Útdíjat vezet be Németország, de legalább olcsó lesz

Az Európai Bizottság jóváhagyta a német autópályák külföldiek számára is fizetőssé tételét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megtörténik, amire Németország régóta készül. Fizetőssé teszik az autópályáikat mindenki számára - a járművek méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően.


Vége a külföldiek számára ingyenes németországi autópályahasználatnak. Az Európai Bizottság elfogadta a „tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését. Ezáltal nem csak a német állampolgárok fizetnek majd az úthasználatért, hanem azok is, akik csak áthaladnak az országon. Ugyanakkor csak az autópályák lesznek fizetősek, az alsóbbrendű úthálózat továbbra is ingyenes. A járművek méretétől és károsanyag-kibocsátásától függően kell majd a megfelelő összeget fizetni. 10 napos, két hónapos és egész éves autópálya használati díjat vezetnek be, legkevesebb 2,5 euró, azaz jelenlegi árfolyamon közel 800 forintnál indul majd az autópálya használat (olcsóbb lesz tehát mint a magyar vagy az osztrák). A legdrágább éves matrica 130 euróba fog kerülni, ami nagyjából 41 ezer forint (összehasonlításul a legdrágább magyarországi, autóbuszok számára vásárolandó éves és országos matrica ára 199 975 Ft).
Hirdetés
A német közlekedési miniszter szerint a külföldi autósoknak is hozzá kell járulniuk az autópályák fenntartásához. Nettó 500 millió eurós plusz bevétellel számolnak, melyet az úthálózat fejlesztésére fordítanak majd. Legkorábban a jövő évi parlamenti választások után kezdhetik az útdíjszedést Németországban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Nem ismerem a német belpolitikát, de ezt a meccset kvázi élőben közvetítette a Motor-talk, és ha olvasol német autós oldalakat akkor ez lejöhetett. Ráadásul elég sokat utazunk a német pályákon és vidékeken, így érdekel is. Őszintén szólva érdekelt az is, hogy mire jutnak, mert a feladat (EU konform módon megkülönböztetni átutazókat) elég kemény dió. És itt a hangsúly a jogszerűségen van.

    Magyarországon valamiért divat lett tudás nélkül elméleteket gyártani. Jól hangzik, a haverok tapsolnak,a csehóban te vagy a sztár, akkor meg minek az a nagy erőlködés hogy tényeket is figyelembe vegyünk. Ennek semmi köze a menekültekhez, a

    A munkanélküliek mellett nagy munkaerőigény is van. Egyszerűen túl sok a munka amit németek nem végeznének el. Nagyon nagyvonalúak a juttatások, de ez is adja az európai gazdaság motorját. Mi mind ezeken élősködünk, dacára a kretén jobbikos dumának.

    És a német gazdaság simán benyelte a több millió kelet európait az elmúlt 10 évben (ahogy a törököket is korábban), pedig az elmúlt évek megmutatták, hogy közel sem vagyunk annyira európaiak, mint gondolták.

    Amit írsz az eléggé azt sugallja hogy nagyon nem ismered mi van nyugaton, sőt keleten sem, de jól hangzik. Nem azt mondom, hogy jól kezelték a dolgot, de abban hogy a németek valami nem jól oldottak meg, jelentős köze volt annak is, hogy mi mennyire ostoba módon áltunk hozzá.

    Itt ácsingózunk ezeknek a “migránsok” (nem azok, ezek menekültek) állásaira, és úgy pattogunk mintha a franciák, németek vagy belgák küldenének ide gazdasági menekülteket. Közben kikerült vagy egy millió ember Nyugat -Európába munkát vállalni. Kicsit aránytalannak és hálátlannak érzem a hozzáállást…

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    A cikk kissé keveri a szezont a fazonnal.
    Németországban a buszok és a 3,5 t-nál nagyobb megengedett össztömegű járművek után eddig is használatarányos útdíjat – autópályadíjat – fizettek.
    Ahogy itt is használatarányos a fizetés az általam említett kategóriákban. Persze emellett lehetőség van havi matrica vásárlására.
    A 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű járművekre – hogy egy elég széles kategóriát említsek – lehetőség van hosszabb időtartamú matricát venni.
    Amúgy bennem is első blikkre az merült fel, hogy a “meghívottak” ellátásához az autósoknak is hozzá kell járulni.

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Jól van nyugodj meg nem kell ennyire pörögni 😀 . Örülök hogy te ennyire belelátsz a Német napi politikába mit miért tesznek .

    Mág mindig azt mondom hogy a migránsok nem Magyarországról vagy a Kelet Európai térségből ahogy te írtad… elvégre nálunk nem divat az allahu akbar köszönés …. És ha jól megnézed azt a közel 2.500.000 barna bőrű egyént akit Németországban simogatnak a demokraták nem éppen Európai kultúrát képviselnek .

    És ne mondja már nekem senki , hogy ha egy 81 milliós lakosságú országban ahol 2015 ben volt 2.800.000 regisztrált munkanélküli jól jön még az idáig betelepített 2.500.000 újabb munkanélküli aki majd viszi magával a 4 feleségét és a 10 gyerekét családegyesítés címén … 😀 😀

    Németeknek 5 maximum 10 éven belül annyi , ha nem állítják meg rövid időn belül ezt a sok szakképzett propaganda szerint orvos,mérnök valójában olvasni nem tudó csürhét akik éppen feléjük tartanak …

    De félre ne értsd pont leszarom mi lesz a Németekkel vagy a Franciákkal …

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Szóval a lényeg az hogy úgy akarták áthárítani külföldiekre, hogy az pályadíjba beleszámított volna az eddigi fenntartási adó, ez akasztotta ki a Bizottságot. Amúgy a sajtban Dobrindt eléggé elszánt volt hogy végigviszi a jogsértési eljárást az Európai Bírság jogerős ítéletég, de ez szerintem sokkal jobb kompromisszum: mindkét fél engedett valamit…

    A német autósok leírhatják a gépjárműadót, a külföldiek pedig elég jó áron kapnak rövid távú matricát.

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Viszont egy németnek arősen mindegy, hogy egy török, egy magyar vagy egy mendeékkérő tölti be azt a posztot amit ő nem akar annyiért elvégezni, míg ha az ő állását veszélyeztetik, arra már jobban ugrik…

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    tartott amíg megtalálták a módját hogy az EU beszóntesse a jogsértési eljárást hátráyos megkólünböztetésért.

    Ugyanis ennek az adónak a célja aktuális adók kiváltása: vagy az éves adó, vagy az üzemanyag adója ugyanis csökkenni fog… A kampányígéret legalábbis ez volt…

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    a magyaroknak nem kell menedékjog, mert előjogokat biztosít nekik az európai uniós állampolgárságuk, nem is akármilyeneket (azonos elbánás).

    Amúgy ez a CSU kampányhúzása volt (vagyis kb az, hogy ha a németekek szinte mindenhol fizetnie kell, akkor fizessenek a kólfüldiek is Németországban), és azért tartott mostanáig, mert Merkel eleve marhaságnak tartotta, és kb eddig tart

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    a magyaroknak nem kell menedékjog, mert előjogokat biztosít nekik az európai uniós állampolgárságuk, nem is akármilyeneket (azonos elbánás).

    Amúgy ez a CSU kampányhúzása volt (vagyis kb az, hogy ha a németekek szinte mindenhol fizetnie kell, akkor fizessenek a kólfüldiek is Németországban), és azért tartott mostanáig, mert Merkel eleve marhaságnak tartotta, és kb eddig tart

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Igen biztosan örültek a választók hogy kell fizetniük az eddigi ingyenes autópályáért 😀 Fura mód csak az adók beszedése kapcsán tartja be mindenki a választási ígéretét … 😀

    Migráncsok nem tőlünk érkeznek elvégre nem Magyarok kérnek menedékjogot a Németeknél … ezt azért ne felejtsd el !!!

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Aha, fingod sincs a témáról, de azért hallatod a hangod, ezzel pedig magadat égeted…

    Ez egy 2013-as választási igéret, amikor “migrik” csak tőlünk (meg úgy általában Kelet-Európából érkeztek, de valóban szép számban.

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    Hmmm nahát nahááát mégsem volt olyan jó ötlet az a hivatalosan picivel több mint 1.000.000 de nem hivatalosan idáig közel 2.500.000 migráncs befogadása ?? Mivel tudnak legegyszerűbben pénzt beszedni ??? Úgggyvaaaan az autósok sarcolásával …. Még kellene hívni legalább 5.000.000 évente csak hogy a Németeknek is jó legyen már végre egyszer … 😀 Mert idáig olyan szar szegényeknek ….

    Egyébként meg ha a fizetéshez viszonyítjuk az útdíjat olyan mint ha nálunk elkérnének a 4 napos matricáért 60-80 forintot …

  • 2017.10.27. at 23:38
    Permalink

    “Nettó 500 millió eurós plusz bevétellel számolnak, melyet az úthálózat fejlesztésére fordítanak majd.”
    Persze kicsit meg kell majd emelni a német autósok audóját. Valamiből ugye ki kell fizetni a 2,5 eurós matricácskács forgalmazását, ellenőrzését, büntetését.
    Hurrá!

Vélemény, hozzászólás?