Genfben a legbrutálisabb, 750 lóerős Lambó

Bemutatkozott: Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A csúcsváltozat csúcsa: itt a 750 lóerőre felhúzott Lamborgini Aventador. A négyéves sorozatnak ez az eddigi legerősebbje.


Mit jelent, hogy SuperVeloce? Hát, hogy szuper gyors. Az olaszok tudják, a Lamborghini régi és jó szokása szerint évről évre kihoz valami extrát, amivel fenntartja az autói iránti vágyakozást. Kisebb modelljük, a Huracán tavaly volt új Genfben, idén meg a 2011-ben debütált nagyobb és erősebb, meg persze drágább Aventadort piszkálták meg. Az idei újdonság a keresztségben az Aventador LP750-4 Super Veloce nevet kapta. Természetesen a különleges kivitel is összkerékhajtású és a 700 lóerős "alapmodellhez" képest 50 lóerővel tud többet. A 750 lóerős V12-es itt is 6,5 literes és nem feltöltött, nyomatéka nem több mint eddig: 690 Nm.
Hirdetés


A 8500-as fordulatnál leadott maximális teljesítmény és az 5500-nál púpozódó nyomatékcsúcs ráadásként egy 50 kilogrammal könnyebb bódét kell csak mozgasson - a karosszériaelemeket ahol lehet karbonszálas műanyagra cserélték. Gyorsulása így 0-100 km/h-ig csak 2,8 másodperc. A végsebességéről szolidan csak annyit tettek közzé, hogy több mint 350 km/h. A kiló/lóerő arány az LP750-4 esetében tovább javult, 2,03 kg jut egy pacira. Ennek az altváltozatnak állítólag a karbon vázszerkezetbe nyomott szériaszáma is eltér, annyira komolyan vették a kifejlesztését.

A külső karbon elemire rímelve a beltérben is ezt az anyagot használják díszítésnek, de nem csak annak, még az ülések váza is a könnyű anyagból van. Szolidabb a kárpitozás, kihagyták a fedélzeti infotainment rendszert is, de hát ez a kocsi nem is a gombnyomogatásra van kitalálva. A műszerfal dedikáltan ehhez a változathoz készült: sárga hátterű, a fordulatszámmérő meg kékben virít. Ezeknél fontosabb, hogy az elektromechanikus kormányszerkezet direkt a nagyobb erőhöz lett hangolva és az amúgy sem szekér alá való futómű keménysége itt fokozatokban állítható is. Az ultrakönnyű felnigarnitúra lehet 20, vagy kérésre 21 colos és központi anyás is. A fék alapból karbon-kerámia kompozit, hogy a megállás is gyors legyen. Mindennek az ára 327 190 euró, azaz alapáron 100 és fél millió forint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?