Vajon mi lesz az olcsó Lukoil-kutak helyén?

Az egész térségből kivonul az olcsó kútjairól ismert Lukoil

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Lukoil csehországi töltőállomásait a MOL veszi meg, az orosz kúthálózat Szlovákiából és hazánkból is kivonul.

Hétfőn jelentette be a MOL, hogy megvásárolja az orosz Lukoil 44 csehországi töltőállomását. A Lukoil pedig azt is nyilvánosságra hozta, hogy 19 tagú szlovák és 75 kutat soroló magyar hálózatát is értékesíti. Utóbbi vevője már meg is van, a nevesnek aligha mondható Norm Benzinkút Kft.
Hirdetés

A hazánkban 2003-ban megjelent, hűségkártyát nem kínáló, de nélküle is rendre az átlagosnál kedvezőbb árakat író Lukoil napjainkra a magyarországi üzemanyag-kereskedelem ötödik legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát, fejlődésének jelentős lépcsője volt a Jet-hálózat 2008-as akvizíciója. A hazai piacot részben román, részben bulgáriai finomítókból látta el. Hogy a jövőben is az átlagosnál olcsóbb kutakat fogunk-e találni a Lukoil-kutak helyén, azt egyelőre csak remélni tudjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Kielemezhetjük de az egy gúnyosnak szánt megjegyzés volt, a hülyeségeimet sorold fel, mert egyelőre magadon is alig találsz fogást, a szitu pedig sosem lesz világos ha te is benne vagy.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Na igen, a régi Amerika a másik véglet, de ott ez hétköznapinak számított, jobban mint ma egy V6-os Ford. Nálam azért más, mert egyszerre van nagy köbcenti meg sportos karakterisztika is, de azért hagytak benne tartalékot. Gyilkolás nélkül millió kilométereket elmegy minden V motor, ahogy a régebbi dízeleknek is ez volt az egyik titka szerintem, erős alkatrészek a nagy nyomaték miatt, de a fordulatszám alacsony maradt. Ma már nem erről szól, harmad akkorák a csapágyak és tervezetten nyúlik a lánc, lehet az BMW meg bármi más is… az e85 nekem is tetszett, de nem ez a 10%-os biotrutyi ami most penészedik a 95ös benzinkutas tartályokban. Ilyet konkrétan láttam. Viszont ha hagyták volna elterjedni, akkor én is átálltam volna szerintem.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    1. Nem “ugattam be”, hiszen meg sem szólítottalak csak megjegyeztem egy számomra szánalmas dolgot.
    2. Mivel egy faroknak tartalak és nagyon gyakran nem értek egyet a hülyeségeiddel, így örülök ha felhúzhatlak.
    3. Remélem így már számodra is világos a szitu és tudod értelmezni. 🙂

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Mások vitájába nem szívesen ugatok bele, de megteszem, mert a “köz” előtt tettétek. Az én véleményem, hogy akármilyen kisebb kompressziós, sok köbcentis motor sokszor több üzemórát tud karbantartás nélkül működni, mint egy pörgős, nagy kompressziós, kihegyezett motor. Magam is tartok v8ast is, bár nem BMW, de érdekességként elmesélem, hogy amikor vettem, megállt tachométeréből következően több, mint 650.000 mérföld volt benne. Valaki Európát járta vele, de azt hiszem az USA nagykövetségé volt. Talán nem fogja senki elhinni, de a bontatlan Cadillac 8.2 literes V8 motor hengereiben látszottak a gyári harántcsíkozások a hengerfalakon. A 2-3 szoros feljesítményfelesleg miatt a motor soha nem járt csúcson. Az alacsony kompreszió miatt (10.5:1) pedig sem káros hőtöbblet, sem fölösleges csapágykopást okozó erők nem keletkeztek. A lóerők száma európai mércével max 300 lehet, de éppen ezért a napi használatból adódóan nem tud tönkremenni mérhető időn belül. Nem a nagyzolás miatt hoztam ezt fel, itt meg kell jegyeznem, hogy nem járok vele már naponta, csak igen ritkán, és akkor is inkább a jobb Osztrák utak felé. 2006-ban jártam, de akkor 180Ft lehetett az E85. Nos. Ez a túlzott véglet azért jó példa, mert kisebb léptékben is igaz, csak nem olyan nagyok a különbségek, hogy az átlag ember felfigyeljen rá és elhigyje. Én megspórolom a motorcserét vagy autócserét, mások az üzemanyagot. 2001 óta üzletszerűen is járok nagyon sokat ugyanazzal a 3 literes V6-os Ford busszal, és nagyobb javítás még nem volt a motoron. A vezérműlánc dupláját futotta a gyári értéknek, és nem lötyög. Ha azt hiszitek, hogy jobban szennyezem a környezetet, akkor hozzá kell tennem, hogy 2006-7 óta E85-el járok, és megrögzött környezetvédő vagyok. Hiszek a gázban és a bioethanolban. Na miután jól bemutatkoztam, lehet utálkozni és fikázni. De én nem cserélem le még egy darabig, mert fölösleges, és amúgy sem lenne pénzem egy másikat venni.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Jól van, akkor nem tudom minek ugattál be az elején, mikor arról volt szó, hogy vannak motorok amik kopognak egy szarabb minőség 95ös benzintől. Ennyit mondtam te kutya, pont semmi köze az “elpusztíthatatlan” korolládhoz meg a tapasztalataidhoz ami kb egy és ugyanaz.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Látom a szövegértés még mindig nehezen megy.
    Okoskodás helyett( nincs csörgő motor) inkább erre gyúrhatnál.
    Az M5 komolyabb mi? Kíváncsi lennék melyik bírná tovább beavatkozás nélkül?
    Én nem a túlbonyolított, megbízhatatlan, kényes motort tartanám komolynak (nem állítom, hogy a V10 biztos ilyen), hanem azt ami szinte elpusztíthatatlan, de magasan kiemelkedik a többi közül nyomatékleadásban, erőben, felpörgésben.
    Valóban nem értek különösebben a motorokhoz, csak annyit tudok, hogy az oktánszám növeléssel javíthatunk azon, hogy nehogy előbb berobbanjon a keverék mint kéne (csörgés).
    Azt viszont tudom, hogy sokan bemesélnek maguknak sok butaságot a különböző üzemanyag keverékekkel kapcsolatban, amit már többször cáfoltak és az én tapasztalataim sem támasztanak alá.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Én jó ideiig tankoltam náluk, de 3 éve kb olyan rossz minőségű üzemanyagot árulnak, hogy anyámnak a dízelében lerakódott valami dzsuva a tank alján, és tönkrement a nagynyomású gázolajpumpa. Én meg a benzinesemmel csak 200km fölött menetem, amikor arra jártam és náluk tankoltam. Ilyenkor mérhetően kevesebb kilómétert tudtam megtenni, mint amikor ugyanannyi litert tankoltam pl. agip etanolból. pedig azzal többet kéne fogyasztania. Elkutyultak, nem tankolok náluk már. Mehetnek.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Én sajnálom. Ebben a köcsög Debrecenben a legjobb kút volt. Ez az a város Magyarországon, ahol ha a nagykereskedelmi benzin-gázolaj ár megegyezik, a gázolaj akkor is drágább 15 forinttal! A Lukoil volt az egyetlen korrekt kút, ahol kb egy árban volt a benzin és a diesel. És akárki akármit mond, a 2.5-ös diesel motorommal, klímával 5,4l-es vegyes fogyasztással járok az üzemanyagukkal.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Nagy tapasztalat ha csak a corolláig látsz… azért vannak komolyabb motorok is. Amúgy a kopogás a hirtelen elszegényedő keverék miatt van, csörögni csak a telefon szokott meg a corolla ezek szerint, de még véletlenül sincs köze a sebesség fokozatokhoz és a gázpedálhoz sem. Egy rossz injektorra talán tippelhettél volna, de legalább már tudom, hogy halvány gőzöd nincs mi az előgyújtás meg a nagyobb oktánszám közötti összefüggés. Mondjuk ennyit nem is feltételeztem, csak a vau-vau…

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Nekem tapasztalatom van okostóni.
    Érdekes módon az én változó szelepvezérlésű és szelepemelésű 8300-at pörgő több mint 100 lóerő/liter teljesítményű japán motorom még semmilyen üzemanyagtól (Auchan, Lukoil, Dallas stb.) nem csörgött.
    Talán megtalálom a megfelelő sebességfokozatot és gázpedál állást veled ellentétben, illetve jobb a motorkonstrukció. Viszont belőled kiindulva inkább az előbbi. 😀

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Nehéz vagy sem, ez van. De ne térj el a tárgytól kutyuli, megint beszóltál a nulla műszaki ismereteddel aztán érvek helyett marad a fikázás, cikk témájáról már nem is beszélve. Még mielőtt elővennéd az adu ászodat, miszerint minden német trágya, közlöm, hogy több ilyen japán motor is van. vau-vau 🙂

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    A kapitalizmusra az is jellemző sokszor, hogy a drágábbal szemben ár-érték arányban nem biztos, hogy azt kapod, amiért kevesebbet fizetsz.
    Egyébként az utolsó pár évben már nem volt jellemző, hogy Romániából és Bulgáriából kapták az üzemanyagot, ők is a MOL-tól vették, csak nem adalékolták. Azért volt olcsóbb.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Tudni kell nemet mondani, ez is a kapitalizmus része, különben tényleg minden szart rád tukmálnak:D Amúgy a dízel eleve nehezebben érzi meg az ilyen különbségeket, a pdtdi inkább a szennyeződésre volt érzékeny, nem az adalékok hiányára.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Na igen valószínűleg azért lehetett csak 2-3 forint differencia mivel a MOL szabadáras és ha konkurens kút van a közelben jóval olcsóbb mint azokon a helyeken ahol nincs konkurencia … így megy ez a kapitalizmusban ugyan azért pár km el odább kevesebbet fizetsz !

    Egyébként nálam pontosan ugyan annyit eszik a pdtdi motor Lukoil üzemanyaggal mint Mol-al csak ettől nem füstöl annyira mint a Magyar vagy az Osztrák üzemanyagtól … és nem mondanám minden evőnek a pdtdi motort ha van kényes diesel motor hát ezek azok .

    Valahol olvastam , hogy a Magyar és a Szlovák kutakat egy magyar érdekeltségű magán kúthálózat üzemeltető veszi meg … szóval szerintem maradnak ugyan úgy olcsóbb kategóriás kutak .

    Mondjuk azért is szeretem ezeket a helyeket mert nem kell veszekedni a kútkezelővel hogy ne a ” prémium ” szemetet öntse bele hanem elég lesz a normál is ” mivel így is úgy is ugyan azt kapod csak az egyik valamivel drágább ” valamint ha bementem a kasszához nem kérdezték meg 1szer sem , hogy kérek e biztosítást , akció üdítőt , lejárt szabatosságú szendvicset , csokit … hanem tudták ha venni akarok valamit úgy is odaviszem a kasszához én ezért nem járok a 3 betűs kutakhoz + a Shell-hez mert egy erőszakos gyökér bagázs dolgozik ott és amíg nem váltóztatnak a hozzáálláson addig nem is megyek …

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Pontosan. Amennyivel olcsóbb volt, legalább annyival többet is fogyasztott belőle az autó. És az utóbbi időben felénk már csak 2-3 forintos differencia volt a javukra a hazai tulajdonú multi benzinkútjaival szemben.

  • 2017.10.29. at 04:44
    Permalink

    Olcsóbb volt, de egy finomabbra hangolt motor azonnal be is csattogott tőle. Még a 98-as ből is nagyobb fogyasztásokat sikerült összehoznom, mint valamelyik “hárombetűs” prémium 95-ből. Nem fogom megsiratni… 😀

Vélemény, hozzászólás?