0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megdöbbentő találmány a Fordtól. És bevezetik! 

Automatikus ajtóél-védő a Fordtól

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rendkívül bosszantó, amikor figyelmetlen ajtórányitás miatt apró sérülés keletkezik az autón. A Fordnál feltalálták a spanyolviaszt, megvan a majdnem tuti megoldás. Jövőre be is vezetik.

Akaratlanul is hamar megvan a baj, ha nem figyelünk a mellettünk parkoló autóra

Akaratlanul is hamar megvan a baj, ha nem figyelünk a mellettünk parkoló autóra

A szituáció valószínűleg mindenkinek ismerős. Sajnos, hiába tárolja valaki gondosan, garázsban az autóját, elég egy nyilvános parkoló, mondjuk valamelyik bevásárlóközpontnál, és hamar megvan a baj. Figyelmetlen gyerekek, de akár sem a saját, sem a mások holmijára nem vigyázó felnőttek kivágják az ajtót kiszállásnál, bumm, neki a másik autónak, és máris ott egy apró horpadás, rosszabb esetben festékleverődés. Régebben divat volt az ajtóélekre utólag, műanyag, sok esetben fényvisszaverős védőbetéteket tenni, de ezek nem mutattak szépen a karosszérián. Eddig senkinek nem jutott eszébe gyári szinten foglalkozni a kérdéssel, ám a Fordnál meglátták a fától az erdőt, és kitalálták az alábbi videón szemléltetett ajtócsapástól óvó megoldást.

Egyszerű ötlet egyszerű megvalósítása az automatikus ajtóél-védő − jövőre bátran parkolhatunk Ford Focus mellé

Egyszerű ötlet egyszerű megvalósítása az automatikus ajtóél-védő − jövőre bátran parkolhatunk Ford Focus mellé

Az ügyes szerkezet nem az amerikai, hanem a német Ford mérnökeinek a szüleménye, és mint Matthias Tensing termékfejlesztő mérnök elmondta, igazából érthetetlen, miért is nem jutott ez valakinek már sokkal korábban az eszébe − persze, büszke rá, hogy ők arathatják le a babérokat. Voltaképpen pofonegyszerű dologról van szó, ajtónyitáskor egy 15 centiméter magasságú kis gumilap automatikusan, 60 milliszekundum alatt az ajtóélre "ugrik", és megakadályozza, hogy a fent leírt bosszantó jelenség megtörténjen. Záráskor visszafelé játszódik le a folyamat, a védőelem megbújik az ajtó belső részén, így gyakorlatilag láthatatlan marad, csak arra a rövid időre bújik elő, amikor a valóban szükség van rá. A Fordnál nem is várnak sokáig, 2012-ben a Focus már megkapja ezt az ötletes találmányt, amely a gyár szerint az első ajtóknál 90, a hátsóknál 85 százalékos védelmet nyújt.

Ez is érdekes lehet:
 

Megérkezett az 1-es BMW lépcsőshátú változata

Eljött a pillanat, a BMW legújabb szedánja már keresztben kapta motorját és alapvetően csak elöl...

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...

Álcázva, de már itthon is látható az új Suzuki Swift

A Suzuki nagyon nem titkolja, hogy új Swift várható. Egy nap alatt kétszer is láttuk az álcázott...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Elszállt a Nordschleifén az egyik Koenigsegg One:1

Lezúztak egy 7 példányban létező szuperautót, szinte ripityára, de a tulajdonos szerint még menthető...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

Piaci körkép: átnéztük, mit kap, aki nem villogni, inkább jól járni akar első autójával

Egyik fő szempont, hogy 1 millióba beleférjen minden költséggel együtt, aztán 5 ajtónál ne legyen...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

tbiudrl írta: 2011 október 13., csütörtök 17:29:23
Combi27 írta: 5 éve

Mondjuk ezt pont a városi emberektől tanultam el, mióta 6 éve városban élek..

Sőt többet is összeszedtem ami a faluban nem volt divat.Pl:

nem köszönés, megsértődés a másik véleményén, nem érdekel a szomszédom azért is bulizok minden nap hajnalig,ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen), és még mesélhetnék mennyivel kultúráltabb és nyugodtabb az élet egy faluban...


Előzmények megtekintése

Azért ezzel a "ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen)"-nel vitetkoznék, mert falun, (vagy más kertesházas övezetben) ha valaki háza elé parkolsz, könnyen kivívhatod a tulaj nemtetszését. Mert bár közterület, (pl. a kerítés melletti járda mögött a vízelvezető árok utáni útpatka) azt ő tartja rendben (vagy nem, de a sajátjának tekinti) és hogy mer más odaállni. Sajnos, tapasztalatból beszélek.
Egyébként, én sem örülök neki, ha hazaérve nem tudok a házam (panel) közelében sem parkolni, mert egy szomszéd rokona, vagy a 3 háztömbbel arrébb lévő autóstárs, odatelepedett. Ha én 30 éve lakom valahol, akkor had legyen már annyi előjogom, hogy legalább a ház közelébe rakhassam az autóm és ne a tegnap óta autótulajdonos szomszéd kiscsávónak ne kelljen 50 métert gyalogolnia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csacsi írta: 2011 október 11., kedd 14:27:33
tbiudrl írta: 5 éve

Erre volt esze, meg ideje a mérnököknek, mikor egy szimpla gumit oda is lehetne ragasztani (akár a fényezés színében, hogy ne látszódjék, szemelőtt tartva az esztétikát), de arra, hogy az ajtó élére egy LED-et rakjon, hogy sötétben látható legyen a mögöttes forgalom számára, ahhoz kevés a diploma?


JÓ 5LET ez a ledesdi! Tecccik ;-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
csacsi írta: 2011 október 11., kedd 14:25:16

...bunkókámékat eddig sem zavarta, hogy belevágják az ajtót a melletük parkolóba, így még jobban erdektelen lesz, mert az övének semmi baja sem lesz, de a „szomszéd” kocsinak így is behorpad az ajtaja. Nagyon önző és aljas dolog ez a Fordtól!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laszlovics írta: 2011 október 10., hétfő 15:29:02
Combi27 írta: 5 éve

Sokszor én is jártam úgy hogy este 22:30-kor ha hazaértem melóból nem találtam parkolót a lakótömb körül, csak az utca végén vagy 300 méterre.Ez egy vicc, mert mindenki vagy másfél métert hagy az autók között mikor leparkol.Arról nem is beszélve hogy újabban egy nyerges kamionos! is beáll a felfestett parkolóba a környéken, igaz pót nélkül, de mivel kilógna az útra szépen feltolat a járdára.Ismerősöm például 3 egymást követő nap büntették meg a saját háza előtt mert felállt a járdára, amit ő épített.(megjegyezném sehol nincs járda az utcájukban csak az ő háza előtt, mert ő csinált oda!)

Na a másik meg a plázaparkoló, pláne ha alul van.Ahol én lakom ott gondoltak a gázautósokra, és külön rész van, ahol kijelöltek nekik parkolóhelyet, de vagy 30-at! A múltkor beugrottam a plázába, és hihetetlen de nem tudtam leparkolni a gázautóknak fenntartott helyen.Beljebb ugye nem mehettem, ezért vártam vagy 15-20 percet mire valaki kiállt a 30 parkolóhelyből, amit végignézve az enyémen kívül se hire se hamva nem volt a gázos autóknak.

Mondjuk múlt héttől ez a probléma megoldva, ugyanis a gázos autók is parkolhatnak mélygarázsokban bárhol :))

Aki két helyre áll mondjuk egy üres sorban sokra nem megy vele, mert láttam már áruházi parkolóban egy teljes parkolósot úgy állni hogy valaki beállt a kettő hely közé, majd mindenki szépen mellé balról jobbról ugyanolyan közel mintha sima parkolás lenne :)))

Aki meg beáll két üres helyen középre az számítha tőlem egy fényképre, és szépen valamelyik autós szégyenoldalon találja a kocsiját :)


Előzmények megtekintése

Köszönöm! Legalább nem vagyok egyedül a véleményemmel.
Csak még annyit, hogy nem kell ahhoz túl sok ész, hogy ne kövessek egy parkolni nem tudó autóst, és másoljam a hülyeségét. A legszebb az, amikor beállnak akárhogy, és öt perc múlva távoznak. A baj csak az, hogy saját meglátásom szerint egy lakótelepen több nap is kell hozzá, hogy visszatérjen, és kihasználható legyen a teljes parkoló.
Kamionost én is láttam vagy két hétig pihenni, csak rajta még pót is volt. Bár ezeket nem nagyon értem hogy lehet megcsinálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 10., hétfő 11:21:14
Laszlovics írta: 5 éve

Egyet értek a szélesebb parkolók tekintetében! Egyre szűkebbnek érzem az áruházak, parkolóházak, plázák parkolóját, mert ugye nekik, csak az a lényeg, hogy még 100 autó beférjen. De azzal a hozzá állással, hogy két helyre állsz be, nem tudok megbékélni.

A parkolókban eleve tele van olyan emberekkel, akik úgy hagyják az autójukat, ahogy az sikerült(ferdén, belelógva a másik helyre, ráállva a másik ajtajára, stb.). Én sohasem szégyenlem, ha elsőre nem sikerült tökéletesen ráfordulni a parkolóhelyre, inkább korrigálok és gondolok arra a személyre aki majd mellém beparkol, és megadom neki a lehetőséget, hogy ne csapja rám az ajtót. Nem állok olyan helyre, ha tehetem, ahol én is csak nehezen tudok kiszállni, inkább keresek másik helyet.

Egyáltalán nem akarok senkit kioktatni, de ha olyan lakótelepen lakik valaki, ahol hatalmas luxus elvenni a másiktól fél métert, és érezné, milyen este hazajönni, és valami barom miatt nem találni parkolóhelyet, akkor a két fehér csík közé precízebben állna be.


Előzmények megtekintése

Sokszor én is jártam úgy hogy este 22:30-kor ha hazaértem melóból nem találtam parkolót a lakótömb körül, csak az utca végén vagy 300 méterre.Ez egy vicc, mert mindenki vagy másfél métert hagy az autók között mikor leparkol.Arról nem is beszélve hogy újabban egy nyerges kamionos! is beáll a felfestett parkolóba a környéken, igaz pót nélkül, de mivel kilógna az útra szépen feltolat a járdára.Ismerősöm például 3 egymást követő nap büntették meg a saját háza előtt mert felállt a járdára, amit ő épített.(megjegyezném sehol nincs járda az utcájukban csak az ő háza előtt, mert ő csinált oda!)
Na a másik meg a plázaparkoló, pláne ha alul van.Ahol én lakom ott gondoltak a gázautósokra, és külön rész van, ahol kijelöltek nekik parkolóhelyet, de vagy 30-at! A múltkor beugrottam a plázába, és hihetetlen de nem tudtam leparkolni a gázautóknak fenntartott helyen.Beljebb ugye nem mehettem, ezért vártam vagy 15-20 percet mire valaki kiállt a 30 parkolóhelyből, amit végignézve az enyémen kívül se hire se hamva nem volt a gázos autóknak.
Mondjuk múlt héttől ez a probléma megoldva, ugyanis a gázos autók is parkolhatnak mélygarázsokban bárhol :))
Aki két helyre áll mondjuk egy üres sorban sokra nem megy vele, mert láttam már áruházi parkolóban egy teljes parkolósot úgy állni hogy valaki beállt a kettő hely közé, majd mindenki szépen mellé balról jobbról ugyanolyan közel mintha sima parkolás lenne :)))
Aki meg beáll két üres helyen középre az számítha tőlem egy fényképre, és szépen valamelyik autós szégyenoldalon találja a kocsiját :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laszlovics írta: 2011 október 09., vasárnap 21:37:50
Törölt felhasználó írta: 5 éve

@tbiudrl miért van szükség az éjszakai "díszkivilágításra"? csak a "románok" foglalják el a közterületet úgy, hogy kilógnak az útra, amit a sok gyökér természetesen jól teherbe is rak.



Egyébként jó ötlet, de inkább a parkolók legyenek szélesebbek, én mindig kettőbe állok, és jó messze minden autótól. Az okoska tömörülés, egymás pofájába való törekvés az emberi faj egyik legundorítóbb tulajdonsága.

Szép napot!


Előzmények megtekintése

Egyet értek a szélesebb parkolók tekintetében! Egyre szűkebbnek érzem az áruházak, parkolóházak, plázák parkolóját, mert ugye nekik, csak az a lényeg, hogy még 100 autó beférjen. De azzal a hozzá állással, hogy két helyre állsz be, nem tudok megbékélni.
A parkolókban eleve tele van olyan emberekkel, akik úgy hagyják az autójukat, ahogy az sikerült(ferdén, belelógva a másik helyre, ráállva a másik ajtajára, stb.). Én sohasem szégyenlem, ha elsőre nem sikerült tökéletesen ráfordulni a parkolóhelyre, inkább korrigálok és gondolok arra a személyre aki majd mellém beparkol, és megadom neki a lehetőséget, hogy ne csapja rám az ajtót. Nem állok olyan helyre, ha tehetem, ahol én is csak nehezen tudok kiszállni, inkább keresek másik helyet.
Egyáltalán nem akarok senkit kioktatni, de ha olyan lakótelepen lakik valaki, ahol hatalmas luxus elvenni a másiktól fél métert, és érezné, milyen este hazajönni, és valami barom miatt nem találni parkolóhelyet, akkor a két fehér csík közé precízebben állna be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 09., vasárnap 13:40:28
badboy70 írta: 5 éve

Combi:

Mi az a Tecskó?

Ez egy kutya fajta vagy vidéken így mondjátok a hiprmarketet."Álmágyek a Tecskóba,oszt jó napot."

LOL,XD,:D vagy amit akarsz barátom.


Előzmények megtekintése

Mondjuk ezt pont a városi emberektől tanultam el, mióta 6 éve városban élek..
Sőt többet is összeszedtem ami a faluban nem volt divat.Pl:
nem köszönés, megsértődés a másik véleményén, nem érdekel a szomszédom azért is bulizok minden nap hajnalig,ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen), és még mesélhetnék mennyivel kultúráltabb és nyugodtabb az élet egy faluban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 október 08., szombat 12:57:37

@tbiudrl jah.. így már világosabb, és ebben egyet értünk :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 október 08., szombat 12:53:47

@tbiudrl miért van szükség az éjszakai "díszkivilágításra"? csak a "románok" foglalják el a közterületet úgy, hogy kilógnak az útra, amit a sok gyökér természetesen jól teherbe is rak.

Egyébként jó ötlet, de inkább a parkolók legyenek szélesebbek, én mindig kettőbe állok, és jó messze minden autótól. Az okoska tömörülés, egymás pofájába való törekvés az emberi faj egyik legundorítóbb tulajdonsága.
Szép napot!

A válaszoláshoz belépés szükséges
tbiudrl írta: 2011 október 08., szombat 12:44:16

Pontosítanék: az első ajtónak van lámpája, de a hátsón nem látok.
Ráadásul, a hátsó ajtónak nem is a legkiállóbb részén van a védő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

7 órája – Sztori

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Atommeghajtású Audi a jövőből

Tegnap – Sztori

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok, motor helyett atomreaktorja van.


Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

2 napja – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Márciusban mutatkozhat be az Alfa Romeo 4C

Felnit villantott az Alfa Romeo reménysége

4 éve – Autósvilág hírei

Vadállatnak ígérkezik, első hivatalos részletfotójával kíván boldog új évet a talán márciusban debütáló Alfa Romeo 4C.


Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

És ebből még Vignale is van! Ford S-MAX teszt

3 hónapja – Teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának számító S-MAX egyterűjét. Egy baja persze van.


Hogyan védjük autónkat a nyestektől?

Háború, terror és nyestkár esetén nem fizet a biztosító

5 éve – Tippek, tanácsadók

Az élelem és meleg menedék után kujtorgó nyest nem rágcsáló, mégis megrágcsálgatja az autó vezetékeit és szigetelését. Lássuk, mit tehetünk ellene!


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend Plus

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Trend Ti-VCT

FORD FOCUS 1.6 Trend T...

Ár: 1.280.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.5 EcoBoost ST-line

FORD FOCUS 1.5 EcoBoos...

Ár: 5.745.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!