0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megdöbbentő találmány a Fordtól. És bevezetik! 

Automatikus ajtóél-védő a Fordtól

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rendkívül bosszantó, amikor figyelmetlen ajtórányitás miatt apró sérülés keletkezik az autón. A Fordnál feltalálták a spanyolviaszt, megvan a majdnem tuti megoldás. Jövőre be is vezetik.

Akaratlanul is hamar megvan a baj, ha nem figyelünk a mellettünk parkoló autóra

Akaratlanul is hamar megvan a baj, ha nem figyelünk a mellettünk parkoló autóra

A szituáció valószínűleg mindenkinek ismerős. Sajnos, hiába tárolja valaki gondosan, garázsban az autóját, elég egy nyilvános parkoló, mondjuk valamelyik bevásárlóközpontnál, és hamar megvan a baj. Figyelmetlen gyerekek, de akár sem a saját, sem a mások holmijára nem vigyázó felnőttek kivágják az ajtót kiszállásnál, bumm, neki a másik autónak, és máris ott egy apró horpadás, rosszabb esetben festékleverődés. Régebben divat volt az ajtóélekre utólag, műanyag, sok esetben fényvisszaverős védőbetéteket tenni, de ezek nem mutattak szépen a karosszérián. Eddig senkinek nem jutott eszébe gyári szinten foglalkozni a kérdéssel, ám a Fordnál meglátták a fától az erdőt, és kitalálták az alábbi videón szemléltetett ajtócsapástól óvó megoldást.

Egyszerű ötlet egyszerű megvalósítása az automatikus ajtóél-védő − jövőre bátran parkolhatunk Ford Focus mellé

Egyszerű ötlet egyszerű megvalósítása az automatikus ajtóél-védő − jövőre bátran parkolhatunk Ford Focus mellé

Az ügyes szerkezet nem az amerikai, hanem a német Ford mérnökeinek a szüleménye, és mint Matthias Tensing termékfejlesztő mérnök elmondta, igazából érthetetlen, miért is nem jutott ez valakinek már sokkal korábban az eszébe − persze, büszke rá, hogy ők arathatják le a babérokat. Voltaképpen pofonegyszerű dologról van szó, ajtónyitáskor egy 15 centiméter magasságú kis gumilap automatikusan, 60 milliszekundum alatt az ajtóélre "ugrik", és megakadályozza, hogy a fent leírt bosszantó jelenség megtörténjen. Záráskor visszafelé játszódik le a folyamat, a védőelem megbújik az ajtó belső részén, így gyakorlatilag láthatatlan marad, csak arra a rövid időre bújik elő, amikor a valóban szükség van rá. A Fordnál nem is várnak sokáig, 2012-ben a Focus már megkapja ezt az ötletes találmányt, amely a gyár szerint az első ajtóknál 90, a hátsóknál 85 százalékos védelmet nyújt.

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: használt zöld rendszámos modellek ötmillió forintig

A zöld rendszámos autók a leggazdaságosabbak a városban is sokat autózók számára, ám az igazi...

Az erzbergi látványbányában találhatók a világ legnagyobb taxijai

Ültek valaha dömper platóján? Ha gyerekkorukban oda képzelték magukat, vagy esetleg volt akkora...

ADAC téligumiteszt 2016: a négyévszakosak sem hiányoznak

Szeptember közepén 30 fokot mértünk itthon, miközben az ADAC a legújabb téli és négyévszakos...

Villámkör: Volkswagen Golf 1.4 16V Perfekt, 2006

Az idei Volkswagen-találkozó tombolafődíja egy tízéves Golf V. Elkértük egy körre, hogy megnézzük...

E héten nyílik a Párizsi Autószalon, lássuk, mit tartogat!

Sajtónapjaival már csütörtökön és pénteken is megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon, a közönség...

Megnyílt a BMW Wallis Motor Pest új főhadiszállása

Hatalmas és nagyon energiatakarékos, illetve zöld energiát hasznosító kereskedést és központot...

Korunk 12 legkomolyabb szuperautóját állították egymás mellé

Ezt mindenkinek látnia kell! 12 szuperautó gyorsult egyszerre egy lezárt reptéren. Az amerikaiak...

Egy elnézett zászló, három összetört kocsi, az annyi, mint 13 millió forint

Komoly szabályok vannak egy versenypályán. Hiába válthat bárki jegyet a Nordschleiféra, a szabályokat...

Olajfolt okozott káoszt és majdnem végzetes balesetet a Zöld Pokolban

A benzinvérűek kedvenc helyéről elég cifra felvételek kerülnek a legnépszerűbb videómegosztóra...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

tbiudrl írta: 2011 október 13., csütörtök 17:29:23
Combi27 írta: 5 éve

Mondjuk ezt pont a városi emberektől tanultam el, mióta 6 éve városban élek..

Sőt többet is összeszedtem ami a faluban nem volt divat.Pl:

nem köszönés, megsértődés a másik véleményén, nem érdekel a szomszédom azért is bulizok minden nap hajnalig,ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen), és még mesélhetnék mennyivel kultúráltabb és nyugodtabb az élet egy faluban...


Előzmények megtekintése

Azért ezzel a "ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen)"-nel vitetkoznék, mert falun, (vagy más kertesházas övezetben) ha valaki háza elé parkolsz, könnyen kivívhatod a tulaj nemtetszését. Mert bár közterület, (pl. a kerítés melletti járda mögött a vízelvezető árok utáni útpatka) azt ő tartja rendben (vagy nem, de a sajátjának tekinti) és hogy mer más odaállni. Sajnos, tapasztalatból beszélek.
Egyébként, én sem örülök neki, ha hazaérve nem tudok a házam (panel) közelében sem parkolni, mert egy szomszéd rokona, vagy a 3 háztömbbel arrébb lévő autóstárs, odatelepedett. Ha én 30 éve lakom valahol, akkor had legyen már annyi előjogom, hogy legalább a ház közelébe rakhassam az autóm és ne a tegnap óta autótulajdonos szomszéd kiscsávónak ne kelljen 50 métert gyalogolnia.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csacsi írta: 2011 október 11., kedd 14:27:33
tbiudrl írta: 5 éve

Erre volt esze, meg ideje a mérnököknek, mikor egy szimpla gumit oda is lehetne ragasztani (akár a fényezés színében, hogy ne látszódjék, szemelőtt tartva az esztétikát), de arra, hogy az ajtó élére egy LED-et rakjon, hogy sötétben látható legyen a mögöttes forgalom számára, ahhoz kevés a diploma?


JÓ 5LET ez a ledesdi! Tecccik ;-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
csacsi írta: 2011 október 11., kedd 14:25:16

...bunkókámékat eddig sem zavarta, hogy belevágják az ajtót a melletük parkolóba, így még jobban erdektelen lesz, mert az övének semmi baja sem lesz, de a „szomszéd” kocsinak így is behorpad az ajtaja. Nagyon önző és aljas dolog ez a Fordtól!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laszlovics írta: 2011 október 10., hétfő 15:29:02
Combi27 írta: 5 éve

Sokszor én is jártam úgy hogy este 22:30-kor ha hazaértem melóból nem találtam parkolót a lakótömb körül, csak az utca végén vagy 300 méterre.Ez egy vicc, mert mindenki vagy másfél métert hagy az autók között mikor leparkol.Arról nem is beszélve hogy újabban egy nyerges kamionos! is beáll a felfestett parkolóba a környéken, igaz pót nélkül, de mivel kilógna az útra szépen feltolat a járdára.Ismerősöm például 3 egymást követő nap büntették meg a saját háza előtt mert felállt a járdára, amit ő épített.(megjegyezném sehol nincs járda az utcájukban csak az ő háza előtt, mert ő csinált oda!)

Na a másik meg a plázaparkoló, pláne ha alul van.Ahol én lakom ott gondoltak a gázautósokra, és külön rész van, ahol kijelöltek nekik parkolóhelyet, de vagy 30-at! A múltkor beugrottam a plázába, és hihetetlen de nem tudtam leparkolni a gázautóknak fenntartott helyen.Beljebb ugye nem mehettem, ezért vártam vagy 15-20 percet mire valaki kiállt a 30 parkolóhelyből, amit végignézve az enyémen kívül se hire se hamva nem volt a gázos autóknak.

Mondjuk múlt héttől ez a probléma megoldva, ugyanis a gázos autók is parkolhatnak mélygarázsokban bárhol :))

Aki két helyre áll mondjuk egy üres sorban sokra nem megy vele, mert láttam már áruházi parkolóban egy teljes parkolósot úgy állni hogy valaki beállt a kettő hely közé, majd mindenki szépen mellé balról jobbról ugyanolyan közel mintha sima parkolás lenne :)))

Aki meg beáll két üres helyen középre az számítha tőlem egy fényképre, és szépen valamelyik autós szégyenoldalon találja a kocsiját :)


Előzmények megtekintése

Köszönöm! Legalább nem vagyok egyedül a véleményemmel.
Csak még annyit, hogy nem kell ahhoz túl sok ész, hogy ne kövessek egy parkolni nem tudó autóst, és másoljam a hülyeségét. A legszebb az, amikor beállnak akárhogy, és öt perc múlva távoznak. A baj csak az, hogy saját meglátásom szerint egy lakótelepen több nap is kell hozzá, hogy visszatérjen, és kihasználható legyen a teljes parkoló.
Kamionost én is láttam vagy két hétig pihenni, csak rajta még pót is volt. Bár ezeket nem nagyon értem hogy lehet megcsinálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 10., hétfő 11:21:14
Laszlovics írta: 5 éve

Egyet értek a szélesebb parkolók tekintetében! Egyre szűkebbnek érzem az áruházak, parkolóházak, plázák parkolóját, mert ugye nekik, csak az a lényeg, hogy még 100 autó beférjen. De azzal a hozzá állással, hogy két helyre állsz be, nem tudok megbékélni.

A parkolókban eleve tele van olyan emberekkel, akik úgy hagyják az autójukat, ahogy az sikerült(ferdén, belelógva a másik helyre, ráállva a másik ajtajára, stb.). Én sohasem szégyenlem, ha elsőre nem sikerült tökéletesen ráfordulni a parkolóhelyre, inkább korrigálok és gondolok arra a személyre aki majd mellém beparkol, és megadom neki a lehetőséget, hogy ne csapja rám az ajtót. Nem állok olyan helyre, ha tehetem, ahol én is csak nehezen tudok kiszállni, inkább keresek másik helyet.

Egyáltalán nem akarok senkit kioktatni, de ha olyan lakótelepen lakik valaki, ahol hatalmas luxus elvenni a másiktól fél métert, és érezné, milyen este hazajönni, és valami barom miatt nem találni parkolóhelyet, akkor a két fehér csík közé precízebben állna be.


Előzmények megtekintése

Sokszor én is jártam úgy hogy este 22:30-kor ha hazaértem melóból nem találtam parkolót a lakótömb körül, csak az utca végén vagy 300 méterre.Ez egy vicc, mert mindenki vagy másfél métert hagy az autók között mikor leparkol.Arról nem is beszélve hogy újabban egy nyerges kamionos! is beáll a felfestett parkolóba a környéken, igaz pót nélkül, de mivel kilógna az útra szépen feltolat a járdára.Ismerősöm például 3 egymást követő nap büntették meg a saját háza előtt mert felállt a járdára, amit ő épített.(megjegyezném sehol nincs járda az utcájukban csak az ő háza előtt, mert ő csinált oda!)
Na a másik meg a plázaparkoló, pláne ha alul van.Ahol én lakom ott gondoltak a gázautósokra, és külön rész van, ahol kijelöltek nekik parkolóhelyet, de vagy 30-at! A múltkor beugrottam a plázába, és hihetetlen de nem tudtam leparkolni a gázautóknak fenntartott helyen.Beljebb ugye nem mehettem, ezért vártam vagy 15-20 percet mire valaki kiállt a 30 parkolóhelyből, amit végignézve az enyémen kívül se hire se hamva nem volt a gázos autóknak.
Mondjuk múlt héttől ez a probléma megoldva, ugyanis a gázos autók is parkolhatnak mélygarázsokban bárhol :))
Aki két helyre áll mondjuk egy üres sorban sokra nem megy vele, mert láttam már áruházi parkolóban egy teljes parkolósot úgy állni hogy valaki beállt a kettő hely közé, majd mindenki szépen mellé balról jobbról ugyanolyan közel mintha sima parkolás lenne :)))
Aki meg beáll két üres helyen középre az számítha tőlem egy fényképre, és szépen valamelyik autós szégyenoldalon találja a kocsiját :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laszlovics írta: 2011 október 09., vasárnap 21:37:50
Törölt felhasználó írta: 5 éve

@tbiudrl miért van szükség az éjszakai "díszkivilágításra"? csak a "románok" foglalják el a közterületet úgy, hogy kilógnak az útra, amit a sok gyökér természetesen jól teherbe is rak.



Egyébként jó ötlet, de inkább a parkolók legyenek szélesebbek, én mindig kettőbe állok, és jó messze minden autótól. Az okoska tömörülés, egymás pofájába való törekvés az emberi faj egyik legundorítóbb tulajdonsága.

Szép napot!


Előzmények megtekintése

Egyet értek a szélesebb parkolók tekintetében! Egyre szűkebbnek érzem az áruházak, parkolóházak, plázák parkolóját, mert ugye nekik, csak az a lényeg, hogy még 100 autó beférjen. De azzal a hozzá állással, hogy két helyre állsz be, nem tudok megbékélni.
A parkolókban eleve tele van olyan emberekkel, akik úgy hagyják az autójukat, ahogy az sikerült(ferdén, belelógva a másik helyre, ráállva a másik ajtajára, stb.). Én sohasem szégyenlem, ha elsőre nem sikerült tökéletesen ráfordulni a parkolóhelyre, inkább korrigálok és gondolok arra a személyre aki majd mellém beparkol, és megadom neki a lehetőséget, hogy ne csapja rám az ajtót. Nem állok olyan helyre, ha tehetem, ahol én is csak nehezen tudok kiszállni, inkább keresek másik helyet.
Egyáltalán nem akarok senkit kioktatni, de ha olyan lakótelepen lakik valaki, ahol hatalmas luxus elvenni a másiktól fél métert, és érezné, milyen este hazajönni, és valami barom miatt nem találni parkolóhelyet, akkor a két fehér csík közé precízebben állna be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 09., vasárnap 13:40:28
badboy70 írta: 5 éve

Combi:

Mi az a Tecskó?

Ez egy kutya fajta vagy vidéken így mondjátok a hiprmarketet."Álmágyek a Tecskóba,oszt jó napot."

LOL,XD,:D vagy amit akarsz barátom.


Előzmények megtekintése

Mondjuk ezt pont a városi emberektől tanultam el, mióta 6 éve városban élek..
Sőt többet is összeszedtem ami a faluban nem volt divat.Pl:
nem köszönés, megsértődés a másik véleményén, nem érdekel a szomszédom azért is bulizok minden nap hajnalig,ne állj oda mert az az én parkolóhelyem (közterületen), és még mesélhetnék mennyivel kultúráltabb és nyugodtabb az élet egy faluban...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 október 08., szombat 12:57:37

@tbiudrl jah.. így már világosabb, és ebben egyet értünk :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 október 08., szombat 12:53:47

@tbiudrl miért van szükség az éjszakai "díszkivilágításra"? csak a "románok" foglalják el a közterületet úgy, hogy kilógnak az útra, amit a sok gyökér természetesen jól teherbe is rak.

Egyébként jó ötlet, de inkább a parkolók legyenek szélesebbek, én mindig kettőbe állok, és jó messze minden autótól. Az okoska tömörülés, egymás pofájába való törekvés az emberi faj egyik legundorítóbb tulajdonsága.
Szép napot!

A válaszoláshoz belépés szükséges
tbiudrl írta: 2011 október 08., szombat 12:44:16

Pontosítanék: az első ajtónak van lámpája, de a hátsón nem látok.
Ráadásul, a hátsó ajtónak nem is a legkiállóbb részén van a védő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Mercedes-Benz CLA 250 Sport 4MATIC teszt

Teszten a megújult Mercedes CLA - Bunker rock

Megújulása alkalmából járt nálunk a kecskeméti Mercedes-Benz CLA majdnem legerősebb gyöngyszeme, kupé kivitelben. Még mindig fiatalos.


Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro S tronic teszt

Diétázó vaddisznó - Audi Q7 e-tron teszt Videó

Döbbenetesen alacsony fogyasztást, ugyanakkor komoly menetdinamikát is ígér a dízel- és villanymotort is adó Audi Q7 e-tron. Jó, ám drága mulatság.


Fiat 500L Trekking 1.6 Mjet 16V teszt

Azonnal klasszikus? Fiat 500L Trekking teszt

Hiába nem újdonság, kevesek által ismert a Fiat 500L Trekking. Kicsit egyterű, kicsit SUV, kicsit 500-as is. Felénk mégis ritka, mint a fehér holló.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Közösen fejleszt az Audi, a BMW és a Mercedes

Összefog az Audi, a BMW és a Mercedes

23 órája – Sztori

Sok más céggel együtt dolgozik közösen a jövő okosautóján a három nagy német prémiummárka. Céljuk a leendő 5G mobilhálózat előkészítése is.


Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross - már mindenképp turbót fúj

Tegnap – Újdonság

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége, a Suzuki SX4 S-Cross, mi pedig vezettük is.


Párizs után újabb városokban hódíthat a speciális autóbérlés

Jönnek a villanyautó-megosztó szolgáltatások Videó

2 napja – Sztori

Fogd és vidd az autót, sőt vegyél fel mást és vidd el őt is célállomására, miközben te is oda tartasz - íme pár friss bérautó-koncepció.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Golf-navi (nem Volkswagen Golf!)

Golfpályán is elárulja a helyes irányt az új navigáció

6 éve – Autósvilág hírei

Javíthat a játékosok hendikepjén az új Expresso navigáció, amely a golfpályákon is biztonságosan célba visz.


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

4 hónapja – Teszt

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.


Idén is nyerhetsz tőlünk jegyet az AMTS-re!

Nyerj AMTS jegyet!

2 éve – Autósvilág hírei

Az AMTS-en autó nyerhető, nálunk csak egy, illetve két jegy az AMTS-re - páros belépőket sorsolunk a legjelentősebb hazai autós dzsemborira.


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.6 16V. MO-i. klíma. alufelni

FORD FOCUS 1.6 16V. MO...

Ár: 839.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 TDCi Trend DPF Mo-i

FORD FOCUS 1.6 TDCi Tr...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!