADAC tesztel, azok EURO6-os autók, és egyiknél sincs arról szó, hogy az autógyártóktól megkövetelt most éppen NEDC szabványt nem teljesítenék, csak arról van szó, hogy ez a szabvány, nem elégíti ki az életszerű használatot. Az istenített amerikában bevallás szintjén működik a dolog, és még nem is tervezik ennek megváltoztatását, míg itt Európában 2017-re tervezik az RDE, az az a valósághoz közelálló teszt kötelelzővé tételét!! Erről éppen a cikkben is idézett írásban volt szó, de a buli kedvéért nem akarnak hallani róla!
    Azzal, hogy összekeverik a szezont a fazonnal, csak a WV-nek jó!!!
    Egy félmondattal jelzi az előző cikk, hogy természetesen a benzineseknél sem eggyezik meg a NEDC, és a valós fogyasztási, környezetszennyezési érték! Akkor azok miért ne pusztuljanak??!! Így a fürdővízzel eggyütt a gyereket is kidobjuk!
    A médiának nagyon nagy szerepe van az igazság kiderítésében, eltussolásában!! Ha így folytatják, csak az utóbbi sikerül!
    Picit más, de idetartozik, megjelent nálunk az úgynevezett zöld rendszám, így lehet, hogy például a hybrid LEXUS-ok ilyet kaphatnak, már csak azt nem értem, hogy egy 3500-5000 köbcentis benzin motor milyen mértékben tud “környezetbarát” lenni!!??? Valamint, ha ennyire jó ez a hybrid technika, akkor a PRIUS-nál miért kellet az évek során 1,4-es helyett, most már 1,8-as benzin motorokkal társítani az elektromos hajtást!!!???
    Na lehet ócsárolni a dolgokat…… 🙂

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Ez baromság… egyik autó se teljesítené a normát, ha lepadlózzák… egy régi 520d pillanatnyi fogyasztása 30 liternél akad ki, ha lepadlózzák, most akkor az euro mennyi? -3? Szar a teszt, szarok az előírások. Semmivel nem vádolhatók az autók, mert az előírásoknak megfelelnek. Az már nem a gyártók hibája, ha idióták hozzák a szabályokat…

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Vegyük már tudomásul,hogy amióta az ember “megtalálta” a fosszilis energia hordozókat onnantól kezdve aláírta a halálos ítéletét a “kék bolygónak”.Ha nem fog időben észheztérni akkor kezdhet csomagolni mert a természet bosszút fog állni.Szvsz teljesen mindegy,hogy vw,ford,volvo,chevrolet,toyota,mazda,peugeot,renault,kia,stb.stb….[b]MINDEGYIKKEL SZENNYEZZÜK A KÖRNYEZETET.[/b]És a hibrid technológia előállítása is annyi bajt okoz mégha csak közvetetten is ami lassabban ugyan de tönkreteszi a környezetet.Ezt a kritikus fejlődési szakaszt kellene az ipar részéről több anyagi ráfordítással felgyorsítani a környezet érdekében.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Mert ennyire ostobák a COTY újságírói és a VW-en kívül összes többi gyártó a legfapadosabb modelljeit adja menetpróbára az újságírókanak…
    És mondd, a mikulásban és a nyusziban is hiszel még?

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Az év autója címet is úgy tudta megszerezni a 7-es golf, hogy az újságíróknak 10 milliós golfokat adtak tesztelésre.

    Képzeljétek azokat a szerencsétleneket akik ez alapján vásárolta az 5 millás fapados szarokat milyen szuper kocsik lehetnek. :D:D

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Nagyon nagy volt az esélye, hogy a többiek sem tudják a valóságban produkálni azokat az abnormális értékeket, mert az szinte lehetetlen.
    A különbség ott van, hogy a VW direkt egy szoftver felhasználásával megtervezetten csalt.
    A többiek nem valószínű, hogy ezt tették, így nem is kell egy szinten említeni őket a “fosvágennel”.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Azért, mert a VW az autóipar ügyeletes rosszfiúja, még nem lesz az összes márka is svindler. Majd mindjárt jön a szupersznob Kempelen a klónjaival, és nyúlszájazik meg dioptriázik(legújabb szösszenete a “tulok”), de ez attól még tény marad. Senki más nem használt szoftveres trükközést a méréseknél. Szégyelljék magukat, bűnhődjenek.

  • 2017.10.28. at 12:23
    Permalink

    Felesleges írogatni a márkaneveket mert a világ összes dízelmotorja érintett. Valós körülmények közt egyik sem tudja teljesíteni a normákat.

    A VW azért csalt mert a tesztciklus alatt sem tudta teljesíteni az előírást. Nem kéne mindenkit egy lapra venni a csalókkal!

Vélemény, hozzászólás?