Audi A3 3,2 literes fogyasztással

Audi ultra: sorozatgyártásban az éhezőművész

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi lerántotta a leplet legkisebb fogyasztású modelljéről. Ami nem egy hibrid, vagy mini, hanem egy elfogadható teljesítményű kompakt.


A 110 lóerős Audi A3 1.6 TDI ultra 100 kilométerenként - az ingolstadti gyártó sajtóközleménye szerint - csupán 3,2 liter gázolajat fogyaszt. Ez kilométerenként 85 grammos szén-dioxid-kibocsátást jelent. A cégeknek kedvező fogyasztási értékeket felvillantó prémium alsó-középkategóriás autó hamarosan nálunk is kapható lesz. A kocsi németországi bevezetése szeptemberben várható, az Audi A3 1.6 TDI ultra alapára körülbelül 25 200 euró lesz (7,56 millió forint). Ezért az árért a hazai kínálatban kétliteres, 150 lovas dízelt kaphatunk, quattro összkerékhajtással… Igaz, dupla ennyi fogyasztással. Az A3 TDI ultra sem vérszegény, végsebessége 200 km/óra és 10,5 másodperc alatt gyorsul fel nulláról 100 km/órás sebességre. Céges felhasználásakor nem mellékes, hogy az autó teli tankkal, vagyis 50 liter gázolajjal akár 1500 kilométert is képes megtenni.
Hirdetés
Az ötajtós, vagyis Sportback, illetve a háromajtós változatban is kapható A3 1.6 TDI ultra olyan kényelmesnek és olyan fényűzőnek ígérkezik, mint ahogy azt az Auditól megszokhattuk. Szolgáltatások terén sincs hiány, ugyanis a légkondi, az Audi rádió és zenelejátszó, valamint a négy elektromos ablakemelő benne van az alapcsomagban, az extralista pedig elég hosszú ahhoz, hogy kifogjon a megrendelő anyagi viszonyain.
Alacsony fogyasztása és környezetbarát üzeme kikövezte az A3 1.6 TDI ultra számára az utat a technológiailag legfejlettebb A3-asok (e-tron, g-tron) közé. Az Audi elszánt abban a tekintetben, hogy könnyű autókat gyártson, így a legújabb A3-as is többféle nagyszilárdságú, ám könnyű anyagból készült, az ötajtós ultra változat 1205 kilót nyom. Az autó aerodinamikája nemcsak az S line felszereltséghez tartozó légterelők alkalmazásával javult: az A3-as testét 15 milliméterrel leültették. A 205/55-ös R16 gumik kifejezetten a jobb gördülési ellenállást szolgálják, ezzel is csökkentve az A3 1.6 TDI ultra fogyasztását. Ez a modell az első az ultrák sorában, a gyártó tervei szerint az elkövetkező hónapokban bemutatják majd más modellek ultra verzióját is. Ezek természetesen a takarékosságban és a károsanyag-kibocsátásban múlják majd felül a márka és vélhetően a konkurensek hasonló változatait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?