Mazda MX-5 Cup és MX-5 RS – sajnos csak Japánnak és Amerikának
Belpiacos tuning és pályaváltozatot hoztak ki a Mazda MX-5-ből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazda MX-5 bárhogy érdekes és élvezetes. Most itt van két változata, ami tovább srófolja az élményt: a gyári kupás- és a sportváltozat.
Amióta létezik az MX-5, azaz a tengerentúlon a Miata, nagyjából azóta használják is márkakupás versenyekhez a remek adottságú roadstert. A Mazda Motorsport első versenykész MX-5-öse, az MX-5 Cup készen van, és 53 ezer dollárért, azaz mai árfolyamon átszámolva 14,7 millió forintért bárki megveheti. Az első autókat már az idén év végén megkapják a tulajdonosok. A kocsikat az USA-n kívül Európába és Japánba is eljutó 2016-os Global Mazda MX-5 Cup futamain bevett homologizáció szerint készítik. A kocsin látható átalakítások mind a versenyzés szabályai szerintiek és a Mazda Motorsport a Long Road Racinggel együtt dolgozott rajtuk.
A Mazda az eddig megismert MX-5-ösök utáni első gyári tuningváltozatot természetesen otthon, azaz Japánban mutatta be. Az MX-5 RS-ben bár csak az 1.5-ös 131 lóerős, azaz a kisebb Skyactiv motor van, de olyan extrákkal stafírozták ki, amitől minden purista autórajongónak beindul a nyálelválasztása. Az alapváltozaténál jobb menetteljesítményekről a toronymerevítő, a megnövelt erejű fékek és a Bilstein lökésgátlók gondoskodnak, velük még jobban kiautózható az 1.5-ös összes ereje.
A beltérben a Reacaro márkájú alcantara és nappabőr kárpitozású ülések nem csak a szemnek, de a vezetési élménynek is adnak. Van hozzá ülésfűtés is, hogy cúgosabb időben is élvezhető maradjon a nyitott tetős vezetés, és ha elég volt a hangolt kipufogók zenéje, akkor váltásnak ott a kilenc hangszórós Bose audiorendszer. A koncentrált csapatás utáni rutinközlekedésben a vezetőt sávelhagyás figyelmeztetés, holttérfigyelő és keresztezőforgalom-figyelés is segíti. Az RS ára 3 196 800 japán yen, azaz 7,4 millió forint.
Ez egy roadster, nem sportkocsi. A Lotus Elan is 1.6-os motorral döngetett anno, és szintén egy emblematikus kocsi. Hiába dünnyögsz, a Rekordok Könyvében nem a “fantasztikus” Mülleimer Werke Z4-es, hanem az MX-5-ös szerepel. Kár a gőzért, de tényleg, Kojak:)
Szép autó, ezt nem vitatom ,s valószínűleg könnyű is, de azért elég vicces egy sportkocsinak csúfolt autó esetén az 1.5-ös motor 131 lóereje! Nyúlszájú csipa hülye gyerekeknek, és házi asszonyoknak bizonyára bőven sok lesz az 1.5 ös motor kirobbanó ereje, de egy sportkocsihoz kevés. 😀
Simán elmenne a Fast & Furious legújabb részébe is. De vajon ki vezetné? Szegény Paul Walker, vagyis Brian már nem tudja, Han sem, Dom Toretto nem hiszem, hogy elférne egy ilyenben, Roman Pearce sem…akkor marad a jó öreg Tej vagy esetleg Mia:)
És akkor helytálló lesz az elnevezés: Mia-Ta:)