Félmillió Audi TT után jön az 500 darabos limitált széria

Audi TTS Competition - az eddigi legkülönlegesebb TT

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Félmillió példányos jubileumához érkezett a győri gyártású Audi TT. Októbertől 500 darabos limitált széria készül a TTS alapjain, Coupé és Roadster karosszériával.

Az első nemzedékével - Coupéként - 1998-ban, azaz 15 évvel ezelőtt színre lépett, Roadsterként egy évvel később debütált, második generációjával pedig 2006/2007-ben érkezett, az Audi Space Frame könnyűfém térvázra alumínium karosszériaelemekkel épülő és elődjénél 90 kilogrammal könnyebb, számunkra fontos módon Győrben készülő Audi TT a minap érte el félmilliós gyártási számát, s ennek örömére rögtön egy limitált szériát jelentett be az Audi.
Az ötszázezredik TT után meghirdetett, mindössze 500 példányban készülő Competition a TT legerősebb 2,0 literes változatára, azaz a már alapáron összkerékhajtású, 272 lóerős 2.0 TFSI motoros TTS-re épül, s 2+2 üléses Coupéként, valamint 2 üléses Roadsterként is kapható lesz. Gyártásba októbertől kerül, a ritkaságra vadászók bizonyára még az idei évben el fogják kapkodni.
Felára mindössze 1900 euró (~568 000 Ft) lesz, melyért a TTS amúgy is igen gazdag alapellátmányán (LED nappali fénnyel kombinált xenon fényszórók, adaptív lengéscsillapítók, stb.) fix hátsó szárny, 225/35-ös abroncsokat hordó 19 colos, ötküllős, rotor-dizájnos alufelnik, valamint dedikált (sárga, illetve mélyszürke) színek járnak. Bőrbe varrott és multifunkciós a vágott aljú kormánykerék, parkolni pedig elöl-hátul radar fogja segíteni a sorszámot hordozó plakettel is felszerelt Competition példányok sofőrjeit.
Hirdetés

A 272 lóerős 2.0 TFSI-hez óhaj szerint az Audinál S tronic néven nevezett dupla kuplungos vagy azonosan 6 sebességes kézi váltó is társulhat - természetesen utóbbi az alap, s előbbi a feláras opció. A Coupé a robotváltóval 5,3, kézivel 5,5 másodperc alatt érhet 100 km/órára, a Roadster esetében 5,5 és 5,7 mp a két vonatkozó szám. A fogyasztási értékek szintén a bal lábat kímélő automata váltósok esetében jobbak, a Coupé esetében a legszerényebb 7,7 l/100 km vegyes üzemben, míg esetében kézi váltóval 7,9 l/100 km a gyári érték. A Roadsternél 7,9, illetve 8,1 l/100 km az S tronic, illetve a manuális váltós fogyasztási norma - ha ez egyáltalán érdekli a TT-sorozat legexkluzívabb verzióinak vásárlóit.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:08
    Permalink

    “Az ötszázezredik TT után meghirdetett, mindössze 500 példányban készülő Competition a TT legerősebb változatára, azaz a már alapáron összkerékhajtású, 272 lóerős 2.0 TFSI motoros TTS-re épül”
    A TT legerősebb utcai, gyári változata a TT RS Plus, 360 LE-vel.

Vélemény, hozzászólás?