Fityiszt a benzinnek! Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro: két villanymotorral, akkuval és üzemanyagcellával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár most olcsóbb a benzin és a gázolaj is, mint az elmúlt években szinte bármikor, a gyártók mégis gőzerővel fejlesztik alternatív autóikat.

Furcsa egy héten vagyunk túl, a Toyota teljesen kész modellként mutatta be üzemanyagcellás autóját (a Mirait), s a Honda is megmutatta, hogy ő is komoly erőkkel dolgozik a kőolajtól független autózáson (lásd FCV). És így van ezzel az Audi is, ha kész autóval még nem is rendelkezik, koncepciómodellje már van, az ingolstadtiak sem akarnak lemaradni a jövő autóiról.
Hirdetés

A Los Angeles-i Autószalonon debütált A7 h-tron quattro concept kívülről nemigen különbözik a hagyományos hajtásláncú verzióktól, hajtásláncával viszont teljes mértékben. A hidrogén üzemanyagcellás modell (A3 e-tronból származó 8,8 kWh-s, lítium-ion) akkumulátora ráadásul konnektorból is tölthető, úgy 50 kilométert tud megtenni, és mindenképp emissziómentes. Akkumulátorát természetesen a fékezési energiából is táplálja, de hidrogén üzemanyagcellájával is képes áramot fejleszteni a hajtáshoz. Ha utóbbira van szükség, akkor 3,7 liternyi hidrogén kell 100 kilométer megtételéhez (szemben a héten bemutatkozott, csak elöl hajtó japán vetélytársaival, amelyek 3,1 l/100 km hidrogénfogyasztásúak).
Az A7 h-tron esetén az üzemanyagcella a motorháztető alá került, a 300 cellás lítium-ion akkumulátor pedig a csomagtér alá. Hidrogént négy tartályban is tárol az A7 h-tron az autó hátuljánál, ám nem kell aggódni, vészesen nem rontja a tömegelosztást, ugyanis a 100 kilométer megtételéhez szükséges 3,7 liternyi hidrogén mindössze 1 kilogramm tömegű, a cipelt hajtóanyag tömege így minimális, inkább csak a tartályé számottevő. A maximális hatótáv 500 kilométer a h-tronnal.
A hajtás sem piskóta, hiszen a h-tron quattro, az A7 h-tron nem csak üzemanyagcellás, összkerékhajtású modell koncepció is. Mindkét tengelyét egy-egy 116 lóerő állandó, 155 lóerő időszakos csúcsteljesítményű, 270 Nm állandó nyomatékú villanymotor hajtja. A minden felszerelésével 1,95 tonna saját tömegű modell kombinált teljesítményét 228 lóerőnek, nyomatékát 540 newtonméternek írja az Audi, amivel 7,9 másodperces 100 km/órára gyorsításra és 180 km/órás végsebességre képes. Egyelőre csak elviekben, de úgy természetesen már működő, a kőolajtól függésnek fityiszt mutató, emissziómentes modellként.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?