Itt a felfrissített Focus ST, akár már dízelként is

Az idei Ford Focus ST akár dízel is lehet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fogyasztáscsökkentés az új szériában érte el az ST-t. Start-stopos benzinessel jön, és 185 lóerős dízelmotort is lehet hozzá rendelni.


Menet közben elsőként a Goodwood Festival of Speed rendezvényen látható először az idei évre megújult Ford Focus ST, de a gyár már előtte megmutatta. A Focus harmadik generációjának félidős frissítését az idei Genfi Autósszalonon mutatták be. Az új orrész és az átdolgozott beltér mellett a futómű is változott egy kicsit, és a kompakt Ford motorjait is újabbakra cserélik. A frissítés most a sorozat sportosabb végét is elérte, az ST változat is megkapta ezeket a külső-belső kozmetikai változásokat.
Hirdetés


Ezeknél lényegesebb, hogy a 2,0 literes turbós benines motornak az ereje nem változott, de a fogyasztása csökkent. Start-stop rendszerrel 6 százalékot tudtak lefaragni a szabvány ciklusban mért átlagán, most már 6,8 liter száz kilométerre, szén-dioxid kibocsátása is csak 158 g/km. Az igazi újdonág a csak Európában elérhető dízelmotoros változat. A 2,0 literes TDCi is start-stopos, de a Focusban megszokott 150 lóerő helyett az ST-ben 185 lóerőt tud, nyomatéka 400 Nm 2000 és 2750 1/perc főtengelyfordulat között. A frissítés előtt tesztelt benzines gyorsulása 6,5 másodperc százig, a dízelnek ehhez 8,1 másodperc kell. Az új sportosnak szánt dízel verzió végsebessége 217 km/h, fogyasztása a gyári adat szerint alig 4,4 liter százon.

A Ford RS részlege áthangolta az ST futóművét is az új évjárathoz, újak az első rugók és az összes lökésgátló. Ehhez kapcsolódva újrakalibrálták az elektromos szervokormány és a menetstabilizáló programját is. A Ford szerint ezzel élénkebb lesz a kormányzás, precízebb az irányíthatóság és a Torque Vectoring rendszerrel együtt a kanyarodás közbeni gyorsításban is jobb lesz az új ST. Újak a 2014-es ST kerekei is, amikhez külön fejlesztett spéci Michelin gumik járnak, és természetesen megjelent több új rendelhető színárnyalat is a kínálatban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 06:44
    Permalink

    Sajnos már nem néz ki olyan sportosnak, mint a facelift előtti. És ennek se astonos az orra, mert azoknak vízszintes krómcsík van a rácsban. A felnije sem lett szebb. Belül pedig kevésbé sportos. És a gomberdőben én jobban érzem magamat. De értem én a Ford politikáját, mert az RS változat mellé elég egy vissza fogottabb verzió. Előző Focusnál is így volt. Csak meg kell nézni a facelift előtti és utáni verziót. Az első jobban, sportosabban néz ki.

Vélemény, hozzászólás?