Újra tombolhat a Toyota Supra

Állítólag a BMW-vel közös fejlesztésű lesz a legújabb Supra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan visszatérhet a japánok ikonikus sportautója. A legfrissebb hírek szerint már Európában is levédették a Supra nevet, ráadásul elég közel fogják gyártani.


Több mint két éve hergelnek már az FT-1 tanulmánnyal a japánok, legelőször 2014-ben Detroitban mutatták be, azóta pedig egy újabb verziót is megvillantottak. Bár konkrétan még nem mondták ki, hogy ez lesz az új Supra, a sportkocsi negyedik generációjának kifutása óta - a GT86-ot leszámítva - ez az első komolyabb kupé Toyota, amit fejlesztenek. Amerikában már több mint két éve levédették a nevet, most viszont nekünk is jó hír, hogy Európában is megtették ugyanezt a napokban, így már szinte biztos, hogy az új modell érkezik és Európában is forgalmazzák majd.
Hirdetés


Híresztelések szerint az új modellt a BMW-vel közösen fejleszti a japán gyártó. A kétüléses hátsókerék-hajtású padlólemezre a bajorok az új Z5-ös sportkocsit építhetik, ami a jelenlegi Z4-est válthatja. Már a gyártás beindításáról is lehet hallani, miszerint az osztrák Magna-Steyr sorain készülhet a két sportkocsi. Egyelőre a technikáról csak nagy vonalakban beszélhetünk, de az új Z5-ös nagy valószínűséggel alapból hátsókerék-hajtással és a jól bevált turbós négy-, illetve hathengeres motorokkal érkezhet. Az új Supráért csak imádkozhatunk, hogy soros hathengeres motort kapjon, akárcsak az előző modellek, de valószínűbb, hogy beáldoznak néhány hengert, viszont megfejelik a Toyota jól bevált hibrid technológiájával. Akárhogy is legyen, a Supra kell az autós világnak!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    ha komolyan a fos bmw motorokatfogják használni, elég nagy bukás lesz, 2jz-t bele, persze átdolgozva ,az igazi motor nem ezek a szemetek 🙂 az teljesítene az új dizájnnak szerintem semmi köze a régihez, hát nagy kár..

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Ott a pont. Vissza is szívom a kommentem alább, megvan a hiányzó Lexus a palettáról.

    Ezek szerint nem a BMW-től lesz platform, hanem a bajorok fejlesztenek majd rá…

    Nem hiszem hogy 1-2 év késsel jönnének ki különben…

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    én most csak a lehetőségre/ziccerre gondoltam a gt86 esetében. meg sem fordulna a fejemben supra-boxer kombó 😀 egy hibrid rendszert + mellé valami turbós 3 ezres V6-V8-at el tudnék képzelni bele.

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Már a Lexus G inkább sportos hibrid hajtásláncánál sem nagyon rinyáltak a tesztelők :). Lehet ezzel jó dolgot is csinálni.

    Alapjában véve az F1 KERS rendszere is egy hibrid rendszer.

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Ezzel az a gond, hogy a GT86-nak volt Subaru-megfelelője, a BRZ – tehát közös fejlesztés volt. A Suprát a BMW-vel közösen fejlesztik, a Subaru abszolút nincs képben, ezért boxer sem lesz benne.
    Ez a közös fejlesztés azt jelenti, hogy közös motorokat fognak használni a Suprában és az új Z5-ösben: na, látod, ezért nem lesz boxeres Supra, mert mit keresne Subi-boxer egy BMW-ben?:)

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Simán el tudom képzelni, hogy belerakják az i8-hoz hasonló technikát és ebből is hibrid 3 hengeres turbós csoda lesz hanggenerátorral a fedélzeten.

    Ez a kocsi csak az elődök nevéből fog élni, másban semmi köze nem lesz hozzá. Ebből már nem lesz legenda.

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    arra értette, hogy a subaru lévén lehetőségük lett volna beledobni egy 300 lovas boxert is. azt meg azért bevallhatjuk, h olyan cikket én nem láttam, ahol ne mondták volna, h elférne még egy kis lóerő. persze így is jó gép, de ezt a ziccert sztem is faxság volt kihagyni.

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Nem lett csúnyább a végleges modell sem. 🙂 Épp annyit vasaltak rajta hogy megvalósítható legyen…

    Ez így nagyon bejövős. Végre egy toyota amiért érdemes elfáradni a szalonba 🙂

    Azt viszont csodálom hogy nem került rá Lexus név, remélem ők is készülnek valami érdekességgel a RC kupé fölé, elkélne valami még a palettára…

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Mielőtt lehokizod a GT86-ot, előtte fáradj be egy kereskedésbe egy tesztvezetésre…..
    Vagy csak a nagy motor a lényeg és toljuk neki?? Nanemár

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Nagyon jó hír. Paul Walker szerintem mosolyog odafentről, és felfelé mutatott hüvelykujjal jelzi az elismerését az autó felé. Nagyon kellett ez a Toyotának, hiszen eléggé vérszegény a jelenlegi kínálat.

  • 2017.10.28. at 04:39
    Permalink

    Nagyon utos dizajn!
    Eleg futurisztikusan nez ki. Remelem nem halogatjak a gyartasat tul sokaig mig valaki veletlenul kihoz valami hasonlot korabban. Egyik mai Toyota modellre sem hasonlit igazan, csak a hatso lampaban latok nemi hasonlosagot az Avensisevel. Illetve a LExus LS-F-re hasonlit kialakitasaban, rovid tengelytav, hosszu orr, hatso lokaritoba rakott hutok oldalso legbeomlokkel, motoros hatso szarnnyal.
    Elolrol nagyon vaddiszno!!!

Vélemény, hozzászólás?