Egy Peugeot a homokdűnékre

Bemutatkozott a Peugeot 2008 DKR16

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idei sikertelen debütálás után nem bízza a véletlenre a Peugeot. Összeállították az álomcsapatot, és építettek egy még jobb versenyautót.


A Dakar Rallyt a franciák találták ki. Nem csoda tehát, hogy minden évben hoznak erre a versenyre valami igazán különlegeset a francia gyártók, illetve csapatok. Az persze más kérdés, hogy amibe annyian beleszerettünk, az az afrikai sivatag volt végeláthatatlan homokdűnéivel, de jó pár évre Dél-Amerikába kényszerült a sorozat. A Dakar Rally méltó helyet foglal a valaha volt legnehezebb autóversenyek között, hisz ez a terep-rali csúcsa. Egy olyan verseny, ahol végigérni ugyanolyan dicsőség, mint megnyerni. Ebbe a sorozatba szállt vissza idén sok-sok év kihagyás után a Peugeot.
Az idei sikertelen debütálás után azonban jövőre nagy dobásra készül és még komolyabban veszi a feladatot az oroszlános márka. Összeállították a tökéletes, vagy ahogy ők hívják, az „álomcsapatot”. A tavalyi Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel és Cyril Despres felállást idén kiegészíti a Citroëntől áthelyezett Sébastien Loeb és a fél-gyári Peugeot-val induló, 2010-es Le Mans győztes Romain Dumas. A Peugeot tehát nem bízta a véletlenre, csak a legjobbakkal, köztük sok Dakar legendával vág neki a jövő évi megmérettetésnek, amelyet Argentínában és Bolíviában szerveznek január első két hetében.
Versenyautójuk, a Peugeot 2008 DKR is változik, szélesebb, alacsonyabb, gyorsabb és erősebb lesz. Frissítették 3,0 literes, duplaturbós dízel V6-os erőforrását, ami most már 350 lóerőt és 800 Nm-t ad. Kapott egy könnyített kasztnit néhány szénszálas elemmel és agresszívebb kartervédővel, de ami talán a legfontosabb, hogy a buggyk világából ismert módon oldalra helyezték a pótkerekeket, amitől lejjebb került az autó súlypontja, így még stabilabbá és dinamikusabbá vált. Ezeken felül a bolíviai nagy meleg ellen ezüstszínű tetőt kapott. Az autó formatervezése és színeinek elhelyezése egyértelművé teszi a rokonságot a Peugeot 2008 szériaváltozatával, amelyből a tereprally versenygépet is fejlesztették, bár a hasonlóság kettőjük között természetesen már csak a külső lehet.
Hirdetés
A 38. Dakar Rally január 2-án indul Argentínából, Buenos Airesből, és január 16-án Rosarióban ér véget. A Red Bull színekben rajthoz álló négy versenygép ellenfele közel 110 autó lesz, a tízezer kilométeres, Dél-Amerikát széltében átszelő verseny során.
Készült egy profi kisfilm is, ami igazán jól bemutatja a jövő évi autó fejlesztéseit, változásait:
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?