Konnektorból tölthető új Ford Mondeo

Amerikából, Fusion néven jön az új Ford Mondeo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Világautó lesz az új Ford Mondeo, ezért az Észak-Amerikai Autószalonon ma bemutatkozott Fusion már az európai Mondeo formáját mutatja.

Mivel a Ford már tavaly megszellőztette, hogy a Fiesta és a Focus után a Mondeo is világautó lesz, azaz az összes kontinensen alapvetően egyező formában, csak részleteivel, futómű-hangolásával és motorpalettájával illeszkedik majd a helyi igényekhez, az Észak-Amerikában, a Detroiti Autószalonon most bemutatkozott Fusion már az Európába márciusban, a Genfi Autószalonon érkező negyedik generációs Mondeo vonalait mutatja. Az egyelőre négy- és ötajtós limuzinként bemutatkozott Fusion Mondeóként természetesen az európai eladások túlnyomórészét kitevő kombi karosszériával is érkezik majd.

A tengerentúli motorpaletta szokás szerint csakis benzines egységeket sorol, a 2,5 literes, 170 lóerős alapgép mellett választható a Focusból, előző Mondeóból is ismert, 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost turbómotor is. A 2,5 literes váltója alapáron 6 fokozatú automata, az 1,6 turbó alapból manuálisat, kérésre automatát kap, és mivel hozzá a stop-start elektronika is jár, az a verzió a Ford első olyan modellje, melyben a motormegállító rendszer és az automata váltó együtt szerepelhet.
Hirdetés
Hibridként két verziót is kínál majd a Fusion, mindkettőben 2,0 literes, a korábbi 2,5 literesből származtatott, Atkinson ciklusú benzinmotor, fokozatmentes automata váltón keresztül, a villanymotorral együtt 185 lóerős teljesítménnyel hajt, a sima Hybrid országúti vegyes fogyasztási értéke 5,3 l/100 km, de létezik egy Energi, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátorral szerelt verzió is, mely 2,3 l/100 km kalkulált fogyasztással büszkélkedhet, és a Chevrolet Volthoz hasonlóan benzinégetés nélkül, csupán villanymotorjával is képes mozogni.
Európába egyéb, takarékos verziókkal is várható a Mondeo, a flottavásárlók kedvence lehet majd a 115 lóerős, 1.6 TDCi, a jobb menedzserek már a 2,0 literes, 140-163 lóerősekből kaphatnak, míg a cégvezetők a 2,2 literes, 200 lóerősben bújhatnak meg - lám, beosztottjaikhoz hasonlóan, ők is csak Mondeóval járnak. A csúcsverziókban a Focusból ismert aktív parkolássegéd, sávtartó-elektronika és távolságtartós tempomat is szerepelhet, s természetesen az utastérben kényelmi extrák is szinte vég nélkül sorakozhatnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 05:41
    Permalink

    A Plug-In Hibrid változatát nagyon várjuk árral és hatótávval!

    Úgy tarolják le a piacot először a plug-in hibridek, majd az elektromos autók, mint a sáskahad!
    1-2 éven belül vége a kizárólag benzin vagy diesel autóknak, újként hamarosan nem lehet már eladni őket, sőt használtként is csak fillérekért.

Vélemény, hozzászólás?