Íme, az ötödik – bemutatkozott a legújabb Opel Corsa

Az Opel leleplezte a Corsa E szériáját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kívül új, belül új, a motor is új, ráadásul hazai. A Corsa E generációja vázát az elődjétől örökölte, stílusát meg a kisebb Adamtól.


Az idén 32 éves Corsa-sorozat életében ma kezdődött az ötödik nagy fejezet. Az E szériás Opel Corsa és szigetországi ikertestvére, a Vauxhall Corsa hivatalos bemutatója csak októberben lesz a Párizsi Autószalonon, de a gyár már most közzétette az autó fotóit és műszaki adatait. Mint már korábban megírtuk, az Opel új autónak tekinti az E szériát, mert csak a vázszerkezetét hasznosítja a korábbi évjáratnak. Új a futómű, a kormány, a motorokat is lecserélik, és az összes külső karosszériaelemet átrajzolták. A beltér is frissült, itt is az újabb Opelek lendületes, fiatalos formavilágára cserélődött a D széria kissé fantáziátlan és mára idejétmúlt stílusa.
Hirdetés


Ha a 2014-es Corsa külsejét vizslatjuk, rögtön feltűnik az Adamot idéző orr-rész, s a lámpák sem tűnnek ismeretlennek, ha látott már a szemlélő Astrát. Aztán ott az Insignia 2008-as bemutatása óta kötelező lendületes oldalvonal, amihez az új generáció teljes oldalát átszabták, jól áll a Corsának is. Felismerhetően és hangsúlyozottan opelos a forma. Az autó hossza 3 millimétert nőtt az új lökhárítók miatt, a csomagtér maradt 285 literes. A kisautó belső méretei sem változtak, nem úgy a kabin berendezése. A kormány és műszerfal az Adam egyszerű, de funkcionális kialakítását kapta, a középkonzoli gombtengernek már nyoma sincs, helyette nagyméretű okos kijelző uralja a teret.
A lenti videó a Corsa bemutatójának élő közvetítése. Mark Adams, az Opel dizájnért felelős elnökhelyettese beszél az új Corsa formájáról.


A 7 colos IntelliLink kijelzőn keresztül működtethető a navigáció, a zenelejátszás és minden egyéb okos mobilapplikációkon keresztül. Az előző Corsa egyik legkellemesebb, a kategóriában ritka felszerelése volt a fűthető kormány, az E-ben már az ülés és a szélvédő is fűthető. Az Adamból ismert hangulatvilágítás és a rendelhető panorámatető fokozhatják a jó hangulatot, és a biztonság növeléséhez rendelhető sávelhagyásra figyelmeztetés, intelligens lámpa, holttérfigyelő, koccanásgátló és tolatókamera is. Bár a Corsa megtartotta az elöl MacPherson rendszerű, hátul hosszanti csatolt lengőkaros futóműkialakítást, az összes komponens át lett alakítva. A csillapítás és a geometria is változott, az első segédkeretet erősebbre cserélték. Új a sebességfüggő szervokormány, az ultrakönnyű City mód parkoláshoz ideális. Az új futómű két változatban rendelhető, az alap a Comfort, rendelhető a keményebb és mélyebbre engedett Sport.

Elektromos rendszerből is újat kapott a Corsa, most már tud segíteni a vezetőnek az emelkedőn elindulásban, figyeli a gumik nyomását, és akár önállóan is be tud parkolni. A legnagyobb újdonság mégis a General Motors Ecotec családjának legfrissebb tagja a motorházban. Az 1,0 literes háromhengeres itthon fog készülni az Opel szentgotthárdi gyárában, közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel 90 és 115 lóerős változatban lesz rendelhető. Mindkettő 170 Nm nyomatékot tud 1800-as fordulaton. Fogyasztásukról pontos adat még nincs, de start-stop rendszerrel biztos kevesebbet esznek, mint a hasonló erejű régebbi motorok, ráadásul ezek a kis háromhengeresek már most teljesítik az Euro 6 normát.

A kínálat része marad az 1.2-es és az 1.4-es szívómotor, de lesz 1.4-es turbós is 100 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal. Az 1.3-as CDTI-t is továbbfejlesztették, Euro 6-os változatai 75 és 95 lóerősek lesznek. Lesznek teljesen új váltók is: egy hatfokozatú kézi és egy szintén hatos automata. Hazai árakról és forgalmazásról még nagyon korai beszélni. A párizsi bemutató után, de lehet, hogy már azelőtt fogunk tudni részletesebb műszaki adatokat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 06:09
    Permalink

    Nem akartam kommentet írni ,de nem tudtam megállni ,hogy ne írják 🙂 . Eddig tetszettek a Corsák, de most ez nem annyira .A külseje jó , de belseje minden plasztik legyen benne . Annyi pénzért tehettek volna egy kis szővetet is, a sok fényezett plasztik helyett. Szinte lesüllyedtek a Senderó szintjére, a minőséggel.

  • 2017.10.29. at 06:09
    Permalink

    Nekem ez a buta orr nem tetszik, már az Adamon sem jött be.
    Érdekes hogy az érintőképernyőket még mindig alacsonyra, a rádió helyére teszik egyes gyártók, teljesen ésszerűtlen, kényelmetlen és balesetveszélyes. Bármennyire is jól meg van csinálva a kezelőfelület, egy pillanatra rá kell nézni vezetés közben hogy megtaláljuk a megfelelő funkciót, ilyenkor azért nem szerencsés ha térdmagasságban van a képernyő…

Vélemény, hozzászólás?