Keveset fogyaszt, de veszettül megy a BMW 5-ös hibridje

ActiveHybrid 5 a BMW-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 7-es után az ActiveHybrid 5 is megjelenik a BMW kínálatában, és immár nem csak sportos a benzin-villany hajtású, bő 300 lóerős bajor limuzin, hanem a dízelekre jellemző módon takarékos is.


Lépéskényszerben van a BMW, hiszen ellenfelei közül a Lexus már régóta a hibrid modellek élharcosa, és az új GS-ből szintén várható majd benzin-elektromos kiadás, de újabban az Audi is rákapcsolt: az A8 Hybrid és az A6 Hybrid jelzi, a négykarikások szlogenje, a "haladás technikája" nem üres duma.
Az ActiveHybrid 7 és az X6 ActiveHybrid után az ActiveHybrid 5 már a harmadik müncheni típus, amely benzinmotor és villanymotor kombinációjával mozog, és ahogyan az első információk alapján leszűrhető, nem is rosszul. A 3,0 literes, sorhatos TwinPower Turbo 306 lóerős teljesítményét 40 kW-os (55 LE), 210 Nm nyomaték leadására képes villanymotor egészíti ki, a rendszer összteljesítménye 340 lóerő és 450 Nm. Az 5,9 másodperces nulláról százra gyorsulás van olyan jó, mint az 535i esetében, csakhogy az ActiveHybrid 5 átlagos szén-dioxid kibocsátása 149-156 g/km, ami igen szerény, 6,4 és 7 liter közötti üzemanyag fogyasztással jár, az értékek a gumiméret, illetve konkrét típus alapján változnak.

Az autó előnye a 7-es limuzinnal ellentétben, hogy a villanymotor nem csak statiszta szerepet játszik, hanem önállóan is képes mozgásba hozni a limuzint - egyébként kombi karosszériával a BMW nem tervezi gyártani a modellt. Maximum 60 km/órás tempóig, mintegy 35 km/órás átlagsebességgel 4 km-t tud megtenni emissziómentesen a hibrid 5-ös, így a városi dugók voltaképpen előnyösek a fogyasztás csökkentése szempontjából, mert azok a sorhatos beindítása nélkül leküzdhetők.
Külsőségeit tekintve alig vehető észre, hogy a lemezek alatt nem szokványos technika lapul, csupán a C-oszlopra, valamint az autó hátuljára tett ActiveHybrid 5 feliratok árulkodnak, illetve az e modellhez tervezett egyedi könnyűfém felnik - ahogy ezt a BMW hibridjeinél már megszokhattuk. Az utastérben sincsenek eget rengető dolgok, a küszöbfelirat mellett a váltókar mögötti hamutartó fedelére került fel egy kis plakett, hogy tudjuk: ha nincs motorhang, az nem hibára utaló jelenség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?