Az újabb dízelekkel nem csalt a Volkswagen

A VW dízelbotrány folytatása: az újabb motorok nem érintettek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A pletyka nem volt igaz, a Volkswagen legújabb dízeljei tiszták, nem csaltak az emissziós tesztjeiknél. A cég ettől még óriásit bukik.


Futótűzként terjedt a hír, hogy a Volkswagen a dízelmotorjainak üzemét változtató csaló szoftverből több változatot is elkészített. A botrány ettől mégsem dagad tovább, mert az EA189 kódú motorok utáni újabb EA288-asokat nem érinti ez az elmésnek igen, de etikusnak semmiképp nem mondható trükközés. A világszerte 11 millió autót érintő probléma köre így nem tágul, de ez a hír sem tesz jót a márka előmenetelének. A Volkswagen új vezetője, Matthias Müller közleményben erősítette meg, hogy a kárenyhítésre allokált 6,5 milliárd eurós összeg nem lesz elég a kötelező átalakításokra és a további problémamegoldásra és kártalanításra. Független elemzők, mint a svájci Credit Suisse elemzése szerint a Volkswagen költségei és vesztessége együtt akár 78 milliárd euróig is elmehetnek a legrosszabb esetben.
Hirdetés

A Volkswagen közzétett legfrissebb adataiból kiderül, hogy az EA288 motorkódú dízel blokkok Euro 5-ös és Euro 6-os változatait nem szerelték fel azzal a szoftverrel, ami a környezetvédelmi tesztelést érzékelve visszavette a motor teljesítményét, ezzel emisszióját is. A német DPA hírügynökség jelentése szerint az amúgy a csalásban érintett EA189-es blokkra épülő újabb motorcsalád nem érintett a csalásban. Ez azt jelenti, hogy ezek a motorok mindenféle tiltott segítség nélkül teljesítik a rájuk vonatkozó hivatalos előírásokat. Mindez amiatt nagyon fontos a Volkswagen számára, mivel így az újabb és szintén nagy tömegben gyártott 1.6-os és 2,0 literes turbódízeleket nem kell visszahívniuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Idiótáknak egy színes hír.
    [url]http://www.vezess.hu/hirek/2016/05/11/dagad-a-mitsubishi-fogyasztasi-botranya/[/url]

    csalfapucu, bekaphatod a nyalókát.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Nem feltétlenül! Bizonyára lesz néhány a márkában csalódott kubikos vagy pár csipa gyerek, akik bizonyára összeállnak majd az ügyvédek nagy örömére! S ne feledkezzünk meg a fényképezőgép tulajdonosokról (https://www.google.hu/search?q=s3000+nikon&espv=2&biw=1440&bih=775&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCYQsARqFQoTCOz96Nmn4MgCFcbZLAodZkABNg) se, akik majd habzó szájjal üvöltik a pör során, hogy becsapták őket, mivel amikor megvették a dízel jettát, akkor szó se volt arról hogy az káros!

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Visszaragasztottad már az álladat, Kempi? Akkor elértem a kívánt hatást…Ezentúl abban a tudatban jövök erre az oldalra, hogy Matthew Soldier is neked dolgozik. Biztos felnéz a főnökére. Abszolút megértem, hisz egy bölcs ember ő, Kempelen, a törtető:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Pedig rengeteg pénzébe fog kerülni a Renault-nak azt az óriási mennyiségű, szám szerint 0 kocsit visszahívni.:) Kopi, Kopi, legalább ismerd be: jó a humorom:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    [i]“De jómodort pénzért nem tudsz venni…”[/i]

    :-DDD Viccnek elég gyenge, de egy tragikomédia záró mondataként szerzőnktől tökéletes.

    Ejj kispajtás édes lelkem, tanuljad meg végre
    Bármit mondasz itten nékünk, csak te mehetsz lépre.
    Írhatsz ide példát százat, ha jól esik néked.
    Kacagunk mi itten rajtad, ez lesz a te véged.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Kíváncsi leszek, hogy autónként évi 3000 Ft-ért még pertársaságban is ki fog keresetet beadni?
    Szerintem ez szimplán ügyvédi fogás. Kis üzletfelhajtás.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Többre nem futja öcsi? Kár, többet néztem ki belőled! Ha humornak szántad, akkor ez kb: a kisiskolás csalfa gyerek szint, kvázi k@rva gyenge. Vagy tényleg olyan tudatlan vagy, hogy ilyen hülyeségeket leírsz??? A kedvencem nem szorul védelemre, te pedig inkább énekeled el magadban az “álmodj királylány c számot” . 😀

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Kopi, te még mindig itt vagy? Törnöd kéne a fejedet egy jó kis védőbeszéden a Renault mellett – az összes 2000 utáni Cliot, Mégane-t és Lagunát visszahívják Amerikában! Már dübörögnek a kommentek, lázadnak a trollok – hol vagy? Védd meg a kedvencedet! Ne itt rontsd a levegőt!:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Ne biztasd, mert dicséretnek veszi, s boldogan tapsol hozzá. A hozzá hasonlóak még TTIP szerződésnek is boldogan tapsolnak, csak olajat öntesz a tűzre.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    “Ki foglak dobatni…”

    Jól mondtam én egyszer – már megvetted ezt az oldalt is…Ezen kívül még melyiket? Ugye a TC-t még nem?:)

    De jómodort pénzért nem tudsz venni…Ne vágj ilyen meglepett arcot:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Ja elég lesz nekik ennyi is, sikeresen be etettem a 3 dobogóst (20 dioptria -aki nem volt még nővel-, a nyúlszájú csipa gyerek -akinek csak a japókra áll-, és a közmunkás mélynövésű kubikost). A többit elvégzik már maguktól is…. 😀

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Hát támogasd a világ legnagyobb környezetszennyezőjét. Az eszed megvan hozzá…
    Soha nem fognak Európában annyi “koromdízelt” eladni, ami ellensúlyozná az USA szén-dioxid kibocsátásának fölényét.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    [i]“Hatalmas bakot lőtt Európa a dízellel”[/i]

    [url]http://www.origo.hu/gazdasag/20151021-volkswagen-botrany-dizel-adokedvezmenyek-europa.html[/url]

    Nyam-nyam, fincsi ez a pattogatott kuki! 😉

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Úgy ahogy kidobattad magad eddig szinte az össze autós oldalról? LOL! 🙂
    Nálad mi az emberként társalgás, a folyamatos hazudozás és hülyeségek irogatása? 😉 Mit írjak hogy tetszen, hogy nem, nem buktál meg soha a hibridekkel és nem, nem csináltál magadból barmot vele soha és hogy nem rúgtak ki mindenhonnal? 🙂
    Látom fáj az igazság de jobb ha hozzászoksz. Persze végülis mindegy, ha nem szoksz hozzá, neked akkor is fájni fog. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Próbálj meg emberként társalogni. Ki foglak dobatni, ha nem teszed, ahogy múlt héten tettem a hozzászólásaiddal.
    Nem kell nekem írnod, ha nem megy normális hangnemben.
    Nem kell nekem írnod, ha nem tudsz olyat mondani, ami igaz.
    Amit fentebb írsz, az hazugság.

    Szívleld ezt meg.

    Kösz.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Ja ja, pont úgy ahogyan 3 évvel ezelőtt óriási nagyot pofára zúgtál a hibridekkel és lám-lám azóta sehol sem vagy már, hiszen a 25. fikanickedet is elkoptattad azóta, csak a hülyeség maradt ugyanolyan! ROFLMAO! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Már szentírásokat is gyártasz? Remélem, kőbe is vannak vésve, mert úgy az igazi:)

    Jó lenne a “kempelenkedést” abbahagyni. És a jósolgatást is fejezd be – gyanítom, hogy híred-hamvad se lesz itt 3 év múlva. Ahogy itt a kolléga is írja, mindenbe belebuktál eddig, amit fennhangon hirdettél, Mr. Skizo:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    [i]“Szóval picit sántít ez a dolog , hogy hogyan buktak meg mérésnél …” [/i]

    Ez sokkal jobban sántít, de a helyi hörgőkórusnak ez is éppen elég.

    Akik az autógyártást mint a jó és rossz harcát látják, akiknek a véleményét a gyűlölet és a másiknak ártás vezérli, akik képtelenek normális emberi hangnemre a válaszaikban, azoknak ez pont elegendő. Ilyen egyszerű az ő világuk, ne tégy föl ilyen számukra értelmezhetetlenül bonyolult kérdést.

    Ha elvetik a sulykot, majd törlik őket.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Én csak azt az egy dolgot nem értem és nem világos számomra miért kell felnyitni a motorháztetőt méréshez mikor a kommunikációs csatlakozó a Vw-eknél a kormány alatt balra található a motortérbe nem is lehet rácsatlakozni … Az utastérben lévő com-csatlakozón keresztül lehet programozni a kocsit ” szoftweres optimalizálás , szerviz infó,stb” és állítgatni úgy hogy ” jó ” legyen ezt azt ..szóval mi a szart dugtak be a motortérbe és hova ? Szóval picit sántít ez a dolog , hogy hogyan buktak meg mérésnél … mert mint mondom nem kell kinyitni a motorháztetőt ehhez … szerintem inkább valaki ” feldobta ” őket egy ” elégedett ” Vw alkalmazott …

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Semmilyen középtávú presztízs veszteséget nem fog elszenvedni a VW konszern az ügy miatt.
    Semmilyen komoly középtávú pénzügyi veszteséget nem fog elszenvedni a VW konszern az ügy miatt.

    Majd 3 év múlva olvassa vissza ez a pár hangoskodó a fenti két mondatot. Aztán beszélgetünk a dologról. Addig teljesen értelmetlen. 3 év hosszú idő, a magam részéről örömmel diskurálok majd a tényekről. Félő, hogy nem lesz kit szembesítsek a hangoskodók közül.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    [i]“Megadta a kegyelemdöfést a Toyota a Volkswagennek”[/i]

    [url]http://www.investor.hu/news/20151026-volkswagen-auto-eladas-toyota-csalas-botrany.html[/url]

    Már csak hozni kell egy újabb adag pattogatott kukit és végignézni ahogy kivérzik a disznó. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Nem nagy meglepetés, az elmúlt évek tapasztalatai alapján ha kopasz-holiday kiböfögött valamit magából akkor ha azt csukott szemmel az ellenkezőjére fordítottad minden esetben megkaptad az igazságot. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    “Lám-lám így cseng le a VW botránya, s minden megy szépen tovább a maga útján!”

    A visszahívásokat még el se kezdték…nyugodj meg, sok fejlemény lesz itt még, 2016-ban is sokszor fogunk még a VW-ről és a stiklijeiről olvasni. Már akit érdekel:)

    Amúgy hallottad, hogy a Renault óriási méretű visszahívást kezdeményezett? Az összes 2000-től gyártott Clio-t, Mégane-t és Lagunát visszahívja az Egyesült Államokban és Kanadában?:)

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Látom az egyedfejlődés egy új szintjére léptél! Ez jó. Eljutottál onnan hogy egy személy vagyunk, oda hogy csicska/gazda kontextus-kvázi különböző személyek-. Bravó! Nálam ezzel a sittes szubkultúrával semmire sem mész, mivel más az értékrendem! 🙂 , magadat minősíted kubikos! 😀
    Találkozó??? Volt ilyen, na erről lemaradtam. Persze nyilvánvalóan nem sokat veszítettem….

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Látom odaadó csicska vagy.
    Talán nem ismered a gazdád? Nem tartom valószínűnek.
    Akinek a fórumon nagy a szája, de a találkozóra nem jön el, arról mit gondoljon az ember?
    Talán neked ez nem probléma, hiszen megtalálta a zsák a foltját.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Manónk sose fogja tudni kinőni a kisebbségi komplexusait. Tudod ha a Jóisten még növesztett volna rajta egy jó fejnyit, akkor nem tartanánk itt! 😀
    Ezért hát süt belőle a sok elfojtott sérelem, azért ilyen sértődött szegény, s ezért próbál folyton menősködni, odavágni! A példád kapcsán bizonyára magára ismert….

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    “…acsarognak, köpködnek, dobálják a homokot, aztán kapnak egy fülest és hazatakarodnak. zsenge korom ellenére elég sok ilyet láttam már.”

    Láttál?
    Te magad vagy ilyen. A legrosszabb fajtából, mert még ráadásként másokat mószerolsz, leveleket írogatsz a szerkesztőknek és a végén letagadod. Szánalmas!

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    A VW geopolitikai kérdés, buta, aki azt képzeli, hogy ez a botrány a pénzügyi károkon kívül bármi tragikusat is jelenthet neki. Szerintem a piacvesztése sem lesz számottevő. Annak pedig kimondottan örülök, hogy ezek a blokkok nincsenek pimpelve.

    Amióta olvasok netes fórumokat, annyi ilyen trónfosztásról meg király avatásról olvastam. Aztán a vége az, hogy nem változott gyökeresen semmi. Valamelyik végül bezárt VW botrány cikk alatt pont ezt írtam, a hányókórus nekem is feszült miatta.
    Olyan ez, mint a homokozóban: acsarognak, köpködnek, dobálják a homokot, aztán kapnak egy fülest és hazatakarodnak. zsenge korom ellenére elég sok ilyet láttam már.

  • 2017.10.28. at 11:58
    Permalink

    Lám-lám így cseng le a VW botránya, s minden megy szépen tovább a maga útján! A VW szánja bánja a történteket, s fizet mint a katonatiszt, s minden happy. Korai volt még temetni a dízeleket srácok….:-D

Vélemény, hozzászólás?