0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ismét lesz automata váltós Chevrolet Spark

Automata váltót kap az Egyesült Államok legolcsóbb autója

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Chevrolet Spark csak második generációjával jelent meg az Egyesült Államokban, automata váltót pedig most kap.

Első generációjával még nem vitték az Egyesült Államokba a koreai gyártású Chevrolet Sparkot, a második már az újvilágban is színre lépett, s ott a legolcsóbb autónak számít. Kínálata végre automata váltóval is kiegészült

Első generációjával még nem vitték az Egyesült Államokba a koreai gyártású Chevrolet Sparkot, a második már az újvilágban is színre lépett, s ott a legolcsóbb autónak számít. Kínálata végre automata váltóval is kiegészült

A Daewoo Matizból formált Chevrolet Spark már 2005-ös megjelenésétől kapható volt automata váltóval, sokak megdöbbenésére nem 1,0 literes négyhengeres, hanem kisebbik, 800 köbcentiméteres, 51 lóerős háromhengeres benzinmotorjához illesztették a négyfokozatú bolygóműves váltót, mely ugyan finoman kapcsol, de mosolyogtató menetdinamikát ad.

Az első generációs Spark automataként 21,9 másodperc alatt ér 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 135 km/óra lehet. Vegyes fogyasztási értéke 5,7 l/100 km, ám mint 5-6 éve pontosan ezen járgányt hajtó autótulajdonos kijelenthetem, hogy ennek eléréséhez is laborkörülmények kellenek, s a kisautó étvágya legalább 1, de inkább 2 literrel magasabbként reális. Nem épp meggyőző értékek, de a keveset, rövid távokon autózók számára az olcsó kisautó összességében jó ajánlat lehet, természetesen csakis akkor, ha értékelik a kuplungmentes üzemet. Az utóbbit autóvásárláskor elsődleges szempontként állítók számára eddig nem is jöhetett szóba a Spark második generációja.

Ennek bevezetésekor ugyanis eltűnt a háromhengeres motor a kínálatból, s vele az automata váltó is. A gyáriak akkor azzal érveltek, hogy a régi váltó nem bírná el az 1,0 literes "tekintélyes" 93 Newtonméteres nyomatékát és 68 lóerős teljesítményét. Ha pedig már új váltón kell dolgozzanak, azt az 1,2 litereshez ígérték akkor, s így is lett. Az immár az Egyesült Államokban is kapható, s ott a piac legolcsóbb autójának számító Spark most automata váltót kap − mivel az Egyesült Államokban csakis azzal kapható, 1,2 literes motorjához, továbbra is négy fokozatú bolygóművest. Fogyasztási értékeivel ezúttal sem ígérkezik aszkétának, az amerikai piacon 6,9 l/100 km vegyes értéket ígérnek. Ami egyébként, ha igaz lesz, akár el is fogadható az 51 helyett 85 lóerős kisautótól, ami immár minden bizonnyal dinamikusabb lesz, s persze sokkal biztonságosabb is, 2 helyett immár 4 Euro NCAP csillagot érdemelt. Az automata felára ráadásul az Egyesült Államokban jelképes, nem egész 1000 dollár, ha itthon is hasonló, 220-250 ezer forintos többlettel adnák a kuplungmentes üzemet a Sparkhoz, bizony ismét megfontolandó ajánlat lehetne.

Ez is érdekes lehet:
 

Ifj. Tóth János egy Peugeot 208 T16 R5 volánjánál

Még semmi hivatalos információ sincs ifj. Tóth János visszatéréséről. Az viszont tény, hogy tegnap...

Még takarékosabb 5-ös BMW

Erősebbek és persze takarékosabbak is lettek az 5-ös BMW 4 hengeres alapdízelei.

Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a...

Személyautó átlagéletkor márkánként és területenként

Egyre korosabb a hazai autópark. Vajon mennyire maradunk le Európától, milyen különbségeket láthatunk...

Milliószámra futnak autók hazai fejlesztésű kormányművel

Magyar mérnökcsapat fejleszti a ThyssenKrupp kormányműveit Budapesten. Bepillanthattunk a munkájukba...

Volkswagen Golf 1.6 GL, 1989 - használtteszt

Röviden a sztori: állt öt évet, aztán egy néni hajtotta, ma meg a restaurátor óvja. Egy 25 éves...

Ötajtós, csinos, farmotoros, és már kapható az új Renault Twingo

A Renault Twingo első generációja máig fogalom, a térhasznosítás és a vidám autózás szinonimája...

A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott...

Megvan a hidraulikus kézifék, mehet a drift Ken Block mintájára

Láttunk már játszós autót Skodából, ez most még annál is egy-két fokkal jobb.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

2 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

2 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Az új Iveco Daily lett az Év Furgonja

Év Furgonja 2015: Iveco Daily

3 napja – Haszonjármű

Jövőre az Iveco Daily harmadik generációja viselheti az Év Furgonja címet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET SPARK 0.8 6V Direct 60.000KM!

CHEVROLET SPARK 0.8 6V...

Ár: 629.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET SPARK 0.8 6V Direct

CHEVROLET SPARK 0.8 6V...

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET SPARK 0.8 6V Plus

CHEVROLET SPARK 0.8 6V...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó