Az Abarth nem viccel, valódi raliautót faragtak a 124 Spiderből

Abarth 124 Spider Rally: 300 lóerővel repít vissza a múltba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 170 lóerős Abarth 124 Spider gyártásba kerül, de az olaszok mellette dobogóra állították a 300 lóerős rali prototípusukat is.


A Fiat 124 Spider után kijött a gyári sportváltozat, a szintén 1.4-es, de erősebb és vadabb külsejű Abarth 124 Spider. A nagy előd, a Fiat Abarth 124 Rally stílusjegyeit hordó gyári csúcsváltozatról sokan talán nem is tudják, hogy egy Európa-bajnok raliautó szellemi utódja. A Fiat csoport viszont kapott az alkalmon, hogy a hetvenes évek raliklasszisának szellemét megidézze, ezért kihozta a Abarth 124 Spider Rally tanulmányt. Itt a kis lökettérfogatot a sutba dobva az Alfa Romeókban használt 1.8-as turbómotor kereken 300 lóerős változata került a Spider orrába.
Hirdetés


Hivatalos beltéri fotókat nem tettek közzé, de jól látszik, hogy az egykori versenyváltozathoz hasonlóan fix tetőt kapott a kocsi, és biztos-ami biztos alapon vaskos bukócsöveket is. A váltó a nagyobb igénybevételhez igazított hatfokozatú szekvenciális, a hajtás természetesen a hátsó kerekeket tekeri és a legjobb erőátadás érdekében egy önzáró differenciálművet is beépítettek. A Rally állítólag még az 1060 kilós utcai változatnál is könnyebb. Futóművét felkeményítették és állítható gátlókkal szerelték, a felnik OZ versenydarabok, és így az Abarth 124-es teljesíti az FIA R-GT csoportjának előírásait. Az Abarth most még csak prototípusként mutatta be ezt a változatot, de elkezdik rá felvenni az előrendeléseket, és a gyári csapat 2017-ben ezzel az autóval indítja újra a Fiat motorosportéletét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:40
    Permalink

    “…a gyári csapat 2017-ben ezzel az autóval indítja újra a Fiat motorosportéletét.”

    Ez felettébb izgalmasan hangzik. Ez a változat is mutatja, hogy a testvér MX-5-höz képest egy teljesen más úton akarnak haladni az olaszok. Abból biztosan nem lesz rallyautó:)

    Egy ilyen felmatricázott, bebukócsövezett sportgép mindig szívet melengető látvány, gyártótól függetlenül.

Vélemény, hozzászólás?