Bezárta Le Mans-i versenyautóját az Audi

Audi R18 - kisebb motorral is ütős teljesítmény

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre az ideinél szerényebb teljesítményű dízellel szerelt, de zárt vezetőfülkés, jobb légellenállású autóval indul a Le Mans-i 24 óráson az Audi.

Nem csak a motorok fogyasztását, a teljesítményét is apasztják Le Mans-ban. Az Audi példaképp a vadonatúj, R18 jelű versenyautójában az idei 5,5 literes, V10-es turbódízel helyett jövőre csak 3,7 literes V6-ost alkalmaz. Utóbbi pontos teljesítménye még nem ismert, de az R15 590 lóerős V10-esénél biztosan kevesebb ló dolgozik majd benne. Az R18 azonban nem csak új motorja miatt lesz érdekes, a jobb légellenállás érdekében zárt, kupolás vezetőfülkét kapott, a gyáriak szerint menetteljesítményei így az idei győztes, R15 Plus-éval egyeznek majd. Tömege elődjénél jóval szerényebb, az R18 karosszériája önhordó, karbonszálas kompozit. LED-es fényszórója elsőként jelenik meg Le Mans-ban, a látványosan 1-est formázó diódás fény hűen tükrözi az Audi eltökéltségét: a márka tizedik Le Mans-i bajnoki címét várják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?