Kulcs? Na az a Volvókban nem lesz 2017-től!

A Volvo kész, hogy 2017-től tényleg kulcs nélkül kínálja autóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvo lehet az első autógyártó ami valóban kulcs nélküli autót fog készíteni. A megoldás természetesen egy mobiltelefonos applikáció.


A kulcs nélküli ajtónyitás neve nem egészen fedi a valóságot, mert bár oké, a zárba nem kell tenni semmit, de még mindig ott van egy távkapcsoló, amit mindenhová magunkkal kell vinni. A távirányítók sok esetben rondák, vagy ócska műanyagból vannak, de ennek ha minden igaz hamarosan vége. A Volvo büszkén jelenti, neki már megvan a megoldás ennek elejét venni, és sorozatban is használni fogja már a jövő évtől. A fizikai kulcs, illetve az ez helyettesítő távkapcsoló elhagyásához egy okostelefonokra letölthető applikációra van szükség, ami Bluetoothon keresztül van összeköttetésben az autóval. Minden szokásos funkcióra képes, így vele lehet nyitni és zárni az autót.
Hirdetés


Az igazi plusz, hogy egy telefonról több autót is lehet vezérelni, és ez még nem minden. Az applikáció lehetővé teszi, hogy engedélyt kapva tetszőleges autókat is tudjunk vezérelni, így könnyebb a kocsit családon belül kölcsön adni, de még a carsharing megoldásokat is segítheti ez. Ugyanígy egy bérautó esetében sem kell a fizikai kulcsért elmennünk, elég ha a kölcsönző átküldi a megfelelő adatokat, megadja az engedélyt, és az okostelefonunkkal már vihetjük is a Volvót. Az éles tesztelés a Volvo saját Sunfleet nevű autómegosztó programjában lesz. Idén tavasszal már kipróbálják a göteborgi repülőtéren sorakozó autóknál. A cég közleménye szerint a digitális kulcs nem minden modellhez lesz kérhető, de 2017-től sorozatgyártásba kerül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Sajnálom a mai Volvo tulajdonosokat akik beveszik a maszlagot mindenféle csúcs szuper kütyüről.
    Az autót én vezetem ,én figyelek ,én fékezek…..stb. AKI EZT NEM TUDJA NE VEZESSEN AUTÓT.
    VALAMINT KÍNAI VOLVO …NA NEEEE.
    Nekem klasszikus 740 esem van . 25 éve ilyen autót vezetek,a mostani csoda autókat meghagyom a milliomos kutyaütőknek akik a tyúkszaros életüket féltik csak.Megveszel egy autót és 20 -25 évig használod ..nem ez a környezet védelem.? Ha három évente eladod az igen,nem is terheled a környezetet ,ugye?
    A lényeg a mai Volvo Kínai ,A régi Volvo Svéd. Melyiket választod?

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Sajnálom a mai Volvo tulajdonosokat akik beveszik a maszlagot mindenféle csúcs szuper kütyüről.
    Az autót én vezetem ,én figyelek ,én fékezek…..stb. AKI EZT NEM TUDJA NE VEZESSEN AUTÓT.
    VALAMINT KÍNAI VOLVO …NA NEEEE.
    Nekem klasszikus 740 esem van . 25 éve ilyen autót vezetek,a mostani csoda autókat meghagyom a milliomos kutyaütőknek akik a tyúkszaros életüket féltik csak.Megveszel egy autót és 20 -25 évig használod ..nem ez a környezet védelem.? Ha három évente eladod az igen,nem is terheled a környezetet ,ugye?
    A lényeg a mai Volvo Kínai ,A régi Volvo Svéd. Melyiket választod?

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Gyönyörű itt ez a Volvo S90-es… Nem is a verdát minősítem… hanem azt az istenverte, életképtelenségre kárhoztatott digitalizációt, amit ^ERŐVEL^ nyomnak le, akarom írni be az emberek zsebébe!!! Társulnék az előttem szólókhoz, mi is kerekedik ki, ha lemerül a teló s nincs mód az adott helyen, környezetben feltölteni… 2. ha egy sivár, lakatlan területen, vagy autópálya/út kellős közepén 1 pihi helyen romlik el a telefon, vagy 1x-en kiejti a kezéből bárhol s meghibásodik, Pl: ünnepnapon. Nem jut be a szerencsétlenül járt az Ő tulajdonát képző kocsiba, mert most húúú de sikk ez a minden csak a kibertérben létezik.
    Vagy releváns igényt támasztanak erre egyes emberek, kik lusták a kulcsot is a zárhoz emelni? De ott vannak az 1-re kifinomultabb hackerbűnözők, kik erre várnak, hogy mind több és több dolgot daráljon be a mindent virtuális álvalósággá változtató globális gazdasági szféra.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Nekem azzal kapcsolatban lennének fenntartásaim, hogy használtan aki megveszi, annak mi a garancia arra, hogy a korábbi – első – tulaj pl végleg lemond a kocsiról és nem fogja tudni elvinni a vételár kifizetését követően illetéktelenül… 🙂

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Na jó, azért tegyük a helyére a dolgokat. A Keyless entry/keyless drive a pérmiumautókhoz mind elérhető több vagy kevesebb felárért, de pl a Lexusnál már lassan 10 éve nem szőröznek kulccsal, ők alapáron adják ezt.

    Nekem a bálnához volt először Keyless drive és 6 év alatt egyszer sem volt gondom vele. Annál jobb volt, hogy nem kellett kotorászni a zsebben. A több nem feltétlenül megbízhatatlanabb, jól kell tudni megcsinálni.

    A video alapján nem az jön le, hogy nem lesz többé kulcs a Volvókhoz, csak annyi, hogy felfejlesztik a már emglévő Volvo Connected Car appot ami nem csak távolról tudja beindítani a kocsit (mint eddig), de egyúttal a kulcsot is helyettesítheti, emelt szintem (pl flottamenedzsereknek jól jöhet).

    Ha valami nem működne akkor még ott van a kulcs.

    Persze személy szerint én is kicsit túl bátornak érzem ezt a telós dolgot, de nem ugyanezt gondoljuk a magától vezető autóról? És mégis egész szépen működik a Teslában…

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Pár éve láttam GPS, GSM és Bluetooth blokkolót működés közben. Elég sok kapcsolási rajzot lehet találni kis kutakodással, egy elektronikában jártas tizenéves is képes összerakni otthon külön-külön, vagy akár Kínából meg lehet rendelni készen.

    Vicces lesz a kocsi mellett szitkozódni, amikor valaki szórakozni próbál velünk és nem feltétlenül szeretné az autónkat ellopni.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Szerintem ratapintottal a lenyegre. Lasd hasznalt luxus autok peldaul, akkora az ertekvesztesuk hogy az elkepeszto. Vagy emlithetnem itt a tulkomplikalt motor rendszereket, amikt ketyego idozitett bombak. Ezzel az elektromos hibalehetoseggel csak tovabb bonyolitjak a hibalehetosegeket, kesobbi hasznaltauto tulaj fenntartasi koltsegeit, egy iranyba tolva a vasarlokat: vegyel mindig uj autot egyre gyorsabban cserlve oket. Jo is ez az 1%-nak.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Marha jók ezek az elektromos kütyük, amíg működnek, de mi lesz ezekkel az autókkal a garancia lejárta után? Tíz éves korukra ezek az autók hemzsegnek majd az elektronikai hibáktól, és értéktelenek lesznek. Ne legyen igazam.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Szóval ha lemerül esetleg a telód, meghibásodna, fagyna az app, frissítés után nem indulna, stb. akkor nem tudod használni a saját kocsid 😀 Köszönöm nem.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Az a helyzet hogy minél többet nézem annál jobban tetszik az új S90 bár a hátsó lámpákat még szokni kell… már csak az árára leszek kíváncsi … ha csak 10% lesz a difi egy Német konkurensek között akkor esélytelen ” mert azok jobban értéktartóbbak és valamikor el is kell adni a kocsit ” de ha nagyobb 20-25% akár még szóba is jöhet … Egyébként meg minél több funkciót applikálnak egy kütyübe annál nagyobb az esély egy hibára ráadásul ha elromlik a telefon vagy ellopják se telefonálni se a kocsiba bejutni nem lehet … nagy okosság . Remélem azért a hagyományos kulcsos megoldás is megmarad … különben a jó régi bevált módszerrel juthat csak az autóba >>> egy erős féltéglával.

  • 2017.10.28. at 08:06
    Permalink

    Srácok, azért az egy kisit ilyen újszülöttnek új vicc dolog. Egyrészt a Volvo kulcsai eddig sem voltak randák, pláne ez új amit az XC90-hez adnak. Másrészt már egy éve vannak ilyen funkciók a Sensus Connectben. Pl mobilról be lehet indítani az űllófűtést, ellenőrizni, hogy bezártuk-e a kocsit. (Sőt ez utóbbit a volvo kulcsok (némi felár ellenében) már 10 éve tudják). És nem lepődnék meg ha a 3 németnél nem lenne valami hasonló rendszer kapható, a BMWnek pl biztos van évek óta…

Vélemény, hozzászólás?