Elég vad a dizájn, a 3008-ason már láthattuk, ráhúzták az 5008-ra is. Nagyon terepjárós, de az csak a látszat, összkerékhajtás nem lesz hozzá
A SUV-láz komolyan érintette a Peugeot-ot, a
3008-as után a nagyobb egyterű, az
5008 is terepjárós maskarában tér vissza. Bármennyire is úgy tűnik, a képeken látható autó nem a Mitsubishi alapokra épülő
4007 utódja, hanem a mikrobusz-szerű hétüléses 5008-asé. A fazon nagyon más, ráadásul 11 centivel hosszabb, és ugyanennyivel szélesebb is elődjénél, ami viszont fontosabb, hogy a harmadik üléssor 6 centivel hosszabb lábteret kapott.
Innen látszik, hogy inkább egyterű, mint divatautó, kÃvülrÅ‘l hatalmasnak tűnik, hosszban és szélességben is 11 centivel nagyobb elÅ‘djénél
Sportos GT Line kivitelben is elérhetÅ‘ lesz, legfÅ‘bb különbség, hogy az elsÅ‘ fényszórókba jobban belóg a lökhárÃtó kinövése
Mindenhol különálló ülései vannak, a harmadik sorban könnyen ki is kaphatók, egyenként csak 11 kilósak. A csomagtér méretei viszont hatalmasak, ötülésesként 780 liternyi helyre pakolhatunk, persze csak a harmadik üléssor kiszedésével együtt, a maximális raktér pedig közel két köbméter. A leghosszabb szállÃtható tárgy 3,2 méter is lehet, az opcionálisan ledönthetÅ‘ jobb elsÅ‘ üléssel. Elég korrekt adatok, sajnos a motorizáltságáról ez már nem mondható el, bármennyire is tűnnek erÅ‘snek és fürgének a franciák 1.2-es turbósai, kicsit kétkedve várjuk, mire lesz képes a 130 lovas verzió az 5008-asban.
Az i-Cockpit természetesen itt is megjelenik, nincsenek hagyományos műszerek, 12,3 colos monitort látunk csak magunk elÅ‘tt, középen 8 colos érintÅ‘képernyÅ‘rÅ‘l irányÃthatjuk a multimédiás rendszert
Szerencsére benzinesbÅ‘l lesz még 1.6-os turbós is 165 lóval, valamint kétféle dÃzel. Az egyik szintén 1.6-os 100, illetve 120 lovas kivitelben, valahogy mégis az az érzésünk, hogy a kétliteres, 150, vagy 180 lovas gázolajos lesz az igazi választás. Minden motorhoz elérhetÅ‘ lesz kézi, illetve automataváltó is. Természetesen extrákkal is bÅ‘ségesen felszerelhetÅ‘ lesz, egyes piacokon alapfelszereltségként kap vezetéstámogató rendszereket is, például fékezni képes ütközés elkerülÅ‘ asszisztenst, sávelhagyás figyelmeztetÅ‘t, ébrenlét figyelÅ‘t és táblafelismerÅ‘t is, ráadásul holttér figyelÅ‘vel együtt. Az új 5008-as Párizsban debütál nemsokára.
Még a Peugeot is belekavarodik sokszor a méretekbe, ha vÃzzel mérik a csomagtér térfogatát, 1060 liter jön ki, a reálisabb VDA 210-es szabvány szerint, ahol dobozokkal rakják tele, valójában 780 literes a harmadik üléssor nélküli, 5 ülésesként használt kocsi raktere. Lehajtott második sorral közel két köbméteres a plafonig pakolva