Az erők is alig hatnak a friss Mazda3-ra

Belül látszik igazán, hogy frissül a Mazda3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eljött a Mazda3 félidős frissítésének ideje, ami elsősorban kisebb műszaki újdonságok megjelenését hozza, semmint formai változásokat. Vadonatúj a GVC.

A Nyerő csapaton ne változtass elv szerint fogott kompakt típusa aktuális frissítéséhez a Mazda. Ez elsősorban a Mazda3 külső megjelenésére vonatkozik, amin szinte csak rontani lehetett volna. Itt a Mazda6-ból ismert automatikus távolsági fény funkciós LED fényszórók jelentik az újdonságot. Az utastérben a színes kijelzős head-up display és az új multifunkciós kormánykerék és az elektromos rögzítőfék érdemel említést. Új kamerája jóvoltából a vészfékasszisztens is tágabb sebességtartományban működik. Mérsékelték a dízelmotor zaját, amely egyúttal közvetlenebb gázreakciót is ígér. A leglényegesebb újdonság azonban a G-Vectoring Control (GVC) elnevezésű új menetdinamikai rendszer. Ez az élvezetes vezetés jegyében finomhangolja a motor teljesítmény- és nyomatékleadását, valamint a váltó, a futómű és a kormányzás reakcióit. A Mazda3-ban debütáló GVC a márka többi típusában is megjelenik majd. Az autóra ható erők harmonizálásával a kényelmet és a vezetési élményt egyaránt fokozó új GVC rendszert az alábbi videó mutatja be röviden:
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Családosként igen sedant választottam. Lehet ezért kaptam csutkára mexicói gyártmányt (értem szó szerint, nem csak mondjuk pár elemére van ráírva). Bár már a szalonban is mikor átvettem ott láttam, az egész autót kettősség jellemzi. Mintha más anyagokat használtak volna az egyik felére, mint a másikra. Az autó elején pl. szemmel láthatóan már a szalonban látható volt, hogy nagyobb króm tartalmú csavarokat használtak, mint hátul, ahol már 0 km-en felületi rozsdásak voltak. (bár megértem, elől van a teher) De az első hozzászólóval szintén egyetértek, hogy a hátsó fékdob, ami nagyon szépen látszik a 18″-os küllők között, már 0km-en szabad kézzel tudtam letörölni róla a kicsapódást, és a mai napig úgy néz ki, mintha sóban áztatnám egész nap. Ezért mondtam, hogy ennek a típusnak nálam legalább is, köze nincs a Mazda japán részlegéhez, de a minőségéhez sem (még ha nem is a teljes autó lenne japán minőség, vagy ilyen típusú alkatrészekből összehordva, akkor még csak-csak, de így nagy csalódás sajna). De sebaj, majd kovácsoló műhelyben majd patkoltatom.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Nálunk három db Mazda is szolgál a családban. Egy 2008-as (második generációs) Mazda2 1.3, egy 2005-ös faceliftes Mazda3 1.6 (BK) és egy 1998-as 323 P 1.3 (BA). Mindegyik Japánban gyártott, J-s alvázszámú, megbízható és jó minőségű autó. Rozsda csak a 323-on van, de ott rendesen, mondjuk szegénynek csak a teteje eredeti. de megfelelő javításokkal még sokáig egyben tartható. Egyik autó sem zörög, átlagon felüli minőségű. (Az alkatrészeken is Made in Japan, Nippon felirat van)
    Nem értem a váltóproblémát? Éppen a váltó volt az, ami a Mazdákban megfogott, a vezetési élmény mellett. Rendkívül precíz és élvezetes szerkezet. Az új Mazda 3-at még nem vezettem (csak a szalonban nézegettem), de első benyomásra hozta a megszokott minőséget. Sőt Suzuki Vitara tesztvezetés után mentem el a Mazdához megnézni a CX3-at, ami a Vitarához képest (szintén nagyon jó autó) két-háromszoros minőségi ugrás, persze árban is az. Az új Mazda tulajok és a tesztek is ódákat zengenek a Mazdákról.Én bátran vennék Mazdát megint. A kis turbómotorokal ellentétben “nagy” köbcentis benzinmotor, kiemelkedően jó fogyasztással és szerény véleményem szerint talán a legvagányabb formavilággal, az elődök nyomdokain jó értéktartással.
    Nem lehet, hogy a sedant gyártják Mexikóban? Attól még nem lehetne ilyen minőségi eltérés.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Pont egy olyat vezetek, mint Olajbáró sporttársé… 2014 Júniusi az autó, 36 ekm van benne, japán, mert az európai piacot japánból látják el. Fényezési hibáim nincsenek, egy-két miniatűr lepattanás van az orrán, ez szerintem elfogadható. Érezni igen, hogy a súlycsökkentés érdekében jó pár dolog nem olyan vaskos, masszív mint mondjuk 15-20 éve, de valamit valamiért, teljesen jó az autó minősége. Nem zörög, váltó jó, az egész autó úgy egyben van érzést kelt ma is. Futóműnél volt valami, fekvőrendőrön picit nyöszörgött, állítólag csak kenni kellett a stabit hátul. Kb ennyi a hibalistám. Vegyes használatban 6 liter körül járok, amit több mint jó egy ilyen benzinestől. Persze van pár dolog ami lehetne jobban átgondolt is, de mutasson már valaki olyan autót, amivel 100%-ig elégedett a tulaj. Ezek mind apróságok, amit meg maga az autó sugároz, nyújt, az messze felülmúlja az elvárásomat.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Na végre, valaki gondolkodik. A sors fintora, hogy ezt a jó kis kommentet pont tőled olvasom?:)

    Nagyszerű meglátás. A darabszámnak sajnos meg kell lenni, olykor ilyen áldozatok árán is, ami nem vet jó fényt egy márkára. Nem tudom elképzelni, hogy azzal a szóbanforgó Mazdával ne lett volna valami gebasz.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    ja igen, ezt olvastam anno, nagyon gáz. nem rég láttam valahol valami megborult mercis trailert is.
    ne legyen senkinek illúziója, ezt is megpróbálják elpattintani a gyárak és vagy bejön vagy nem (2. inkább). ebből viszont azért csak hülyeség következtetni bármire is, a modellt illetőleg.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Szerintem hasonló helyzet áll fent, mint ennél az Amaroknál:

    [url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/05/24/a_volkswagen_hulyenek_nezi_vasarlojat/[/url]

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Fel se sikerült fogni, amit írtam. Nem baj. Nekifutok újra:)

    Nem kellett volna mindent szó szerint venni, amit írtam, csak egy jelenségre hívtam fel a figyelmet.

    “…senki nem mondta azt, hogy az a jó autó, amelyik negyven évig nem rohad…”

    Itt most éppen nem, de érdekes módon számtalanszor lehet olyanokat olvasni, hallani, hogy ne vegyél Mazdát(huszonévesen, tehát youngtimer korban se!), inkább válassz mást, ha kevés a pénzed, mert rohad. F Astrát se, mert az is. És a többi. Kérdem én: a magyarnak(csak a te kedvedért) mikor jön el az az időszak egy autónál, amikor már elfogadható a rozsdásodás!?!? Hány évtizednek kell eltelnie rozsda nélkül, hogy a magyar rámondja, hogy ez OK!?!? 30, 40, netán 50!? Jaj Istenem…

    Tudom, nehéz megérteni, de mi akkora piac vagyunk, mint Görénymentesítő agya. Ha az amerikai, japán, angol, német, francia, stb. 5 és 10 év között vált egy újabbra, akkor a gyártók ehhez igazodnak, mert belőlük élnek. A kelet-európai hiába használná azt a r*hadt autót utána még évtizedekig, vagy nem fogja tudni, vagy egyre nagyobb ráfordítások árán. És akkor megy a síránkozás, rimánkodás, ahogy pl. itt is…”8 millióért többet vártam, mint 9 év”. A jelentős piacokon meg nem várnak többet, ennyi.

    [url]http://lajk.startlap.hu/2014/10/17/ezert-romlanak-el-gyorsan-haztartasi-gepek/[/url]

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/2013/08/12/bmw_530xd_2008/[/url]

    Persze, nyilván az itteni nagyotmondók szembemennének ezzel, és visszahoznák az öröklétnek tervezett dolgokat. H*lye, ámde rendkívül magabiztos hozzáállás. A lehető legbiztosabb út a bukás felé:)

    Ne haragudj, de ennél többet nem tudok tenni, hogy megértsd. Mindig kiakaszt, amikor dilettánsoknak kell magyaráznom:)

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Kezdjük az elején, ez a magyarozás egy bunkó dolog, te nem vagy magyar? Másik, senki nem mondta azt, hogy az a jó autó, amelyik negyven évig nem rohad, csak azt, hogy a japán autók hamarabb rozsdásodnak. Én még azt is mondtam, hogy viszont a japánok a rozsdásodási hajlam ellenére megbízhatóbbak, de ezzel is lehet természetesen vitatkozni, mert ez csak az én véleményem. Szerintem mindenki tudja, hogy mi a fogyasztói társadalom, hidd el, sikerül ezt felfognunk, csak nem tetszik, de ez már más kérdés. Biztos te nem bámulod itt sokat a monitort, azért szólsz minden cikkhez hozzá, és biztos mindenkinek szar a logikája is, és tönkre is megyünk. Persze, idegesítőek is vagyunk, mert általánosítunk, mindezt nagy betűvel, meg kiemelve.
    Már ne haragudj, de ez a hozzászólásod elég sötétre sikeredett, remélem, olvasok tőled ettől jobbat is.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Látom, a magyarnak még mindig – a fogyasztói társadalomban is – az a jó autó, ami 40 évig nem rohad, aztán lakatolás/javítás után 40 évig megint nem:)

    Nem sikerül felfogni még mindig, hogy a mai autókat az első tulajdonosnak gyártják és a 2., 3., stb. már m*rhára nem érdekli őket? Az autógyárak rendszeresen piackutatásokat végeznek, és bizony a nagyobb, jelentősebb piacokon a vásárlók átlagban 5-10 évig tartanak meg egy autót, aztán újat vesznek. Természetesen erre az autógyárak is reagáltak és rájöttek, hogy nem üzlet több évtizedet kibíró kocsikat gyártani, mert abból nem élnek meg. Kinél így jelentkezik a tervezett avulás, kinél úgy. A japánoknál a karosszérián érhető ez tetten jellemzően, az európaiaknál a technikán. Látom, nagyon okos mindenki a monitort bámulva és semmi kétség afelől, hogy az itt okoskodók “remek” CEO-k lennének, csak a logikájukat alkalmazva úgy tönkremennének, mint a pinty:)))

    Amik itt le vannak írva, annak semmi köze ahhoz, hogy mennyire jó egy márka. Az [b]ÁLTALÁNOSÍTÁSHOZ[/b] van köze, ami egy idegesítő emberi tulajdonság. Ha valaki összejön egy bizonyos hajszínű nővel és az megcsalja, akkor többet olyan hajszínűvel nem kezd? Ennek van értelme?:)

    (A korai rohadásról egyébként a Mercedes is tudna mesélni, ami a “Legjobbat vagy semmit” szlogennel reklámozza magát…)

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Te is több néven írogatsz? Gratulálok:)

    Tudod, én a szakembereknek hiszek, nem ilyen jöttment dilettáns alakoknak, akik nem is biztos, hogy az igazat írják, csak egy márkát akarnak lejáratni. A nagyképűsködést be lehet fejezni. Majd ha pl. Novoth Tibi vagy egy hasonlóan hiteles forrás közöl cikket arról, hogy minőségi problémák vannak a Mazdánál, akkor elbizonytalanodok. Arról már jó párszor közöltek írásokat, hogy a VW-nél komoly bajok vannak. Mi van, savanyű a szőlő?:)

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Mi a gond ,savanyú a szőlő? A lelkivilágodba tapostam ,mert FOS A MAZDA. Tapasztalj, aztán pofázz! A totalcaros firkász dumát elhiszed, úgy még a szert is megetetnék veled!

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Nagyon gyengék ezek a Mazdák, így eszem ágában sem lenne venni, de ha igazak az itt leírtak (vannak kétségeim), akkor az nagyon szomorú.
    Sajnos el tudnám képzelni, hogy a nem japán gyártással lehetnek gondok. A japánból érkezőkben megbíznék.
    Eddig én is csak jókat olvastam róluk, bár kétségtelen, hogy a tesztelők nem tudnak valós képet adni egy autó megbízhatóságáról, tartósságáról.
    A régebbi Mazdákról 6-os dízel, 3MPS olvastam rossz tapasztalatokat, ami már egy kicsit elgondolkodtatna, de ez a jelenlegi azért vinné a pálmát, ha igaz lenne. Szerintem ilyet nem engedhetne meg magának egy japán gyártó.
    Sajnos az európaiaknál ez nem is lenne kirívó eset.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Amúgy ez jellemző, hogy az európai gyártmányok rozsdavédelme lényegesen jobb a japánokénál. Ott meg jobb a műszaki rész, kiforrottabb, megbízhatóbb. Persze, ez típusonként változik.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    A 7,6 millió ft-os autótól többet vártam mint 9 év, a lesajnált lelakott 17 éves megane scenicemen most kezdett el rügyezni a bal hátsó kerékív, ahol meghúzták a parkolóba.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Jó, azért az már egy közel tíz éves autó. Bár az én Focusom is tíz éves volt, és nem rohadt sehol. Egyik ismerősöm most akar venni egy új hármas Mazdát, én meg mondtam is neki, hogy milyen jó. Akkor most meg mondom neki, hogy döntsön belátása szerint, engem ne szidjon 🙂

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    2007-es bt50 gt crewcab…alvázkódja JMZUN…….. a motortérbe meg 12 helyen Mazda Thailand matrica…ja és mind 2 hátsó ajtón elkezdett rohadni a kilincsnél…

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Mi három évig hajtottuk a céges CX-5-öt.Az első évben ette az olajat.A másodikban egy 1800 km-es út közben jött a “piros” háromszög.Akkor meg fél literrel a nívó fölött volt és ömlött a füst a szelepfedél alól.A 4,9-6,4 es gyári fogyasztás… 8 alá soha sem ment,még tempomattal a német autópályán sem.Amugy nem rossz kocsi de 3-400 km után minden baja volt a derekamnak /185 cm/.Ja, ezt japánban gyártották a fényezése “környezetbarát” festés volt valami vízbázisú csodával amit nem lehet polírozni.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Látom, a Népítéleten is fent van a csupa nagy betűs fröcsögésed. Érdekes, hogy senki más nem írt az általad tapasztalt hibákról – sőt, rajtad kívül egy elégedetlen tulajt sem látni ott. Egy db autóról van tapasztalatod, nem az összes legyártott db-ról. Nem tudom, olvasol-e pl. Totalcart, ahol menetrend szerint jönnek kb. havonta egyszer a VW hibáit feltáró cikkek(most is fent van egy + nemrég az új Passatról kiderült, hogy bizony akár még beázásra is lehet számítani). Ja, és azt hittem, ez ma már mindenkinek világos: nincs már echte tiszta vérű autó. Neked magyarázni kell:)

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Nézd meg a pl. féknyerget :Made in CHINA és a sókiragódás a nyers kezeletlen alkatrészen.De ha kétejeid vannak ,bátran nézz be egy szervizbe ahol éppen csápon van. Tapasztald meg a MADE in Japan-t! A firkászok meg csak hajtják az autókat ,nem igényes gazdáik.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Én is furcsálltam. Hisz örültem, hogy végre lesz egy örök életű megbízható JAPÁN autóm. Hisz mindenki dicséri. A szalonban lévő autónál nem is volt ilyen gond, és gondolom az újságíróknak is Japán autókat adtak. Hisz azoknak az alvázszáma J-s. De a mienk viszont 3MZ-s (Mexicói régió)! Ha felnyitom a motorháztetőt, minden alkatrészre rá van még téve az azonosító cetli, hogy made in Mexico. Ezek soha nem voltak Japánok, Max kiküldtek oda egyet, hogy lássa, milyen a mexicói élet. A lámpákat Én is furcsálltam, hisz nem tartom normálisnak manapság, hogy végigmegyek a parkolóban és csak az enyémnél tiszta víz belülről a lámpa. A Mazda azzal védekezik, hogy nem cserélheti ki, mert ez ilyen régi típusú lámpa, ez mindig tiszta víz lesz belülről (rá van fúrva egy lyuk gyárilag), majd kifolyik belőle, mikor tud. Bár szerintem akkor sem normális, hogy a lámpa fele tiszta pára ősztől-tavaszig, hogy belülről rohadjon.

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Nem értem, miről írtok. A Mazda 3, ahol csak olvastam, mindenhol a JAPÁN AUTÓ, és etalon. Minden autós újságíró ódákat zeng, csak erről hallottam. Mi az, hogy kínai, és mexikói alkatrészek??? Ez kérem made in Japan, most akkor mindenki hazudott? Zörgő műszerfalról, rozsdáról, és párásodásról most hallok először. Nem lehet betenni egyesbe a váltót?? Itt kérem valami tévedés van, mert csak a dicshimnuszokat hallom a Mazdák váltóiról. A legjobbak a kategóriában. Most nagyon tanácstalan lettem, mi az igazság?

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    De gáz ennyi pénzért már kaptatok volna egy fasza kis tsi fapad golfot is … az legalább jobban tartja az árát mikor 6 hónaposan eladjátok . 😀 😀

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    De gáz ennyi pénzért már kaptatok volna egy fasza kis tsi fapad golfot is … az legalább jobban tartja az árát mikor 6 hónaposan eladjátok . 😀 😀

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Teljesen egyetértek az előzővel. Nekem is van egy szintén Mexikói utángyártott, a Miraitól (teljesen felszerelt). Rozsda, páratenger, és majd 30e km után még mindig remeg a gyomrom, hogy egyáltalán sebességbe tudom e tenni a lámpánál, mivel annyira rossz a váltója, hogy az hihetetlen. 1-es sebességet már néha ki kell hagyni, mert kalapáccsal se lehetne berakni a váltót. Bár a 2-3as is nagyon necces néha. Hihetetlen, hogy egy több, mint 6milliós új autóért ezt kapja az ember. Persze télen meg idegesítően kattog valamiért a váltó (bár ezt mondjuk csak 2-3-4-nél csinálja). Szerviz szerint ez a precíz váltó. A többi része az autónak meg egy javított 3 milliós autót idéz. Ültem pár népautóban azóta, ami akár fele ennyiért sokkal jobban megy, ugyanilyen fogyasztással szinte, és a fenti hibák nélkül. Már sajnálom, hogy bedőltem a marketingnek Én is! 🙁

  • 2017.10.28. at 03:38
    Permalink

    Rozsdaboglya szarkupac. 2015-ben vettem újonnan Mazda 3 G120 Sport Chellenge -t ( SNOWFLAKE gyöngyház-fehér,rétgvastagság 75-96 mikronig) és két hónaposan elkezdett ROZSDÁLNI pöttyszerűen a FÉNYEZÉS a lekülönböző helyeken (b-oszlop, hátsó rendszám alatt ,első sárvédő teteje…).A technológiából kimarad egy fázis töltőalapozás! Olajfogyasztás tetemes, párásodnak a lámpák elől-hátul, zörög a műszerfal..) persze a Mírai szervíz terel.EZ EGY TÚLÉRTÉKELT ÉS TÚLÁRAZOTT FOS amit nem említenék egy szinten egy Fiat-tal vagy Dacia-val, mert megsérteném azokat. Nincs rajta alvázvédelem, amit más mazda szervízben csak úgy jellemeztek :”ez nem horganyzott kaszni ,sürgősen alváz és üregvédeni kell” ! Ami marketing duma ,hogy japán autó ,az valójában Mexikói, az alkatrészek 60 % kínai és egyéb bennszülött terméke. Azért volt jó is benne :amikor eladtam ,eddigi életem legboldogabb napja volt, ami autóval kapcsolatos. Fényképekkel dokumentálva szétküldtem jó pár márkának milyen a skyactiv valóság.

Vélemény, hozzászólás?